IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Matematika a její aplikace
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Jednotky času - procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_111.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (27. – 35. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP.6.044

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Společné zadání úloh č. 27 - 31 Úloha č. 27 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 27 - 31 Graf znázorňuje, kolik dílů věže se v šestidenní soutěži podařilo týmům A až D denně přistavět. V grafu je zaznamenán pouze přírůstek k aktuální výšce věže na konci dne. Na konci kterého dne byla poprvé výška věží nejméně dvou z týmů alespoň 30 dílů? A) na konci 2. dne; B) na konci 3. dne; C) na konci 4. dne; D) na konci 5. dne; E) na konci 6. dne. Řešení: Tým A 13+11=24 na konci 2. dne; 24+10=34 na konci 3.dne. Tým B 9+12=21 na konci 2. dne; 21+9=30 na konci 3. dne. Tým C 11+9=20 na konci 2.dne; 20+9=29 na konci 3. dne. Tým D 11+10 = 21 na konci 2. dne; 21+8=29 na konci 3. dne. Alespoň 30 dílů měly 2 týmy na konci 3. dne. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 28 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 28 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 27 - 31 Graf znázorňuje, kolik dílů věže se v šestidenní soutěži podařilo týmům A až D denně přistavět. V grafu je zaznamenán pouze přírůstek k aktuální výšce věže na konci dne. Který tým postavil v součtu za 2. až 4. den nejvíce dílů věže? A) tým A; B) tým B; C) tým C; D) tým D; E) Odpověď nelze jednoznačně určit. Řešení: Tým A postavil 11+10+7=28 dílů. Tým B postavil 12+9+9=30 dílů. Tým C postavil 9+9+8=20 dílů. Tým D postavil 10+8+9=27 dílů. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 29 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 29 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 27 - 31 Graf znázorňuje, kolik dílů věže se v šestidenní soutěži podařilo týmům A až D denně přistavět. V grafu je zaznamenán pouze přírůstek k aktuální výšce věže na konci dne. V kolika dnech postavilo více týmů stejný počet dílů věže? A) v 1 dni; B) ve 2 dnech; C) ve 3 dnech; D) v 5 dnech; E) v 6 dnech Řešení: První den 2 týmy postavily 11 dílů. Druhý den žádné dva týmy nepostavily stejný počet dílů. Třetí den 2 týmy postavily 9 dílů. Čtvrtý den postavily 2 týmy 9 dílů. Pátý den postavily 3 týmy 7 dílů. Šestý den postavily 2 týmy 6 dílů. Bylo to tedy v 5 dnech. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 30 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 30 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 27 - 31 Graf znázorňuje, kolik dílů věže se v šestidenní soutěži podařilo týmům A až D denně přistavět. V grafu je zaznamenán pouze přírůstek k aktuální výšce věže na konci dne. Kolikátý den postavil tým D 40. díl věže? A) 2. den; B) 3. den; C) 5. den; D) 6. den; E) Týmu D se nepodařilo postavit 40 dílů věže. Řešení: Tým D 11+10 = 21 na konci 2. dne; 21+8=29 na konci 3. dne; 29+9=38 na konci 4. dne; 38+8=46 na konci 5. dne. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 31 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 31 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 27 - 31 Graf znázorňuje, kolik dílů věže se v šestidenní soutěži podařilo týmům A až D denně přistavět. V grafu je zaznamenán pouze přírůstek k aktuální výšce věže na konci dne. V kolika dnech postavil tým B více dílů věže než tým C? A) v žádném dni; B) v jednom dni; C) ve dvou dnech; D) ve třech dnech; E) ve čtyřech dnech Řešení: První den postavil tým B 9 a tým C 11 dílů. Druhý den tým B 12 a tým C 9 (poprvé tým B víc než tým C). Třetí den tým B i tým C 9 dílů. Čtvrtý den tým B 9 a tým C 8 dílů (podruhé tým B víc než tým C). Pátý den tým B i tým C 7 dílů. Šestý den tým B i tým C 6 dílů. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 32 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 32 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 32 - 35 Na obrázku je malý a velký obdélník a jeden kruh. Kolem a uvnitř obrazců jsou namalované puntíky. Kolik puntíků neleží ani v jednom obdélníku? A) 3 puntíky; B) 5 puntíků; C) 7 puntíků; D) 8 puntíků; E) 10 puntíků Řešení: 1. bod, 2. bod, 3. bod, 4. bod, 5. bod, 6. bod, 7. bod, 8. bod, 9. bod, 10. bod Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 33 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 33 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 32 - 35 Na obrázku je malý a velký obdélník a jeden kruh. Kolem a uvnitř obrazců jsou namalované puntíky. Jak se liší počet puntíků ve velkém a malém obdélníku? A) Ve velkém je o 1 puntík více než v malém.; B) Ve velkém je o 2 puntíky více než v malém.; C) V malém je o 1 puntík více než ve velkém.; D) V malém je o 2 puntíky více než ve velkém.; E) V malém je stejně puntíků jako ve velkém. Řešení: 1. bod, 2. bod, 3. bod, 4. bod, 5. bod, 6. bod, 7. bod je ve velkém obdélníku. V malém obdélníku je 1. bod, 2. bod, 3. bod, 4. bod, 5. bod. Ve velkém obdélníku je o 7 – 5 = 2 puntíky více než v malém. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 34 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 34 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 32 - 35 Na obrázku je malý a velký obdélník a jeden kruh. Kolem a uvnitř obrazců jsou namalované puntíky. Kolik puntíků leží v kruhu a zároveň alespoň v jednom obdélníku? A) 2 puntíky; B) 3 puntíky; C) 5 puntíků; D) 6 puntíků; E) 7 puntíků Řešení: 1. bod, 2. bod, 3. bod, 4. bod, 5. bod. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 35 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 Úloha č. 35 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Společné zadání úloh č. 32 - 35 Na obrázku je malý a velký obdélník a jeden kruh. Kolem a uvnitř obrazců jsou namalované puntíky. Kolik puntíků na obrázku leží právě v jednom ze tří daných útvarů? A) 4 puntíky; B) 5 puntíků; C) 6 puntíků; D) 7 puntíků; E) 8 puntíků Řešení: Právě v jednom matematicky znamená pouze v jednom. 1. bod, 2. bod, 3. bod, 4. bod, 5. bod, 6. bod, 7. bod, 8. bod Správnou odpovědí je varianta E).