Ekosystémy v ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
ŽIVOT LESA.
Smíšené a listnaté lesy
PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
Národní park Šumava Autor: Eliška Korábková Johana Černá 8.A
Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.
charakteristika krajiny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
BIOSFÉRA ČR.
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Lesy mírného pásu.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Za předpokladu použití psacích potřeb
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
SLOVENSKO Střední vnitrozemský stát střední Evropy ze S a SZ ohraničen Karpatským obloukem k J se postupně sklání k úrodným nížinám Dunaje a Tise, kde.
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Povrch ČR.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Ekosystém Prchalová, K..
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Ekosystémy.
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY III
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Les-Lesní patra.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Člověk a příroda Zeměpis VI. ročník Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Příroda v krajině Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
BÍLÉ KARPATY CHRÁNĚNÁ KRAJINNÁ OBLAST Rozloha: 750 km 2 Nejvyšší hora: Velká Javořina (970 m n. m.) Vznik CHKO: 1980 ZÁKLADNÍ ÚDAJE.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
Krajina České republiky
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Biota ČR - Prezentace s výkladem
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
14. f Vegetace mírného pásu
Transkript prezentace:

Ekosystémy v ČR

Ekosystémy v ČR Podle klasifikace vegetačních pásů patří území ČR do oblasti smíšených a listnatých lesů. Působením člověka v průběhu několika tisíců let se změnila původní tvářnost krajiny a skladba ekosystémů.

Ekosystémy v ČR Téměř všechny ekosystémy v České republice byly našimi předky výrazně pozměněny. Týká se to hlavně vykácení původních lesů Následovalo hromadné vysazování smrkových monokultur, protože tyto stromy jsou těžitelné již po 80 - 100 letech, na rozdíl od původních dubových a bukových porostů

Typy ekosystémů v ČR doubravy - tvoří je převážně duby - nížiny a podhůří bučiny - převažují buky - podhůří a nižší horské polohy smrčiny - vyšší horské polohy nad 600 m n.m. kleč - nad horní hranicí lesa ( kolem 1300m n.m. ) alpínské hole - vysoké hory

Bučina – Jizerské hory

Ekosystémy v ČR Různé podmínky (druh půdy, množství vody) dávají předpoklady pro výskyt borových lesů, v nížinách lužních lesů. V suchých oblastech se vyskytují skalní stepi, v podmáčených půdách rašeliniště. Dále se na území ČR vyskytují vodní ekosystémy (potoky, řeky, rybníky, přehrady) a ekosystémy umělé (pole, louky, pastviny, sady apod.)