O marketingu aneb Rozum a cit

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Vývoj marketingových koncepcí
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Komunikace a stimulování prodeje
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
MARKETING.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Jazyková škola Slůně – Networking COFFEE CONNECT Martin Špát Tomáš Nesrsta.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Jak na PR (absolutní základ)
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Marketing neziskových organizací
Vítejte na Marketingu.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Marketing farmářských produktů
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Jakub Stránský Marketing.
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

O marketingu aneb Rozum a cit Věra Boušková Popovičová

Kde se stává chyba? Nepochopení k čemu je marketing dobrý. Velmi často se jedná o téměř separované oddělení, kde se objednávají tužky a reklama Absence mktg plánu Přemrštěné budgety na pseudomarketingové aktivity Kopírování plánů let minulých, bez přemýšlení, k čemu to bylo dobré Nevyhodnocování efektivity jednotlivých aktivit Když obchod nefunguje, ukáže se prstem na marketing, pokud se obchodu daří, je to zásluha obchodníků Marketing má prioritu nula Kopírování činnosti konkurence je jako „letadlo“ Bezhlavé přebírání korporátní strategie Špatný nebyl marketingový manažer, ale jeho nadřízený Marketing Way s.r.o.

Jak zahodit šanci „Tušit, co se blíží, myslet a nebát se jednat, znamená smést konkurenci nebo jí aspoň dát pořádnou facku“ Škrtnout marketingové výdaje Vyhodit „lidi“ z mktg Nevěnovat se malým zakázkám, které nás „nespasí“ Nechat se zákazníkem vydírat a začít dumpovat Jet dál ve starých kolejích Zaplatit výhodnou reklamu Počkat, co udělá konkurence Dělat to, co dělá ten nejlepší na trhu Marketing Way s.r.o.

Když dva dělají totéž… Různé druhy bonusových karet u benzinové pumpy - za nasbírané body můžete čerpat z katalogu odměny Následovali další … Výsledek - zákazník mající v peněžence bonusové karty několika čerpacích stanic Důsledek – je mi jedno, kde natankuji Poučení - Zpravidla to, co dělají všichni nefunguje Marketing Way s.r.o.

Marketing=Reklama Marketing Way s.r.o.

„Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.“ „Marketing je hledání a uspokojování potřeb způsobem, který přináší pozitivní hodnoty pro obě zúčastněné strany.“ Philip Kotler Marketing Way s.r.o.

Jak využít příležitost? „Malé společnosti krizi prakticky zaznamenali jen díky tomu, že se o ní stále mluví“ Přesunout výdaje do oblasti marketingu, kterou je zajímavé posílit Utužit spolupráci mezi mktg a obchodem Na rodících se zakázkách ukázat své schopnosti Obhájit svojí cenotvorbu a místo slevy dát benefit Nalézt informace o tom, co zákazník potřebuje, a pak mu to poskytnout Drahé kampaně a průzkumy nejsou nutností někdy stačí být se zákazníkem v každodenním kontaktu Zákazník považuje kvalitu za samozřejmost! Tak co tedy chce? Marketing Way s.r.o.

Dobrý marketingový manažer pochopit provázanost obchodu a marketingu zapomenout na rutinu dívat se na trh jinýma očima zaměřit se na zákazníka a ne na propagaci produktu dělat průzkum trhu nepřetržitě udržet zákazníka přimět lidi, aby znovu utráceli používat „testovací králíky“ věřit v to, co děláme mít selský rozum nelhat dělat „kvalitní“ marketing s přijatelnými náklady Marketing Way s.r.o.

Šílený marketingový manažer hlavní prací je přemýšlení u stolu marketing je komplikovaná věc, zahrnující velké množství odborných výrazů, kterým nikdo nerozumí marketing sebou nese obrovské náklady získat potřebné informace je „neuvěřitelně“ nákladná věc na průzkum trhu si připravte milion na to budu potřebovat agenturu vs. to můžu zařídit sám a jak si to přesně představujete? potřebuji více vstupů Marketing Way s.r.o.

Na dobrou otázku, dobrá odpověď… Co, kdy a v jaké formě zákazníkům nabídnout? Na co jsou zákazníci citliví a čeho si váží? Co definuje mého zákazníka? Co je cílem mé marketingové komunikace? Čeho si musím všímat na aktivitách konkurence? Jak účinně propagovat s rozumnými náklady? Kolik chci/musím dávat na propagaci? Jak změřím účinnost mktg činností? Kterému segmentu trhu mám věnovat největší pozornost a kdy? Jak využiji získané informace z trhu? Které druhy marketingové komunikace využívám a kdy? Jak mohu budovat značku? Marketing Way s.r.o.

Efektivní marketing v době krize Uvedení nového produktu / služby na trh Nástroje efektivní propagace – nová média Formy komunikace se zákazníky,alternativní distribuční kanály Zvolte vhodnou komunikační strategii Dobré vztahy s veřejností a s médii Pracovat s cenou produktu Soustředit síly na cílovou skupinu SWOT analýza Ukazovat se v dobrém světle Odměňujte zákazníka za věrnost Prozákaznické chování všech ve firmě Marketing Way s.r.o.

Děkuji za pozornost Věra Boušková Popovičová Managing Director vera.popovicova@marketingway.cz + 420 736 519 680