Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Konstrukce trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Trojúhelník.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Matematika Lichoběžník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Obsahy základních obrazců
Autor výukového materiálu:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
ÚHLOPŘÍČKY ČTVERCE A OBDÉLNÍKA
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Pravoúhlý trojúhelník
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
Podobnost trojúhelníků I.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Obvod a obsah lichoběžníku
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Obvody základních obrazců
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Trojúhelníky - základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
24..
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
POZNÁMKY ve formátu PDF
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.13_Trojúhelník Datum: 22. 10. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Trojúhelník Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál popisující trojúhelník, trojúhelníkovou nerovnost a různé typy trojúhelníků.

TROJÚHELNÍK DEFINICE TROJÚHELNÍK GEOMETRIE DEFINICE TROJÚHELNÍK - geometrický útvar tvořený třemi vrcholy a třemi stranami C A B

SOUČET VNITŘNÍCH ÚHLŮ V TROJÚHELNÍKU JE VŽDY 180°. ZÁKLADNÍ ÚDAJE c B A STRANA a LEŽÍ PROTI VRCHOLU A (je to úsečka BC) a b STRANA b LEŽÍ PROTI VRCHOLU B (je to úsečka AC) SOUČET VNITŘNÍCH ÚHLŮ V TROJÚHELNÍKU JE VŽDY 180°. STRANA c LEŽÍ PROTI VRCHOLU C (je to úsečka AB) C trojúhelník ABC

TROJÚHELNÍKOVÁ NEROVNOST a + b > c b + c > a a + c > b SOUČET KAŽDÝCH DVOU STRAN TROJÚHELNÍKU JE VĚTŠÍ NEŽ STRANA TŘETÍ Př. Rozhodni, zda takovýto trojúhelník může existovat: a = 5 cm, b = 1 dm, c = 80 mm a = 5 cm, b = 10 cm, c = 8 cm 5 + 10 > 8 10 + 8 > 5 5 + 8 > 10 ANO

TYPY TROJÚHELNÍKŮ PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK B c a C b A PŘEPONA JEDEN ÚHEL PRAVÝ (90°) B PŘEPONA strana naproti pravému úhlu je vždy nejdelší ODVĚSNY zbylé dvě strany strany vedle pravého úhlu c a C b A a, b : ODVĚSNY c: PŘEPONA

(= ty stejně dlouhé strany) ROVNOSTRANNÝTROJÚHELNÍK MÁ VŠECHNY STRANY STEJNĚ DLOUHÉ C a = b = c |BC| = |AC| = |AB| b a A B c ROVNORAMENNÝTROJÚHELNÍK MÁ DVĚ STRANY STEJNĚ DLOUHÉ C a = b |BC| = |AC| b a a, b : RAMENA (= ty stejně dlouhé strany) c: ZÁKLADNA A c B

CVIČENÍ 1 Pojmenuj následující trojúhelníky a urči, o jaký druh trojúhelníku jde: (rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý) F N M P R Q D E L ∆ DEF - rovnostranný- ∆ LMN - pravoúhlý- ∆ PQR - rovnoramenný- 2 Zjisti, zda může trojúhelník s takovýmito rozměry existovat: A) a = 2 cm, b = 12 cm, c = 5 cm B) a = 7 cm, b = 2 cm, c = 4 cm 2 + 12 > 6 12 + 6 > 2 5 + 2 > 8 7 + 2 > 4 2 + 4 > 7 4 + 7 > 2 NE NE

ŘEŠENÍ 1 Pojmenuj následující trojúhelníky a urči, o jaký druh trojúhelníku jde: (rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý) F N M P R Q D E L ∆ DEF - rovnostranný- ∆ LMN - pravoúhlý- ∆ PQR - rovnoramenný- 2 Zjisti, zda může trojúhelník s takovýmito rozměry existovat: A) a = 2 cm, b = 12 cm, c = 5 cm B) a = 7 cm, b = 2 cm, c = 4 cm 2 + 12 > 6 12 + 6 > 2 5 + 2 > 8 7 + 2 > 4 2 + 4 > 7 4 + 7 > 2 NE NE

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint