Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Tomáše Ježka Ralsko – Kuřívody Šablona II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků EU 1/01.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Dyslálie – nejčastější narušení komunikační schopnosti
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Vliv poruch plynulosti řeči, zejména breptavosti, na fungování rodiny
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Základy speciální pedagogiky
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiáluVY_32_INOVACE_III_Cj1_17 AutorDaniela.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Strojní zařízení - Zásady bezpečnosti při práci
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Logopedie Zdravotnický obor, zabývající se fyziologií a patologií mezilidské komunikace (rozvoj různých forem komunikace, výzkum, diagnostika, terapie,
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Narušená komunikační schopnost
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál Elektrografické vyšetřovací metody – EEG,EMG
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Narušení plynulosti řeči, poruchy hlasu Mgr. Eva Karafiátová prosinec 2013

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0606 Název programu OP 1.5 Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu Inovace vzdělávacího procesu Číslo materiálu VY_32_INOVACE-12-36-SPE -19 Název školy Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9 Autor Mgr. Eva Karafiátová Vzdělávací oblast Speciální pedagogika Téma Narušení plynulosti řeči, poruchy hlasu Ročník 3 Datum tvorby Prosinec 2013 Anotace Materiál slouží studentům středních škol. Studenti se seznamují s problematikou Metodický pokyn Doporučujeme materiál používat pro nastudování dané látky.

Narušení plynulosti řeči, poruchy hlasu Speciální pedagogika Narušení plynulosti řeči, poruchy hlasu

NARUŠENÍ PLYNULOSTI ŘEČI PLYNULOST ŘEČI – FLUENCE KOKTAVOST – BALBUTIES BREPTAVOST – TUMULTUS SERMONIS

KOKTAVOST – BALBUTIES Nejtěžší a nejnápadnější druh narušené komunikační schopnosti. Syndrom komplexního narušení koordinace orgánů podílejících se na mluvení, který se projevuje nedobrovolným přerušováním plynulosti procesu mluvení. (Pipeková, Klenková)

KOKTAVOST – BALBUTIES Příčiny koktavosti: Genetická predispozice Orgánové poruchy Neurologický nález Biochemické procesy mozku Na vzniku koktavosti se nepodílí pouze jedna příčina, ale více. (Pipeková, Klenková)

KOKTAVOST – BALBUTIES Příznaky koktavosti: Strach z řeči Poruchy neverbálního chování ( grimasy, , žvýkání, mrkání a tiky) Pocení a napětí (Pipeková, Klenková)

KOKTAVOST – BALBUTIES Poruchy v řeči: Respirace – dýchání je často narušené, nepravidelné, povrchové Embolofrázie – slovní vmetky/vsuvky Parafrázie – vyhnout se slovům s nebezpečnou hláskou (Klenková)

BREPTAVOST – TUMULTUS SERMONIS Narušení komunikační schopnosti, při níž dochází k poruše tempa mluvy. Příčiny: nález na EEG (orgánový podklad), dědičnost, Zkřížená lateralita vliv prostředí. (Pipeková, Klenková)

BREPTAVOST – TUMULTUS SERMONIS Příznaky: Zrychlené tempo řeči Opakování / vynechání slabik Narušená artikulace Monotónní řeč Prodlužování hlásek Chudá skladba vět (Pipeková, Klenková).

PORUCHY HLASU HLAS = Prostředek komunikace HLAS – je nositel mnoha informací: Pohlaví, věk, Psychický stav, únava, Nálada, onemocnění. Obor který se zabývá hlasem a jeho poruchami se nazývá FONIANTRIE (Pipeková, Klenková).

PORUCHY HLASU PŘÍČINY: VNITŘNÍ VROZENÉ ASYMETRIE HRTANU CHABOST HRTANOVÉHO SVALSTVA NEDOSTATEČNÁ INTONAČNÍ SCHOPNOST VNĚJŠÍ - NESPRÁVNÁ HLASOVÁ TECHNIKA - ZÁNĚTY A ALERGIE - NEPŘIMĚŘENÁ TEPLOTA A VLHKOST V PRACOVNÍM A OSOBNÍM PROSTŘEDÍM

PORUCHY HLASU ORGÁNOVÉ PŘÍČINY: ONEMOCNĚNÍ HLASOVÉHO ÚSTROJÍ ZÁNĚTY HRTANU A DÝCHACÍCH CEST NÁDORY PORANĚNÍ HORMONÁLNÍ ZMĚNY (Pipeková, Klenková)

PORUCHY HLASU - dělení 1) ORGANICKY PODMÍNĚNÉ Úrazy, obrny, nádory, uzlíky na hlasivkách 2) FUNKČNÍ - Nesprávné užívání hlasu 3) PSYCHOGENNÍ - Hlasové neurózy

PORUCHY HLASU HLASOVÁ HYGIENA ZÁSADY, KTERÝMI PEČUJEME O SVŮJ HLAS OTUŽOVÁNÍ SPRÁVNÁ ŽIVOTOSPRÁVA PITNÝ REŽIM DOSTATEK SPÁNKU (Klenková)

KONTROLNÍ OTÁZKY CO JE TO BALBUTIES? CO JE TO BREPTAVOST A JAKÉ JSOU JEJÍ PŘÍČINY? JAKÉ MÁME DĚLENÍ PORUCH HLASU?

LITERATURA KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. 228 s. ISBN 80-247-1110-9. PIPEKOVÁ, J.[etal]. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2010. 401 s. ISBN 978- 80-7315-198-0 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

Děkuji za pozornost  ekarafiatova@szs-jaselska.cz