JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Změny ve vzdušném prostoru České republiky Platné od 8. dubna 2010.
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
Registrace podle EMAS III
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
SELFBRIEFING. CONTEST AREA + AIRSPACE !!! Postupy / Procedures !!! Soutěžní oblast je prostor, do kterého budou voleny tratě a jsou zde otočné body,
WWW – hypertextový informační systém
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
Firewall.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změny struktur vzdušného prostoru Účinnost od
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
Informační systémy na FHS UK
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Předpisy v civilním letectví Prezentace připravená v rámci kampaně Doletíš?!
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 Letecká informační služba od LIS k AIM Seminář pro všeobecné letectví Marek Dočkal/vedoucí Střediska LIS.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Cloudově řízené sítě.
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Letecká informační služba pro GA 2017
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
DENNÍ BRIEFING DEN 8 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 1 ( ).
FIC Praha 2018 Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1.
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
DENNÍ BRIEFING DEN 2 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 7 ( ).
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Prezentace AIM/LIS Lukáš Čuřík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY PREZENTACE PRO ŠKOLENÍ AK ZBRASLAVICE 2007

ROZDĚLENÍ VZDUŠNÉHO PROSTORU Vzdušný prostor nad ČR je rozdělen do tříd v souladu s klasifikací ICAO Jsou aplikovány třídy C, D, E, G s následujícím členěním: - třída C – řízený vzdušný prostor od FL 95 výše a TMA Praha - třída D – řízený vzdušný prostor – TMA a CTR civilních letišť, MTMA a MCTR vojenských letišť - třída E – řízený vzdušný prostor – prostor ve kterém se nejčastěji pohybujeme – od 1000 ft AGL do FL 95 ( 2900 STD) - třída G – neřízený vzdušný prostor – od GND do 1000 ft AGL

ŘEZ VZDUŠNÝM PROSTOREM

Rozdělení vzdušného prostoru ČR

výběr tratě dle počasí a mých možností PŘÍPRAVA K LETU výběr tratě dle počasí a mých možností zakreslení tratě do mapy – studium VP vzdušný prostor – informace - oficiální ... http://aup.rlp.cz AUP – Airspace Use Plan - vydává se na 24h, vždy od 6 do 6 UTC následujícího dne - AUP je plán, kde jednotliví uživatelé plánují využití vzdušného prostoru - AUP není dogma !!! – v praxi je skutečnost cca 10-20% plánu - informace o AUP lze získat na VFR Oblasti ŘLP a MACC ( Vojenská oblast) tel VFR ŘLP 220 374 393, MACC 973 212 811 - podrobnosti k NOTAMům lze získat na adrese: http://notam.rlp.cz - neoficiální zdroj ... http://s1.amenit.cz/laa/notam/ - grafické znázornění AUP zpracované LAA ČR - zatím neoficiální zdroj informací

- oficiální ... http://aup.rlp.cz AUP – Airspace Use Plan

http://s1.amenit.cz/laa/notam/ - neoficiální grafické znázornění AUP zpracované LAA ČR

NAŠE TRAŤ VS. VZDUŠNÝ PROSTOR

KRITICKÁ MÍSTA NA TRATI

KRITICKÁ MÍSTA NA TRATI - ŘEŠENÍ ODLET Z LKZB: ZBYTEČNĚ NELÉTAT DO MTMA ČÁSLAV, NENÍ-LI DOHODNUTO JINAK PRŮLET TMA PRAHA: TMA III – SPODNÍ HRANICE 4000 FT, TJ. CCA 700 M QFE ZBRA, CCA 850 M NAD TERÉNEM V TÉTO OBLASTI PRŮLET TMA JE MOŽNÝ PO POVOLENÍ PŘÍSLUŠNÝM STANOVIŠTĚM LPS ... VZHLEDEM K HUSTOTĚ PROVOZU V PRAZE TAM PROSÍM NEVOLEJTE A TMA BUĎ PODLEŤTE NEBO OBLEŤTE !!! PŘÍPRAM - PJE: POZOR NA VÝSADKY , DOPORUČUJI VYHNOUT SE ATZ A MINIMÁLNĚ BÝT NA POSLECH NA JEJICH FREKVENCI

KRITICKÁ MÍSTA NA TRATI - ŘEŠENÍ MCTR LÍNĚ: PRO PRŮLET PROSTOREM POTŘEBUJI POVOLENÍ ... PROSTOR JE OD GND DO 5000 FT AMSL ... JE TEDY MOŽNÉ HO NADLETĚT, BUDOU-LI KUMULY DOSTATEČNĚ VYSOKO, NEBO SI VYŽÁDÁM PRŮLET ... OPĚT ALESPOŇ 5 MIN PŘED VSTUPEM ZAVOLÁM STANOVIŠTĚ. KTERÉ PROSTOR ŘÍDÍ ... TEDY LÍNĚ TWR (VĚŽ) TMA VI PRAHA : POZOR NA VÝŠKOVÉ OMEZENÍ MAX. FL 75 (2300 M STD) LKR 5 – JINCE: SAMOZŘEJMĚ JAKO VŽDY NEJLEPŠÍ KUMULY JSOU NA BRDECH ... PROSTOR JE PODLE AUP PLÁNOVÁN ... CO UDĚLÁM? ... NEJPOZDĚJI 5 MINUT PŘED UVAŽOVANÝM VSTUPEM DO PROSTORU ZAVOLÁM PRAHA-TEREN 123,75 MHz NEBO PRAHA-INFO 126,1 MHz.

KRITICKÁ MÍSTA NA TRATI - ŘEŠENÍ TRA 53 ... PROSTORY TRA A TSA SLOUŽÍ PRO VOJENSKÝ VÝCVIK A TAK ZEJMÉNA PROSTORY KOLEM ČÁSLAVI A NÁMĚŠTI MOHOU BÝT OBSAZENY V DOBĚ VAŠEHO ÚMYSLU JIMI PROLETĚT, PROVOZ V TĚCHTO PROSTORECH MAJÍ OBVYKLE POD KONTROLOU STANOVIŠTĚ APPROACH. LZE TEDY VOLAT PRAHA TEREN, KDE SE VŠAK PRAVDĚPODOBNĚ DOZVÍTE JEN AKTIVNÍ/ NEAKTIVNÍ ... KDYŽ AKTIVNÍ, MŮŽETE ZKUSTI VOLAT NÁMĚŠŤ APP A POŽÁDAT JE O PRŮLET ... VŠE S DOSTATEČNÝM PŘEDSTIHEM, KLIDNĚ I 15 MIN. LKR 1 ... TENTO PROSTOR NEBYL NA DNEŠNÍ DEN V AUP PLÁNOVÁN ... MOHU JEJ TEDY BEZ JAKÝCHKOLI OMEZENÍ PROLETĚT ADIZ (TZV. IDENTIFIKAČNÍ PÁSMO) ... POVINNOST VYŽÁDAT POVOLENÍ KE VSTUPU 30 MIN PŘEDEM ... V PRAXI STAČÍ MÉNĚ A OBVYKLE POVOLENÍ KE VSTUPU OBDRŽÍTE S POŽADAVKEM NA OZNÁMENÍ OPUŠTĚNÍ ID. PÁSMA STÁTNÍ HRANICE ... PROSÍM NEPŘELÉTÁVAT ... JDE TO POUZE S NĚMECKEM ZA PODMÍNEK POPSANÝCH V AIP ENR 5.5.

KRITICKÁ MÍSTA NA TRATI - ŘEŠENÍ TRA 52,58 ... POSTUP JE STÁLE STEJNÝ, ZJISTÍM JSOU-LI AKTIVOVÁNY NA PRAHA TEREN, KDYŽ ANO ... ZKUSÍM MÍSTNÍ APP ... V TOMTO PŘÍPADĚ ČÁSLAV A VYŽÁDÁM SI PRŮLET, KDYŽ PROSTOR NENÍ AKTIVOVÁN POKRAČUJU SMĚLE JAKO OREL DÁL. JELI PROSTOR OBSAZEN A NENÍ-LI MI POVOLEN PRŮLET, MÁM BOHUŽEL SMŮLU A MUSÍM PROSTOR OBLETĚT. DOLKUZ ... POSLEDNÍ CO NÁS ČEKÁ JE PRŮLET MTMA ČÁSLAV ...JAKO NEJAKTIVNĚJŠÍ ZÁKLADNA MÁ ČASTO PROVOZ, NICMÉNĚ JE-LI TO MOŽNÉ VYHOVÍ VÁM. DOPORUČUJI TEDY PŘED VSTUPEM DO PROSTORU NABRAT DOKLUZOVOU VÝŠKU, ABY JSTE CESTOU NEMUSELI KROUŽIT A PAK ŽÁDAT POVOLENÍ K PRŮLETU.

AIP – Letecká informační příručka V této zázračné knize najdete veškeré potřebné informace o rozdělení vzdušného prostoru. Leží u VLP a je všem k dispozici. Existuje i v elektornické podobě. https://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aip.htm - přístup na vyžádání poskytnu

Informace obsažené v AIPu AIP obsahuje celou řadu důležitých informací, mimo jiné: zakázané, omezené a nebezpečné prostory prostory TRA, TSA a ADIZ využívání vzdušného prostoru Německa nastavení výškoměru přepočítávací tabulky Telefony, frekvence, adresy serverů, které je dobré znát: VFR Oblast Praha tel. 220 374 393 VFR Oblast Praha ( MACC) – vojáci tel. 973 212 811 Praha INFO 126,10 MHz Praha TEREN 123,75 MHz Praha VOLMET – Metary z letišť v ČR 125,525 MHz http://lis.rlp.cz – Letecká informační služba http://aup.rlp.cz – Plán využití vzdušného prostoru http://notam.rlp.cz – Aktuální NOTAMy http://s1.amenit.cz/laa/notam/ - Grafické znázornění AUP PODLE PŘEDPISU MUSÍTE MÍT NA PALUBĚ PLATNOU MAPU ICAO. V MAPĚ JSOU VŠECHNY POTŘEBNÉ INFORMACE, KTERÉ MŮŽETE BĚHEM LETU POTŘEBOVAT.