VY_32_INOVACE_CJK43560BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Advertisements

Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0460BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Světová literatura po 1. světové válce
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_1_09.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vyrobilo centrum pro katechezi samota, - bezradnost, - neví s kým bojuje, - neví proti č emu bojuje, - neví, jak má bojovat, - neví, co je jeho.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_668.
TROJNÁSOBNÝ OLYMPIJSKÝ VÍT Ě Z.   Mladá Boleslav, Č eskoslovensko  bývalý č eský atlet – ošt ě pa ř  pova ž ován za nejlepšího ošt ě pa.
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/11/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_672.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ a MŠ Olšovec, p ř ísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské t ě lo VY_32_INOVACE_7.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_ČJK43660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Hana Bohá č ová Datum vytvo ř ení: Č íslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_CJL_1 Ro č ník: III. Č eský jazyk a literatura Vzd ě lávací.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: George Orwell životopis, charakteristika.
Markéta Marešová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
P ř íprava a pilotá ž vzd ě lávacích program ů (v č etn ě metodik) pro d ě ti a mláde ž zam ěř ených na rozvoj metod vzd ě lávání v oblasti rozvoje klí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Pavel Kohout Název sady: Č eský jazyk 9. ro č ník Č íslo projektu:
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_George Orwell TEMA: Fantastická literatura ČÍSLO PROJEKTU: 1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Hudební výchova – 8. ro č ník TÉMA: Rock.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Jak se do Česka dostali Slováci?
ARTE POVERA Tematická oblast
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
POTŘEBY DUM _13.
Staré pověsti české Alois Jirásek
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_Jir_I_27 George Orwell
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Práva a povinnosti členů rodiny
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
ŘEŠENÍ ÚKOLŮ : LIST Č.4 – ČLOVĚK JE SOUČÁSTÍ PŘÍRODY, ALE NENÍ JEJÍM PÁNEM. NEMŮŽE POROUČET POČASÍ.NESMÍ PŘÍRODU NIČIT,PROTOŽE TÍM NIČÍ SVŮJ DOMOV. LIST.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CJK43560BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony: III/2 Datum vytvo ř ení: Autor:Mgr. Karla Bedrlíková Ur č eno pro p ř edm ě t: Č eský jazyk a literatura Tematická oblast:Sv ě tová literatura po roce 1945 Obor vzd ě lání:Kosmetické slu ž by(69-41-L/01), 4. ro č ník Název výukového materiálu: George Orwell – 1984 Popis vyu ž ití: Výukový materiál s úkoly pro ž áky s vyu ž itím dataprojektoru, notebooku a vlastní č etby díla Č as: 20 minut

1984

 vl. jménem Eric Arthur Blair  narodil se v indické vesnici v rodin ě britského ú ř edníka, s matkou a sestrou odjí ž dí do Londýna, kde pak studuje na st ř ední škole Eton College  nepokra č oval ve studiích na univerzit ě => odchází do Barmy ( pracuje u britské policie)  ž ije ve velmi chudých pom ě rech v Pa ř í ž i a Londýn ě  1933 vydává své první dílo pod pseudonymem Orwell ( ř eka v Souffolku, kde ž ili jeho rodi č e)  v t ř iceti p ě ti letech onemocn ě l tuberkulózou  b ě hem II. sv ě tové války pracuje jako redaktor BBC

 je mistrem „sang-froid“, chladnokrevného odstupu, co ž dodává jeho dílu d ů v ě ryhodnost Úkol č. 1 - V komunistickém Č eskoslovensku byl na seznamu zakázaných autor ů, dokázali byste vysv ě tlit pro č ? Úkol č. 2 - P ř i ř a ď te G. Orwella k literárnímu ž ánru, objasn ě te ho. Obr. č. 1

 č asopis Time za ř adil román 1984 mezi stovku nejvlivn ě jších knih o roku 1923  román byl publikován v Londýn ě  televizní verze díla 1956 – filmová verze  popisuje sv ě t, v n ě m ž vládne absolutní totalita  d ě j knihy se odehrává v jednom roce, v zemi, kde neplatí ž ádné psané zákony a není kam utéct  jde o vylí č ení diktatury, která vládne tak efektivn ě, ž e si lidé p ř estávají uv ě domovat jiné mo ž nosti, p ř estávají myslet Úkol č. 3 - Srovnejte román s dílem podobného zam ěř ení.

 hl. hrdina – Winston Smith, který ž ije roku 1984 v Londýn ě ve fiktivní zemi Oceánii – ta vede st ř ídav ě válku se zem ě mi Eurasií a Eastasií  válka mezi mocnostmi je vedena proto, aby obyvatelé nem ě li č as p ř emýšlet, udr ž uje je ve strachu a odrazuje od emocí  spole č nosti vládne Strana, cokoli proti kolektivnímu myšlení Strany je trestáno, lidská individualita se stává zlo č inem  oficiální ideologie = Angsoc, její úst ř ední hesla zní: Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nev ě domost je síla.

 myšlenky proti stran ě = ideozlo č in, č lov ě ka m ůž e prozradit pouhý výraz tvá ř e nebo mluvení ze spaní (d ě ti udávají rodi č e)  obyvatelstvo Oceánie se rozd ě luje na č leny Vnit ř ní strany (2 % obyvatelstva), č leny Vn ě jší strany, kte ř í pracují pro stát a vykonávají jeho v ů li (13 % obyv., zde pat ř í i Winston), zbytek tvo ř í proléti – jsou pova ž ováni za mén ě cenné Úkol č. 4 - Co vám nástin d ě je p ř ipomíná?

 Winston pracuje na Ministerstvu pravdy (manipulování minulosti, upravuje stará č ísla novin, vaporizace = vymazání existence)  Winston se nedoká ž e bránit myšlenkám na minulost, za č íná pátrat, jaký byl ž ivot p ř ed nastolením diktatury Strany, za č íná si psát deník  zamiluje se do Julie – láska a sexuální touha je idozlo č in  Winstonovi a Julii se dostává do rukou kniha odp ů rce re ž imu Emanuela Goldsteina – v ní se W. dozví, jak celý systém funguje, ale nedozví se PRO Č – práv ě tak otázka z ů stává nezodpov ě zena v celém románu

Obr. č. 2 Obr. č. 3 Obr. č. 4Obr. č. 5

 Winston a Julie jsou zat č eni a odvedeni do cel Ministerstva lásky – W. po t ěž kém mu č ení prozradí vše – p ř eje si zem ř ít, ale nemá mo ž nost  cílem Strany není jeho poprava, ale jeho úplné poko ř ení => chce po n ě m, aby up ř ímn ě miloval Velkého bratra  Winstona vyslýchá O`Brien (v místnosti 101) – jeho domn ě lý p ř ítel, který mu dal citovanou knihu Úkol č. 5 - Dokázali byste vysv ě tlit, pro č je pro Stranu d ů le ž it ě jší Winston ů v „obrat“ ne ž jeho smrt?

 poté se v ě ze ň ocitá na svobod ě, je ale jiným č lov ě kem – op ě t je zam ě stnán na Ministerstvu pravdy, ideopolicie se u ž o n ě j nezajímá a jeho by nenapadlo proti n ěč emu protestovat  Winston se setkává s Julií, ale i ona ho zradila a je zcela podrobená, láska zmizela  Winston si uv ě domuje, ž e Velkého bratra miluje a v tom okam ž iku je zabit dozorcem z Ministerstva lásky Úkol č. 6 - Vysv ě tlete pojmy newspeak, doublethink.

 Orwell, George: Praha, Slovart 2007, 254 s.  Prokop, Vladimír: P ř ehled sv ě tové literatury 20. století, Sokolov   Obr č  Obr č  Obr č  Obr č  Obr č  Všechny obrázky byly sta ž eny