Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
Registr výškových objektů a národní databáze překážek
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ZPŮSOBILOST PILOTŮ KLUZÁKŮ
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
VZÁJEMNÁ INFORMOVANOST V RÁMCI KONTROL PO PROPUŠTĚNÍ ZBOŽÍ.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Výchovní poradci základních a středních škol.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 Letecká informační služba od LIS k AIM Seminář pro všeobecné letectví Marek Dočkal/vedoucí Střediska LIS.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Rozšíření informačního systému OBZOR projekt spolufinancovaný z ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Letecká informační služba pro GA 2017
Umisťování staveb.
Přijímací řízení na střední školy 2017/2018
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
ZMĚNY V ROZDĚLENÍ VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR 2017
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Co je dobré připomenout únor 2017 Ing. Ivo Lengál
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Aktuální informace ÚCL s dopadem na provoz všeobecného letectví
Prezentace AIM/LIS Lukáš Čuřík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Stanislav Trapp Jeneč, 11.2.2012

Plánování a provádění seskoků letiště se symbolem padáčku na mapě ICAO 1:500 000 = celoroční navigační výstraha na výsadky v hranicích ATZ do FL95 v době SR-SS letiště bez symbolu padáčku na mapě ICAO 1:500 000, poskytován AFIS - stačí navigační výstraha seskoky mimo ATZ – povinnost publikovat omezený prostor

Naplánování omezeného prostoru Zákon 49 / 1997 Sb. o civilním letectví Vyhláška MD č.108 / 1997 Sb. AIP ČR ENR 1.1.9.5.1 1.1.9.5 Postupy plánování pro využití vzdušných prostorů 1.1.9.5.1 Uživatelé vyhrazených prostorů, nepřesáhne−li doba vyhrazení 24 hodin v průběhu tří dnů po sobě jdoucích ode dne vyhrazení a nejedná−li se o prostory publikovné v AIP ČR ENR 5, se žádají, aby: − předkládali pracovišti AMC ČR žádosti na vyhrazení vzdušnéhoprostoru 7 pracovních dní před zamýšleným konáním (D−7 pracovních dní) do 10.00 UTC. (faxem, nově prostřednictvím Aisview)

Výsadková činnost C Stoupání/klesání výsadkového letadla: v třídě vzdušného prostoru G a E na uvážení pilota ATZ FL 95 C

Výsadková činnost Důležité: Na letištích, kde je prováděna výsadková činnost na základě publikované navigační výstrahy, mohou být seskoky prováděny až z FL95, proto výstraha platí i nad ATZ!!! Informaci o tom, zda výsadková činnost právě probíhá, může pilot získat od AFIS nebo FIC.

nad FL95 udržujte max 3NM od letiště Výsadková činnost Stoupání/klesání výsadkového letadla: v třídě vzdušného prostoru C a D ve vymezeném/dohodnutém prostoru C Stoupejte do FL 140, nad FL95 udržujte max 3NM od letiště FL 95 ATZ

Výsadková činnost Žádost z FIC: pro rychlou orientaci dispečera FIC by bylo vhodné, kdyby se výsadkový letoun identifikoval, kromě c/s, také polohou, např.: „OKSKW, výsadky Most, ….“

VFR lety bez FPL a s FPL Pilotovi, který podal FPL a oznámil vzlet (aktivoval FPL) je v třídě G a E vzdušného prostoru poskytována pohotovostní služba (musí ohlásit ARR, jinak se začne po letadle pátrat). Letům bez FPL je pohotovostní služba poskytována na vyžádání nebo když víme, že let má potíže (počasí,…). Žádný VFR let v třídě vzdušného prostoru G a E není řízeným letem. Pilot každého VFR letu je proto povinen sám se vyhýbat aktivovaným prostorům a nesmí bez předchozí koordinace vlétnout do vzdušného prostoru vyšší třídy (D, C).

Rozdělení sektoru Čechy na sektory WEST a EAST

www.rlp.cz Letecká informační služba letecké informace E- learning průběžně aktualizováno

Děkuji za pozornost