Příklady typického použití

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Advertisements

MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
Kvalita cestování nevidomých lidí
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ
Provoz a ekonomika dopravy
Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
Ovládací jednotka AZJ 530 Přepínač „FUNKCE“ Osvětlení
Jak dál? DOPRAVNÍ PROBLÉMY PRAHY 8jinak
Integrovaný dopravní systém
BIKETOWER – důležitý prvek v podpoře cyklistiky
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Vsetín – město bez bariér
Dopravní charakteristiky
Bezbariérovost veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Služby železniční dopravy
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
1 Mezinárodní konference Týden udržitelného rozvoje – Nové způsoby výroby – MPO, Praha, Prezentace firmy TOS KUŘIM - OS, a.s. Podklady pro vystoupení.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Jan Kugler, Střední průmyslová škola Třebíč,
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
STANIČNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉMY Martin Hanton Odbavovací a informační systémy (20Y1OI) FD ČVUT, 2013.
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Petr Machovec.  Možnosti turistiky pro postižené ◦ Turistika s průvodcem ◦ Speciální značení ◦ Informace o schůdnosti a dostupnosti ◦ Doprava  Rozdělení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
VÝLETY S BABIČKOU Můžeš přijít na každý výlet s babičkou.
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Sdružení dopravních podniků ČR Odborná skupina TRAMVAJE
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
VOŠ a SPŠ dopravní, Praha 1, Masná 18
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Vlakem z Prahy na letiště
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

TYFLOSET® akustický orientační a informační systém pro nevidomé a slabozraké Příklady typického použití Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku Postupný vývoj Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce MHD, regionální a železniční doprava Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany

Příklady typického použití TYFLOSET® akustický orientační a informační systém pro nevidomé a slabozraké Příklady typického použití Ve veřejné městské hromadné dopravě, v příměstské a železniční dopravě: hlášení čísla linky, směru jízdy a nástup nevidomého do vozidla V městské zástavbě: informační hlasové sloupy, orientační zvukové majáky na křižovatkách, v podchodech, u nemocnic a městských úřadů Na autobusových a tramvajových zastávkách, na vlakových a autobusových nádražích a na letištních terminálech: akustické informace o aktuálním jízdním řádu zobrazeném na velkoplošném panelu V metru: optická informace pro strojvedoucího o nástupu nevidomého a následné otevření dveří vlakové soupravy Informační stojany: hlasové informace o jízdních řádech, vyhledání optimálního spojení

TYFLOSET® Postupný vývoj 1992 – 94 SONS zkouší rádiový systém pro ovládání akustických majáků v pásmu 27 MHz - klasická technologie, velké rozměry a hmotnost, rušení na volném kmitočtu 1994 – 96 spolupráce SONS - APEX na vývoji povelové soupravy, APEX získává od ČTÚ povolení vysílání na vyhrazeném kmitočtu 86,790 MHz - vysílače VPN01, VPN03 (slepecká hůl) a povelové přijímače PPN01, PPN24A získávají certifikaci ČTÚ 2000 3 RA 545 1995 – 96 SONS prosazuje zavedení akustického informačního systému do všech tramvají a autobusů v Dopravním podniku hl. města Prahy a.s. v rámci výběrového řízení na Odbavovací a informační systém městské hromadné dopravy 1996 APEX obdržel ocenění ZLATÝ REHAPROTEX na 5. mezinárodní výstavě REHAPROTEX v Brně 1997 – 99 postupné zavádění systému TYFLOSET® (firemní chráněná značka APEX) u dalších dopravních podniků v Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Olomouci, Plzni, České Lípě , Ostravě a Brně

TYFLOSET® Postupný vývoj 2001 SONS ve spolupráci s DP hl. m. Praha a APEX spol. s r.o. vystavuje TYFLOSET® na Mezinárodním veletrhu pro osoby vyžadující zvláštní péči, REHACARE 2001 v Düsseldorfu, TYFLOSET® vzbuzuje mimořádný zájem, neboť je jediným exponátem svého druhu z 890 vystavovatelů 2003 DP hl. m. Praha získává za zavedení informačního a orientačního systému pro nevidomé zvláštní cenu ministrů dopravy Evropské unie 2004 rekonstrukce hlásičů zastávek ICU 03 u DP hl. m. Prahy za ICU09, speciální dvoukanálové hlásiče, venkovní hlášení pro nevidomé je nezávislé na hlášení uvnitř vozu 2004 APEX spol. s r.o. získává objednávku od Dopravního podniku města Drážďany na dodávku dílů pro akustický informační systém pro nevidomé v městské dopravě, jedná se o 218 vozidel, spolupráce DVB AG, Siemens VDO a APEX spol. s r.o. 2005 v březnu dodává APEX spol. s r.o. do Dopravního podniku města Drážďany kompletní dodávku s příslušenstvím a osazuje 10 vozidel 2005 červen – červenec zprovoznění kompletního informačního systému v Drážďanech

MHD, regionální a železniční doprava Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. Vysílač VPN 01 Vysílač VPN 03

MHD, regionální a železniční doprava Informace z venkovního reproduktoru, např.: „Linka číslo 26, směr Palmovka“ 86,79 MHz Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. Stiskem tlačítka 3 (respektive prostředního na holi) vyvolá dotaz na číslo linky a směr jízdy. Vysílač VPN 01 Vysílač VPN 03

MHD, regionální a železniční doprava Informace z příposlechového reproduktoru řidiče: „Nástup nevidomého“ Informace z venkovního reproduktoru, např.: „Linka číslo 26, směr Palmovka“ 86,79 MHz Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. Stiskem tlačítka 3 (respektive prostředního na holi) vyvolá dotaz na číslo linky a směr jízdy. Pokud má nevidomý zájem o nástup, stiskne tlačítko 4 (resp. dolní tlačítko na holi) a tím upozorní řidiče. Vysílač VPN 01 Vysílač VPN 03

Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Informace na zastávkách pro všechny VPN 01 VPN 03

Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Naváděcí informace z reproduktoru, např.: „gong, Poliklinika Barrandov“ Informace na zastávkách pro všechny Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý vyvolá hlášení, které ho navede k informačnímu tablu. VPN 01 VPN 03

Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Naváděcí informace z reproduktoru, např.: „gong, Poliklinika Barrandov“ Informace na zastávkách pro všechny Informace z reproduktoru: „Linka číslo 12, směr nádraží Holešovice, odjezd za 2 minuty“ Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý vyvolá hlášení, které ho navede k informačnímu tablu. Pomocí tlačítka 2 (resp. dolního na holi) je vyhlášena aktuální situace zobrazená na displeji. VPN 01 VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory, ...) VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory, ...) Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Naváděcí trylek:„í-á“ VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory, ...) Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Po delším stisku tlačítka je trylek opakován po každých 3 vteřinách. Naváděcí trylek:„í-á“ VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...) VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...) Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Naváděcí trylek:„brlm“ VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...) Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Naváděcí trylek:„brlm“ Po delším stisku tlačítka je trylek opakován po každých 3 vteřinách. VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku

Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek a název objektu. „í-á, Palata, domov pro zrakově postižené“ VPN 01 nebo VPN 03

Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku Pomocí tlačítka 2 (resp. dolního na holi) je vyhlášena doplňková informace, např. podrobnosti o vstupu do budovy a pokyny pro orientaci uvnitř budovy. Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek a název objektu. „í-á, Palata, domov pro zrakově postižené“ Doplňková informace, např.: „Za vstupními dveřmi je 6 schodů směrem vzhůru. Po jejich levé straně je umístěno zábradlí. Jeho madlo nad schody přechází v provazovou zábranu. Za ní se nachází okénko vrátnice“. VPN 01 nebo VPN 03

Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce VPN 01 nebo VPN 03

Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce Semafor ve stavu STŮJ tiky s frekvencí 1,5 Hz (3 tiky za dvě sekundy) Stiskem tlačítka 5 (respektive dolního tlačítka na holi) je aktivována akustická indikace stavu semaforu. Semafor ve stavu VOLNO tiky s frekvencí 8 Hz (8 tiků za sekundu) VPN 01 nebo VPN 03

Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého 14:25:37 VPN 01 nebo VPN 03

Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého 14:25:37 Po stisku tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) je aktivována znělka. Nevidomý ví, že ve stanici je systém instalován a také se lépe orientuje na nástupišti. Naváděcí znělka VPN 01 nebo VPN 03

Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého 14:25:37 Po stisku tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) je aktivována znělka. Nevidomý ví, že ve stanici je systém instalován a také se lépe orientuje na nástupišti. Naváděcí znělka Po stisku tlačítka 4 (resp. dolního na holi) se na hodinách v zorném poli strojvedoucího rozbliká návěstí „d“ a tím jej upozorní na nutnost otevřít všechny dveře a dohlédnout na nástup nevidomého. Zároveň je nevidomý informován hlášením „Otevření dveří aktivováno“. Potvrzení aktivace systému: „Otevření dveří aktivováno“ VPN 01 nebo VPN 03

BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany VPN 401

BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ 433,95 MHz Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. VPN 401

BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ 433,95 MHz Příposlech řidiče: „Einsteigewunsch eines sehbehinderten Fahrgastes“ Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. Pomocí tlačítka 2 sdělí nevidomý řidiči zájem o nastoupení. VPN 401

BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ Informace do vozu: „Nächste Haltestelle: Pirnaischer Platz, Umsteigemöglichkeit zum Regionalverkehr“ 433,95 MHz Příposlech řidiče: „Einsteigewunsch eines sehbehinderten Fahrgastes“ Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. Pomocí tlačítka 2 sdělí nevidomý řidiči zájem o nastoupení. Tlačítkem 3 lze kdykoli vyvolat do vozu informaci o příští zástávce a příp. i doplňkovou informaci. VPN 401

Další použití systému TYFLOSET® Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého) všech linek PID (bus, tram, metro, vlak) vlaků ČD autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních

Další použití systému TYFLOSET® Detail šesti tlačítkové klávesnice s dotykovou obrazovkou. Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého) všech linek PID (bus, tram, metro, vlak) vlaků ČD autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních

Další použití systému TYFLOSET® Detail šesti tlačítkové klávesnice s dotykovou obrazovkou. Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého) všech linek PID (bus, tram, metro, vlak) vlaků ČD autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních Mgr. Dudr (SONS) a ing. Bárta (APEX) při otvírání terminálu SEVER ruzyňského letiště u informačního stánku Dopravního podniku Praha.

Děkujeme za pozornost. APEX spol. s r.o. www.apex-jesenice.cz Na ochoze 581, 252 42 Jesenice Ing. Jaroslav Bárta, obchodní ředitel tel.: 241 090 640, 611 fax: 241 090 610 mail: info@apex-jesenice.cz www.apex-jesenice.cz