Společnost Tesla Motors a autonomní řízení elektromobilů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Dopravní výchova 1. stupeň ZŠ
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
6. Řízení a monitoring procesů. Řízení, regulace, měření, monitoring, automatizaceve farmaceutickém průmyslu Řídicí systémy Měřicí a monitorovací systémy.
Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
D ATOVÉ MODELY Ing. Jiří Šilhán. D ATABÁZOVÉ SYSTÉMY Patří vedle textových editorů a tabulkových kalkulátorů k nejrozšířenějším představitelům programového.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Hybridní pohon Vojtěch frajt
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
Bezpečnost v dopravě Komplexně ošetřený přechod pro chodce ● zvýrazňující nástřiky na vozovce luminoscenční nebo fluoreskující barvou + “3D” nástřiky ●
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
VÝZKUMNÝ PROJEKT ZIPOVÁNÍ. MÍSTO, KDE ŽIJEME  Žijeme spolu s vámi na planetě Zemi.  V srdci Evropy, sice v malé, ale krásné České republice, v největším.
Bezpečnost chemických výrob N Petr Zámostný místnost: A-72a tel.: 4222
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Situační prevence -parkoviště- ● Cílem projektu je snížení majetkové kriminality – krádeže motorových vozidel a věcí z nich. ● Cílovou skupinou jsou majitelé.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
ZÁKLADY GEOINFORMATIKY
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Jízda s použitím zvláštního výstražného znamení
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk – vnější služba – 2015 Praha,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
2 MOŽNOSTI AKTUALNÍ NABÍDKAPROBLÉM Ovládání odsavače přes varnou desku Propojení není automatické Propojení odsavače a varné desky s omezenými funkcemi.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Jednáni skupiny „Čistá mobilita“ v rámci České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj Autonomní vozidla Ing. Martin Pichl, Ph.D. zástupce ředitele.
Dopravní charakteristiky
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Asistenční systémy pro tramvaje Josef Beran, Siemens, s.r.o. Brno,
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Akumulátor a dobíjecí soustava
Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Společnost Tesla Motors a autonomní řízení elektromobilů

Historie společnosti založeno v roce 2003 spoluzakladatel Elon Musk (Space X) sídlo: Palo Alto v Kalifornii

Elektromobil Tesla Model S cena 90 000 dolarů vývoj od 2008, prodej od 2012 prodej 2012.

Další modely Tesla model X vývoj do 2012 elektrické SUV pro 7 osob, úložný prostor dojezd 465 km, zrychlení na 100 km/h za 3,1 s Tesla model 3 představení v roce 2016, prodej konec 2017 cena 35 000 dolarů

Úrovně autonomie řízení (1/3) Autonomie úrovně 0 systémy v automobilu nemají nad vozidlem kontrolu, ale mohou řidiče upozorňovat na faktory ovlivňující jízdu (teplota, značení) Autonomie úrovně 1 řidič má být plně připraven kdykoliv převzít kontrolu nad vozidlem, ale vozidlo je schopno alespoň částečně samostatné jízdy (příkladem mohou být tempomaty a systém pro udržování jízdy v jízdním pruhu)

Úrovně autonomie řízení (2/3) Autonomie úrovně 2 řidič musí detekovat objekty a události a reagovat v okamžiku, kdy automatický systém nezareaguje anebo nezareaguje správně (automatický systém má na starosti zrychlování, brzdění i zatáčení a je deaktivován, jakmile řidič převezme kontrolu nad vozidlem) Autonomie úrovně 3 ve známém a omezeném prostředí (například na dálnicích) nemusí řidič věnovat řízení pozornost

Úrovně autonomie řízení (3/3) Autonomie úrovně 4 automatizovaný systém může kontrolovat vozidlo téměř za všech okolností, vyjma výjimečných povětrnostních podmínek (řidič musí zapínat autonomní řízení, jen když je to bezpečné, a při spuštění autonomního režimu už jeho účast na řízení není potřeba) Autonomie úrovně 5 „řidič“ určí pouze cílovou destinaci a případně nastartuje; zbytek si vozidlo obstará úplně samo – bez řidiče (automatizovaný systém dopraví vozidlo kamkoliv je potřeba a kde je to legální)

Autonomní řízení (1/3) soustava kamer, radaru a senzorů umožňuje rozeznávat dopravní situaci, značení, jízdní pruhy a ostatní účastníky silničního provozu počítačové zpracování obrazu a dat vybaveno pevnými součástmi, které umožňují úplné autonomní řízení úroveň asistenta řízení a řidič je nabádán k reakci v případě potřeby

Autonomní řízení (2/3) přechod na plně autonomní řízení je plně možný, stačí plná aktualizace audiovizuální upozorňování řidiče, aby měl vždy alespoň jednu ruku na volantu funkce držení volantu

Autonomní řízení (3/3) pokud řidič volant pustí, auto pokračuje znovu samo, ale začnou se objevovat další důraznější a důraznější výstrahy a pokud jich řidič nedbá, po zbytek jízdy bude potrestán vypnutím podpory řízení

Počítačové zpracování obrazu (1/3) Tesla Vision (princip motion capture) výstup v podobě například snížení rychlosti, změny jízdního pruhu a zastavení elektromobilu

Počítačové zpracování obrazu (2/3)

Počítačové zpracování obrazu (3/3)