Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Neklid ve východní a jihovýchodní Evropě
Afrika, Asie.
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Asijské státy v 17. a 18. století
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Americká revoluce a vznik USA
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
ČESKÉ ZEMĚ PO BITVĚ NA BÍLÉ HOŘE
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
První světová válka Cesta k válce.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Vývoj v Číně po 2. světové válce
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Punské války Opakování dosavadního vývoje starověkého Říma:
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Informace   Ozbrojené konflikty už od roky 1931  Japonsko mělo plán stát se první velmocí v Asii  Čína měla početní převahu ale byla špatně.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Bitva na Bílé hoře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Studená válka – 2. fáze uč
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Česká republika: vodstvo
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
Revoluce
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
ČÍNA.
Revoluce
Revoluce
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Kolonialismus.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Vývoj novověké Číny 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština uvede příčiny, průběh a důsledky pádu čínského císařství, charakterizuje roli západních velmocí v čínském vývoji Čína, Čching, císař, imperialismus, opiové války, boxerské povstání, sinchajská revoluce, Pchu-i, modernizace prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 1,25 MB květen 2013

Čching – poslední čínská císařská dynastie nastolena roku 1644 mandžuskými kmeny, nemá plnou podporu obyvatelstva

19. stol. – úpadek, izolace a zaostávání Číny, kultura stále inspiruje, stát upadá

Prolomení izolace pašeráky – opiový trojúhelník zkorumpované vládní orgány čínského císařství nejsou schopny čelit přílivu zhoubné drogy z britské Indie a odlivu stříbra a čínského zboží do Británie

Opiové války tvrdý zákrok čínské armády proti pašerákům je záminkou k intervenci vojsk Velké Británie a Francie

Poražená Čína musí otevřít své přístavy koloniálním velmocem a tolerovat okupaci strategických částí svého území obrázek: porcování Číny velmocemi dělové čluny velmocí na čínských řekách

Čína ztrácí kontrolu nad podstatnou částí svého území, kde cizí velmoci vytvářejí své „sféry vlivu“

Poslední faktická vládkyně: císařovna Ch´-si Odstavila od moci své příbuzné Nedokázala čelit aktuálním problémům Číny Ze strachu o své postavení nepřipustila jakékoli reformy Její konzervativní a neschopná vláda završila rozklad císařství

1900 – Boxerské povstání lidové tlupy v čele s tajnou společností „Pěst spravedlnosti a míru“ (I-che-tchuan) útočí na cizince a čínské křesťany

Téměř dva měsíce je obléhána diplomatická čtvrť v Pekingu, císařovna nakonec podpoří povstalce

Spojené vojsko osmi velmocí dobývá Peking a povstání tvrdě potlačuje

Dynastie Čching ztrácí poslední autoritu i kontrolu nad zemí Na smrtelném loži jmenuje císařovna svým nástupcem dvouletého synovce Pchu-i, který bude formálně vládnout mezi lety 1908-12

Sinchajská revoluce 1912,Pchu-i se vzdává trůnu Čína republikou naprostá většina státu však zůstává v rukou cizinců nebo místních vojenských diktátorů

Největší vliv však postupně získávají Nacionalisté (Kuomintang) vedení Čangkajškem a Komunisté v čele s Mao Ce-tungem

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.descilopedia.org www.wikispaces.com www.wikipedia.com www.cojeco.cz www.history.wsc.edu www.dejepisvkostce.estranky.cz www.en.wikipedia.org www.blogspot.com www.japanfocus.org www.forum.valka.cz www.historywiz.com www.factsanddetails.com www.historum.com