Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základy automatického řízení 1
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Dechové dřevěné nástroje
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
IKT Českosaské Švýcarsko
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Děti z Bullerbynu 4 VY_32_INOVACE_05_10 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_32_INOVACE_
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Návykové látky Alkohol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Psychologický přístup k menšinám UKRAJINCI PhDr. Jarmila Kelnarová, PhD. březen 2013 1

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0606 Název programu OP 1.5 Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu Inovace vzdělávacího procesu Číslo materiálu VY_32_INOVACE-3-9-PSL- 12 Název školy Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9 Autor PhDr. Jarmila Kelnarová, PhD. Vzdělávací oblast Psychologie Téma Ukrajinci Ročník 4. Datum tvorby 4. března 2013 Anotace materiál slouží k výuce v psychologii Metodický pokyn doporučuje se pro pochopení, jak komunikovat s Ukrajinci 2

Psychologický přístup k menšinám UKRAJINCI

Psychologický přístup k menšinám Ukrajinci Osnova Základní informace Rodina Vzdělání Zdravotnická péče Zásady efektivní komunikace s Ukrajinci Kontrolní otázky Literatura Zdroje

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 1. Základní informace pochází z Ukrajinské republiky základní obyvatelstvo tvoří Ukrajinci, Rusové, Bělorusové a židé ze své domoviny utíkají na západ v Čechách se počet zvýšil po 1. světové válce, po 2. světové válce a po roce 1989 v České republice využívají povolení ke krátkodobému pobytu a ke dlouhodobému pobytu

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 2. Rodina živitelem rodiny již není výhradně muž, ale peníze do rodiny přináší i žena počet dětí v rodině klesá díky svízelným sociálním poměrům antikoncepce je v zemi drahá, stejně tak i interrupce gravidita bývá často ukončena i v pokročilém stádiu

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 3. Vzdělání vzdělání středoškolské i vysokoškolské je zde omezeno i díky možnosti dalšího uplatnění znalosti cizích jazyků (češtiny, angličtiny aj.) jsou na velmi nízké úrovni, mnozí se vůbec sami nedomluví šance na další vzdělávání nejen v Čechách je pro Ukrajince mizivá, díky neznalosti jazyka pokud začnou studovat např. v České republice, tak většinou nedokončí studium právě pro neznalost českého jazyka

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 4. Zdravotnická péče na Ukrajině je zatím stále zdravotnická péče v katastrofálním stavu před hospitalizací v nemocnici si musí pacient s sebou přinést léky, pomůcky (prostěradlo, roušky, obvazový materiál apod.)‏ v ČR jsou Ukrajinci v nemocnici ukázněni, nemají žádné požadavky problémem při hospitalizaci je dorozumívání, právě pro neznalost jazyka země, kde se právě nachází problémem je i pojištění, které často nemají

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 5 Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci 5. Zásady efektivní komunikace Chovejte se evalvačně Buďte profesionálně empatičtí Projevujte altruizmus Buďte asertivní při komunikaci Hovořte klidně, srozumitelně Sledujte, zda vám rozumí

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci Kontrolní otázky V kterém roce byla poslední uprchlická vlna Ukrajinců do ČR? Je antikoncepce na Ukrajině dostupná? Jak se chovají pacienti z Ukrajiny v nemocnici? Mají Ukrajinci v nemocnici návštěvy rodinných příslušníků? V čem je zásadní problém při studiu Ukrajinců v našich školách? Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

Psychologický přístup k menšinám - Ukrajinci Literatura Hartl, P., Hartlová, H.,:Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010, 800 s., ISBN 978-80-7367-686-5. Kelnarová, J., Matějková, E., : Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty 4. ročník. Praha: Grada Publishing, 2009, 135 s., ISBN 978-80-247-2831-5. ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Multikulturní ošetřovatelství 2. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 248 s. ISBN 80-247-1213-X. IVANOVÁ, Kateřina, Lenka ŠPIRUDOVÁ a Jana KUTNOHORSKÁ. Multikulturní ošetřovatelství 1. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 248 s. ISBN 80-247-1212-1.