SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
 Je souhrn všech výrobních a nevýrobních odvětví  Člení se do čtyř sfér  Primárnímateriální výroba  Sekundárnímateriální výroba  Terciálnínemateriální.
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Zemědělství České republiky.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Česká republika-5 Průmysl
Společenské a hospodářské prostředí
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
PRŮMYSL.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
USA – hospodářský obr.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Ten dělá to a ten zas tohle
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Společenské a hospodářské prostředí
Společenské a hospodářské prostředí
Zpracovatelský průmysl
Zemědělství.
Austrálie.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Společenské a hospodářské prostředí
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Společenské a hospodářské prostředí
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Socioekonomická sféra
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hospodářství České Republiky
Sekundární sektor Průmyslová výroba ČR.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_83 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Hospodářství.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceNárodní.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
Socioekonomická geografie, hospodářské sektory
EVROPSKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MORAVSKOSLEZSKY_KRAJ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Těžební průmysl.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
zpracovaný v rámci projektu
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Postavení CR v hospodářství
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA: STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY- POBALTSKÉ REPUBLIKY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU Žáci se seznámí s dalšími.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl, stavebnictví, doprava surovin a výrobků) Terciární sektor (osobní doprava, školství, zdravotnictví, kultura, obchod) Kvartérní sektor (věda a výzkum)

je závislé na přírodních podmínkách zajišťuje výživu obyvatel

ZEMĚDĚLSTVÍ zajišťuje obživu obyvatelstva obrovské rozdíly ve výkonnosti ve světě dělíme na: rostlinnou a živočišnou výrobu

Rostlinná výroba závisí na: ? cílem pěstování plodin je produkce potravin, krmiv, surovin zemědělské plodiny dělíme na: ? (8)

Živočišná výroba smyslem živočišné výroby je zajištění zdrojů pro obživu obyvatel a pro průmyslovou výrobu rozmístění chovu zvířat je závislé na zdroji krmiv a poptávce po produkci největší užitek dává chov skotu, prasat, ovcí, drůbeže

Rybolov velký význam má mořský rybolov

Vodní hospodářství úkolem je zajistit potřebné množství vody v požadované kvalitě

Lesy 1/3 souše zabírají lesy nejvýznamnější je ? a ? význam lesů: ? úkolem lesního hospodářství je co nejlepší využívání lesů

PRŮMYSLOVÁ VÝROBA průmyslové výrobky využíváme: ? dělíme na: lehký a těžký

TĚŽKÝ PRŮMYSL

Těžební průmysl těžba nerostných surovin - paliva rudy nerudní suroviny drahé kovy

Energetický průmysl výroba elektrické energie, tepla, plynu elektrárny dělíme na: ?

Hutní průmysl zabezpečuje výrobu surového železa, oceli, barevných kovů, slitin

Strojírenský průmysl nejrozšířenější spolu s chemickým průmyslem je ukazatelem vyspělosti země uplatňuje se v: ?

Chemický průmysl vyžaduje: dostatek vody, energie a surovin, kvalifikované pracovníky, výzkum vysoké nároky na ochranu životního prostředí petrochemie: ?

Výroba stavebních hmot cement, cihly, střešní krytiny..)