Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Stanislav Trapp Jeneč, 11.2.2012
Plánování a provádění seskoků letiště se symbolem padáčku na mapě ICAO 1:500 000 = celoroční navigační výstraha na výsadky v hranicích ATZ do FL95 v době SR-SS letiště bez symbolu padáčku na mapě ICAO 1:500 000, poskytován AFIS - stačí navigační výstraha seskoky mimo ATZ – povinnost publikovat omezený prostor
Naplánování omezeného prostoru Zákon 49 / 1997 Sb. o civilním letectví Vyhláška MD č.108 / 1997 Sb. AIP ČR ENR 1.1.9.5.1 1.1.9.5 Postupy plánování pro využití vzdušných prostorů 1.1.9.5.1 Uživatelé vyhrazených prostorů, nepřesáhne−li doba vyhrazení 24 hodin v průběhu tří dnů po sobě jdoucích ode dne vyhrazení a nejedná−li se o prostory publikovné v AIP ČR ENR 5, se žádají, aby: − předkládali pracovišti AMC ČR žádosti na vyhrazení vzdušnéhoprostoru 7 pracovních dní před zamýšleným konáním (D−7 pracovních dní) do 10.00 UTC. (faxem, nově prostřednictvím Aisview)
Výsadková činnost C Stoupání/klesání výsadkového letadla: v třídě vzdušného prostoru G a E na uvážení pilota ATZ FL 95 C
Výsadková činnost Důležité: Na letištích, kde je prováděna výsadková činnost na základě publikované navigační výstrahy, mohou být seskoky prováděny až z FL95, proto výstraha platí i nad ATZ!!! Informaci o tom, zda výsadková činnost právě probíhá, může pilot získat od AFIS nebo FIC.
nad FL95 udržujte max 3NM od letiště Výsadková činnost Stoupání/klesání výsadkového letadla: v třídě vzdušného prostoru C a D ve vymezeném/dohodnutém prostoru C Stoupejte do FL 140, nad FL95 udržujte max 3NM od letiště FL 95 ATZ
Výsadková činnost Žádost z FIC: pro rychlou orientaci dispečera FIC by bylo vhodné, kdyby se výsadkový letoun identifikoval, kromě c/s, také polohou, např.: „OKSKW, výsadky Most, ….“
VFR lety bez FPL a s FPL Pilotovi, který podal FPL a oznámil vzlet (aktivoval FPL) je v třídě G a E vzdušného prostoru poskytována pohotovostní služba (musí ohlásit ARR, jinak se začne po letadle pátrat). Letům bez FPL je pohotovostní služba poskytována na vyžádání nebo když víme, že let má potíže (počasí,…). Žádný VFR let v třídě vzdušného prostoru G a E není řízeným letem. Pilot každého VFR letu je proto povinen sám se vyhýbat aktivovaným prostorům a nesmí bez předchozí koordinace vlétnout do vzdušného prostoru vyšší třídy (D, C).
Rozdělení sektoru Čechy na sektory WEST a EAST
www.rlp.cz Letecká informační služba letecké informace E- learning průběžně aktualizováno
Děkuji za pozornost