Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Advertisements

Studentská PARDUBICE 2
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Stipendia. 2 Legislativní rámec Zákon o vysokých školách (§ 91) Stipendijní řád Směrnice Upa č. 6/2013 Pravidla pro přiznávání a výplatu stipendií.
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
ERASMUS 2012/2013 mobilita studentů Oddělení mobilitních programů Rektorát VUT v Brně Antonínská 1.
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ Úvodní setkání pro studenty magisterského stupně.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující.
Vyhledávání na Internetu
Řízení dokumentace.
Informační centrum a Ústřední knihovna MENDELU
4. ročník studia (1. ročník Mg. Studia) zadání diplomové práce nejpozději do konce zkouškového období tj. do témata diplomových prací vypisují.
Studijní informační systém (SIS)
Zkušenosti ze studijního pobytu v univerzitní knihovně University College of Borås Bibliotheca Academica – CPVŠK Plzeň, 5. listopadu 2008 Lucie Vyčítalová.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP
Informace – vyhledávání informací
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Poradce 2010 Bob Kartous 7. dubna 2010, Brno. Znáte odpověď na dotaz studenta? 1.Co je to TSA? 2.Jaký je rozdíl mezi testem OSP a TSP? 3.Dokážete vyjmenovat.
Studijní informační systém (SIS)
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
Personální procesy.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Připravil(a): Host:. Obsah přednášky Základní informace o studiu na FPR – I.část  Struktura studia  Semináře a cvičení  Zápočty a zkoušky  Vnitřní.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Zhodnocení roční spolupráce při školení k odborné způsobilosti
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
Department of computer science and engineering Jednání senátu Ivan Jelínek.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
1 Změny studijního a zkušebního řádu. 2 Kde najdu SZŘ dokumentový server IS MU
Ivana Svěráková Knihovní služby de luxe ÚK FSS MU, čtvrtek Ústřední knihovna FSS MU.
Vítáme Vás na Pedagogické fakultě
Informační systémy na FHS UK
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Přístup k veřejnému internetu v knihovnách obcí a měst Vít Richter Knihovnický institut Národní knihovna ČR Tel ISSS 2007.
Analýza průchodu studentů kurzem Vzdělávací technologie 1
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
ZÁPIS do STUDIA na FF UP Olomouc 1. ročník
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Referent: Lucie Křížová Datum vystoupení: neznámé SŠ KNIH, o.p.s. FRANCHISE MEETING POINT VZD Ě LÁVÁNÍ A ŠKOLENÍ V OBLASTI FRANCHISOVÉHO PODNIKÁNÍ 2. 3.
METODY A NÁSTROJE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ NA INTERNETU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2016/2017. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Co by měl vědět student nastupující do 1. ročníku Co by měl vědět student nastupující do 1. ročníku Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 23. září 2011.
Studentská PARDUBICE 2
Efektivní Knowledge management
FŽP ČZU v Praze & ICT Tomáš Kott.
Elektronické žádosti na studijní oddělení
Zápis do studia na FF UHK
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
METODY A NÁSTROJE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ NA INTERNETU
Letní škola EkoInkubátor
Samostatné semestrální zadání v předmětu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Samostatné semestrální zadání v předmětu
Kreditní systém studia
Zápis do 1. ročníku BSP kombinované studium
Studijní obor Management sportu
Postup pro přihlašování do ukázkového testovacího rozhraní
Státní závěrečné zkoušky ak. rok 2018/2019
Fakulta zdravotnických studií
Zápis do 1. ročníku bakalářský program - Strojírenství
Transkript prezentace:

Komunikační strategie v oblasti kombinovaného studia FES Upa Karel Borovička

Najděte způsob, jak efektivně a jednoduše zpřístupnit potřebné informace českým studentům kombinované formy studia Neomezujeme se na čistě studenty a čistě studijní věci. Hledáme cokoli je zajímá. Volný prostor.

Zaměřte se na záležitosti kolem studia. Službu studentům. Zjišťovali jsme hlas lidu. Bude dost věcí, které nefungují, berme pozitivně.

Zadání témat závěrečných prací Přerušení studia Témata k řešení ze zkušenosti FES. – doc. Petr, Komárková, Milada Větrovská, Ivana Veselá, P. Urbanec Poplatky za studium Zadání témat závěrečných prací Přerušení studia Zápisy do IS STAG (tvorba rozvrhů), předzápisy Využívání konzultačních hodin Informace k výuce jednotlivých předmětů (sylaby předmětů, doporučená literatura, příklady atd) Systém Moodle Žádosti o uznání zkoušek, mimořádné opravné termíny, 3 zápis předmětů, změna oboru Státní závěrečné zkoušky Řádné ukončení studia Disciplinární přestupky a disciplinární řád Kde hledat pomoc, radu či informace – kontaktní místa Kontrola studia po ukončení prvního semestru Přestupy z jiných škol Studium v zahraničí Říká FES

Zájemce >> STUDENT >> Informátor

S ČÍM POTŘEUJÍ POMOCT?

Jak probíhá studium (zájemci) „Měli jsme dost jiné představy, jak studium probíhá, o jeho náročnosti, potřebném čase v pracovní době.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

Poplatky za studium „Vždy jsou překvapením. Na STAGu je sice počet dní, ale stejně člověk nepochopí, co to znamená.“ „A kdo to vlastně řeší (na webu nějaké jméno Řepková). Jak se odvolat?.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

Přihlašování na zkoušky a vůbec kapacita zkoušek „Termíny zkoušek se vypisují tak nějak průběžně a v neznámém počtu.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Přihlašování na termíny je nutí klidně 5× denně sledovat, zda se někdo neodhlásil, a není tak volné místečko. Problémem je i nedostatek odpoledních termínů (návaznost na práci). Říkají distančáci

Termíny zkoušek „Rádi by měli i předtermíny, a to ještě před Vánocemi. Oceňují zkouškový týden po letních prázdninách.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

Státní zkoušky „Jaké jsou termíny na výběr závěrečné práce? Jak si vyberu svoje téma? Problémem jsou oficiálně neznámá témata / okruhy.“ STAG? Moodle? Kde si mám zjistit, co se vůbec učit. Mě osobně se stalo, že jsem měl SZZ ze 3 předmětů, které jsem vůbec neabsolvoval. Jaké jsou skutečné okruhy? Říkají distančáci

Vyhledávání informací „Dokumenty jsou tak nějak roztroušené všude. Vyhledávání na webech nedává relevantní výsledky“ Pojmenování souborů. Se žádostmi. Směrnicemi. Vzory žádostí. Je to zase rozhozené. Obecně platnou žádost „na 5 věcí“ lidi nenajdou, protože to vyhledavač nezvládá. Explicitně to pojmenovávat. Říkají distančáci

Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

KDE BEROU INFORMACE?

„Pohybujeme se jen na učebnách. Někdy v knihovně.“ Nechodí kalit. Nejdou na koleje. Říkají distančáci

„Kde beru informace. Od ostatních studentů. Nejvíc si mailujeme „Kde beru informace? Od ostatních studentů. Nejvíc si mailujeme. Hromadně.“ Nejčastější zdroj informací. Říkají distančáci

ZÁVĚR?

„Studenti nemají problém šířit informace mezi sebou „Studenti nemají problém šířit informace mezi sebou. Mají problém získat informaci od školy. Důležitým faktorem je nefunkční vyhledávání a roztříštěné zdroje informací.“ Nejčastější zdroj informací.

CO S TÍM?

„Pomůžeme studentům poradit si.“ ONI už si to mezi sebou řeknou, pošlou, dají vědět.

„Podsunout studentům hledané informace tak, aby jim důvěřovali a byli schopní je jednoduše sdílet e-mailem.“ Nejčastější zdroj informací.

„Informace je kompletní, nalezitelná, jednoduše sdílitelná.“ Nejčastější zdroj informací.

Leták. JPG, HTML, tištěný. Informace pokrývá 90 % situací. 100 % bude většinou těžko dosažitelné. První touchpointy – studijní, tištěné letáky na chodbě…

https://studenti.upce.cz/fakulty/FES/jaknato.html https://studenti.upce.cz/fakulty/FES/formulare.html

VNITŘNÍ PROCESY

STAG | Moodle | Intranet | Extranet CO, KDE Předvídatelné adresy. Obsahy. Koncečné hledání.

Funkční vyhledávání. Dobré pojemnování dokumentů.

Transparentní pravidla „povolení“ Děkanské termíny. Opakování. Nový zápis.

Směrnice. Vzory. Dokumenty. Lidsky. Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

Potřeby. Persony. Scénáře. Obsah. DIPLOMKY. SEMESTRÁLKY. Směrnice. Vzory. Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

VAŠE NÁPADY? Směrnice. Vzory. Místo „hledej, snaž se“ raději „tady to je kompletní“

DĚKUJI Karel Borovička kborovicka@gmail.com