Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Advertisements

Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Hranice elektronické komunikace Prosinec.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Internetová a neinternetová populace versus veřejná správa Konference.
Pronájem nebo prodej objektu bývalé základní školy č.p Kamenný vrch v Chomutově.
IBM Global Technology Services © 2006 IBM Corporation Zabezpečení přístupu k informacím na základě elektronického podpisu Konference eČesko 2006.
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Datové schránky v praxi Lukáš Jelínek
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Inf Význam IT pro veřejnou sféru. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
Evropská občanská iniciativa Mgr. Jana Linková Odbor koncepční a institucionální Úřad vlády ČR
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a datové schránky Brno KrÚ JMK.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
Věcné autority v roce 2016
HEIS VÚV Zajištění publicity a publikování výstupů a výsledků projektů řešených VÚV TGM,v.v.i. Petr Vyskoč, Jiří Picek, Jiří Dlabal Seminář
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Úřad práce České republiky
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Hlavní město praha a integrace cizinců
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
Podpora krajského akčního plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Zákon o sociálním podnikání
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Trendy k informační společnosti
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
2. ČNB a její role v platebním styku.
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Zlata Houšková, Vít Richter
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Klíčová aktivita 05 Vzdělávací modul „Boj s korupcí“
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Hodnocení informačního střediska
EURES = Evropské Služby Zaměstnanosti
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
1. Model spolupráce stát x region x obec x soukromá firma
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Informační systém základních registrů
(hlášení místního rozhlasu)
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Březen 2004 / Pavel Šimoník / STEM/MARK, a.s.

Pět pohledů na elektronickou komunikaci občanů s úřady Předpoklady pro elektronickou komunikaci s úřady Musí existovat zájem občanů komunikovat s úřady Občané musí mít přístup k prostředkům elektronické komunikace Občané musí umět používat elektronické prostředky (zejména internet) v komunikaci s úřady Úřady musí být připraveny elektronicky komunikovat s občany Stát musí vytvořit podmínky pro elektronickou komunikaci s úřady (elektronický podpis, legislativa)

Mají občané zájem komunikovat s úřady? Zajímá se o informace, sama je vyhledává, je dobře informovaná Zajímá se o informace, sama je vyhledává, je málo informovaná Nezajímá se o informace nevyhledává je, považuje se za dobře informovanou Nezajímá se o informace, nevyhledává je, je nein-formovaná

Mají občané přístup k elektronické komunikaci?

Proč občané nevyužívají veřejný internet?

Jsou úřady připraveny elektronicky komunikovat s občany?

Jsou vytvořeny podmínky pro elektronickou komunikaci občanů s úřady?

Bariéry plošné elektronické komunikace s úřady Musí existovat zájem občanů komunikovat s úřady Pasivita občanů v letech 2000-2003 výrazně narůstá Občané musí mít přístup k prostředkům elektronické komunikace Přístup občanů k internetu od roku 2002 kulminuje Občané musí umět používat elektronické prostředky (zejména internet) v komunikaci s úřady Více než 2/3 občanů starších 45 let nedisponují základními počítačovými dovednostmi Úřady musí být připraveny elektronicky komunikovat s občany Méně než ½ obecních/městských úřadů nabízí na internetové stránce přístup k povinně zveřejňovaným informacím Stát musí vytvořit podmínky pro elektronickou komunikaci s úřady (elektronický podpis, legislativa) Možnost komunikovat s úřady elektronicky by využila čtvrtina občanů, více než 1/2 občanů neví co je elektronický podpis

Realizátor výzkumu STEM/MARK, a.s. Na Hrázi 17/176 180 00 Praha 8 tel: +420 225 986 811 fax: +420 225 986 860 www.stemmark.cz Pavel Šimoník Client Service Director simonik@stemmark.cz Reprezentativní výzkum populace ČR byl realizován v rámci projektu MV ČR – Odboru informatizace veřejné správy „Analýza a průzkum, sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Termín: Prosinec 2003 Vzorek: 2 599 respondentů 4. vlna výzkumu od r. 2000