NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMOVÁNÍ POVRCHU Vnější činitelé.
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Abiotičtí činitelé –Lijáky a záplavy
Přírodní a civilizační rizika
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
UTVÁŘENÍ ZEMSKÉHO POVRCHU
Integrovaná střední škola,Slaný
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přírodní katastrofy.
Exogenní geologické děje
20.1 Vím, jak se chovat v krizových situacích.
Přírodní katastrofy.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
DOTVÁŘENÍ ZEMSKÉHO POVRCHU
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Tepelná poranění Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_190_Biologiečlověka_Prvnípomocpřitepelnýchporaněních Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
Přírodní a civilizační rizika
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Mimořádné události – co dělat!
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
12.1 Mimořádné události, IZS
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Dotváření zemského povrchu - voda
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Dotváření zemského povrchu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
Přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda již zaplavuje území mimo koryto vodního toku a může způsobit.
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
vnější přírodní činitelé
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
LITOSFÉRA vnější přírodní činitelé
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VODSTVO Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Mimořádné události - přírodní vlivy TÉMA SADY: Přírodověda DATUM: 9. listopad 2012 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0477 ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, praktické školy, jako prezentace.

Mimořádné události

Mimořádné události přírodní vlivy

Mimořádné události způsobené přírodními vlivy povodeň velký chlad velké teplo sesuv půdy lesní požár vichřice zemětřesení bouřka výbuch sopky tornádo

Povodně - jsou způsobené silnými dešti, táním sněhu a rychlým rozmrzáním řek. proto lidé: opravují hráze řek i rybníků zalesňuji svahy čistí a prohlubují koryta řek.

Sesuv půdy - Je následek dlouhotrvajícího a silného deště. - Mohou být poškozeny silnice, mosty, železnice, budovy. Řícení skal - Dochází k němu vlivem zvětrávání. - Mohou být poškozeny silnice, železnice, budovy.

Vichřice - Rychlost větru více než 60 km/hod. - Láme stromy, strhává tašky, vyvrací stromy, strhává střechy. Bouřky - Jsou doprovázeny přívalovým deštěm, silným větrem, blesk může způsobit požár i smrt člověka.

Silný mráz a vysoké teploty - Pobyt v mrazu vede k omrznutí obličeje, končetin. - Při vysoké teplotě způsobené požárem může dojít k popálení, horká tekutina může být příčinou opaření. - Také úpal nebo úžeh jsou způsobeny vysokou teplotou.

Lesní požár - Ohrožuje rostliny i živočichy. Při rozsáhlém požáru jsou spáleny velké části krajiny a zahyne mnoho drobných i větších živočichů.

Otázky 1. Jak les pomůže při ochraně před povodní? 2. Byla u nás v nedávné době povodeň? 3. Čím jsou sesuvy půdy nebezpečné? 4. Jaké nebezpečí pro lidi představuje bouřka?

Použité zdroje: vlastní zdroje http://office.microsoft.com – kliparty DANIELOVSKÁ, V., Ochrana člověka za mimořádných událostí, 1. vyd. Praha: Fortuna, 2003. ISBN 80- 7168-864-9.