Zatížení od dopravy v tunelu metra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma 5 Metody řešení desek, metoda sítí.
Advertisements

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Výpočet konstrukce při dynamickém zatížení
Téma: Plošné základy POS 1
Stanovení objemu stojících stromů
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
Radiální ložiska s bodovým stykem
Úloha 6. Stanovení dynamické tuhosti izolačních materiálů s´
Zkoušení asfaltových směsí
Součinitel dotvarování a objemových změn
s dopravní infrastrukturou
Transparentní akustická ochrana SGG Stadip Silence
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
NÁVRH ZASTŘEŠENÍ NÁSTUPIŠTĚ
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Kmitání vynucené kmitání při působení konstantní síly,
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Selhávání pryžových výrobků: struktura lomových ploch
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
Plošné konstrukce, nosné stěny
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra železničních staveb „Gumový recyklát – surovina pro zajímavé aplikace“, , HV PSP.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Název operačního programu:
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
stavebnictví POZEMNÍ STAVBY TEPELNÉ A ZVUKOVÉ IZOLACE STA 36
s dopravní infrastrukturou
GEOTECHNICKÝ MONITORING
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
INVERZNÍ ANALÝZA V GEOTECHNICE. Podstata inverzní analýzy Součásti realizace inverzní analýzy Metody inverzní analýzy Funkce inverzní analýzy.
Interakce konstrukcí s podložím
DYNAMIKA HARMONICKÉHO POHYBU.  Vychýlíme-li kuličku z rovnovážné polohy směrem dolů o délku y, prodlouží se pružina rovněž o délku y.  Na kuličku působí.
Téma 13, Úvod do dynamiky stavebních konstrukcí dynamiky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Téma 5 ODM, deformační zatížení rovinných rámů
VÝPOČTOVÝ MODEL - Model skutečné konstrukce
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
POŽÁRNÍ ODOLNOST PŘEKLADU VYLEHČENÉHO DUTINOU
Modelování součinnosti ocelové obloukové výztuže s horninovým masivem
Kmitání antény s míčkem při konstantním zrychlení automobilu Autor: Bc. Michal Bouda Datum: Matematické modelování.
Konference Modelování v mechanice Ostrava,
Modelování historických konstrukcí Nelineární modelování obloukového segmentu Karlova mostu Zdeněk Janda České Vysoké Učení Technické v Praze.
Vliv tuhosti podepření na průběhy vnitřních sil deskových konstrukcí
NUMERICKÁ HOMOGENIZACE PERFOROVANÝCH DESEK
Modelování předpětí na stropní deskovou konstrukci
Kmitání mechanických soustav I. část - úvod
Kmitání mechanických soustav 1 stupeň volnosti – vynucené kmitání
Dynamický absorbér kmitů
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Téma 12, modely podloží Úvod Winklerův model podloží
Elektronické zesilovače
Montážní systémy. Framo – nesvařované ocelové konstrukce výhody systému Framo - možnosti použití - technické parametry - možnosti připojení – komponenty.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 28 Anotace.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Průzkumy území a staveb
MĚŘENÍ VIBRACÍ NA TRUBKOVÉM SVAZKU, ZPRACOVÁNÍ A UCHOVÁVÁNÍ DAT
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
STATICKÉ ŘEŠENÍ OSTĚNÍ PODZEMNÍCH STAVEB
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
Analýza napjatosti tupých rohů
Vztah výchylky, rychlosti a zrychlení
Modelování deskových konstrukcí v softwarových produktech
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

Zatížení od dopravy v tunelu metra Stavební konstrukce v blízkosti tunelů metra je zatížena vibracemi, vybuzenými průjezdem vlaků metra. Tyto vibrace se šíří jako technická seizmicita podložím do základů konstrukce v blízkosti zdrojů vibrací. Díky naladění konstrukce tato konstrukce vibrace zpravidla zesílí, nebo v lepším případě jejich vliv redukuje. Účinnou metodou pro snížení úrovně vibrací je uložit chráněnou konstrukci pružně vůči jejímu základu. Efektivnost odpružení je dána frekvenčním naladěním odpružené konstrukce. vertikálně vertikálně

Pružné podepření konstrukce na úrovni základové spáry Při návrhu vibroizolace je vhodné celou odpružovanou horní část osadit pružně na jednotlivé pružiny nebo pružnou vrstvu. Čím nižší je naladění konstrukce na pružinách, tím vyšší je redukce vibrací na frekvencích buzení.

Tuhostní charakteristiky pryže na úrovni základové spáry Na spodní základové desce je uložena vrtsva pryže tloušťky 30 mm, chráněná hydroizolací. Nad pružnou vrstvou a ochrannou hydoizolací je horní základová deska, propojená výztuží se skeletovou konstrukcí budovy. Pružná vrstva: extrudovaná pryž v deskách 500 × 500 × 30 mm. Vlastnosti materiálu (z laboratorního ověřování tuhosti) … vztaženy ke statickému předpětí pružné vrstvy.

Vlastní tvary kmitání – neodpružená (odpružená) konstrukce 1,22 Hz (1,03 Hz) 1,70 Hz (1,42 Hz) 1,98 Hz (1,49 Hz) 4,52 Hz (4,32 Hz) 6,29 Hz (5,44 Hz) 6,34 Hz (5,74 Hz)

Výpočet špičkových normalizovaných posuvů Časový průběh odezvy v posunutích byl normalizován vůči výchylce na úrovni základové desky (y = 1), kde působí seizmické zatížení. Odezva nižší než 1znamená redukci vibrací Odezva vyšší než 1 zesílení vibrací z podloží. Neodpružená konstrukce, maximum 3,279

Výpočet špičkových normalizovaných posuvů Odpružená konstrukce, maximum 1,572

Porovnání odezvy v posunutích (extrémy)

Časový průběh vertikálního kmitání (v jedné ose nad sebou) vibroizolovaná konstrukce porovnej frekvenci buzení s frekvencí odezvy

Dynamická odezva – vertikální buzení neodpružená konstrukce

Závěr Použití pružné vrstvy v základové spáře je účinný nástroj pro snížení vibrací konstrukce od účinků technické seizmicity. Zatížení stavební konstrukce reálným naměřeným neharmonickým časovým průběhem zrychlení umožňuje respektovat reálné vlastnosti podloží a jeho interakci s vlastní budovou. 3D analýza je dostatečně přesná pro provedení prognózy vibrací na úrovni jednotlivých podlaží budovy a umožňuje kombinovat výsledky výpočtu s výsledkuy odezvy konstrukce na ostatní návrhová zatížení. Při provádění výpočtu odezvy konstrukce lze respektovat variabilitu materiálových vlastností pružné vrstvy, charakteristiky konstrukce a její útlum včetně útlumu buzení se vzdáleností od zdroje buzení. Při odpružení konstrukce se obvykle blíží sníží vibrací v nadzemních podlažích přibližně o 40 % ve srovnání s buzením s podložím. Dalším efektem odpružení je také odfiltrování vyšších frekvenčních složek buzení a zakmitání budovy pouze na nízkých frekvencích do cca 20 Hz.