MGR. PETRA JIRÁSKOVÁ MOC újop uk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Advertisements

Jaké základní otázky si klademe na začátku tvorby nového testu? Diskuse • pro tvorbu testu je třeba nějaký testový materiál Kde ho hledat? Jaké jsou zdroje.
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Čeština jako nástroj komunikace zahraničních studentů Lékařské fakulty UP Magdalena Vintrová, Pavel Kurfürst Ústav cizích jazyků LF UP v Olomouci.
Testovací techniky PhDr. Eva Složilová, MA Katedra jazyků
Práce s textem v hodinách biologie - podpora čtenářské gramotnosti
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
1 To have got - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_377, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to have.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Šetření čtenářské gramotnosti
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Where is it? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách oznamovacích, slovní zásobu tematického okruhu volný.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
READING – BRITISH LITERATURE
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
Teoretická informatika Základní informace k předmětu Literatura Závěrečná práce Zkouška.
To be - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_374, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to be ve větách.
To have got - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_375, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to have.
Present continuous Anglický jazyk VY_32_INOVACE_368, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Hlediska, podle nichž učitelé vybírají učebnice češtiny pro cizince
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Didaktika geografie.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Teoretická informatika II
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Mezinárodní důkaz Vaší jazykové úrovně
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
Ústní a písemné prezentace
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Měření rychlosti zvuku
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_19_VODA_význam vody (opakování)
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
Didaktická příručka z anglického jazyka pro střední školu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Charakteristika výukového materiálu
Práva dítěte Výchova k občanství
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Sociální čtení.
Vzor individuální prezentace
Transkript prezentace:

MGR. PETRA JIRÁSKOVÁ MOC újop uk petra.jiraskova@ujop.cuni.cz Mnohostranné využití textu MGR. PETRA JIRÁSKOVÁ MOC újop uk petra.jiraskova@ujop.cuni.cz

HLASITÉ vs. TICHÉ čtení Jak často se hlasité / tiché čtení objevuje v reálném životě? Které dovednosti se při hlasitém / tichém čtení používají? Který typ čtení je vhodnější pro porozumění obsahu? Kdo je při každém z typů čtení aktivní?

ADAPTOVANÝ vs. AUTENTICKÝ text odpovídá úrovni srozumitelnost nevyděsí AUTENTICKÝ autenticita  kontext + orientace v textu motivace od textu – jednoduché texty od úkolu – složitější texty

TEXT JAKO… (Johns & Davies, 1983) lingvistický objekt (TALO) gramatické formy gramatické struktury slovní zásoba příbuzná slova zdroj informací (TAVI) klíčové informace otázky ANO – NE otázky doplňovací reprodukce textu

PŘEDČTECÍ AKTIVITY PROČ? reálné čtení slovní zásoba práce se slovníkem znalost tématu souvislost s našimi zkušenostmi rozpoznání formátu / žánru účelovost - hledáme odpovědi slovní zásoba práce se slovníkem BOX elicitace a hierarchizace slovní zásoby (myšlenkové mapy) prezentace nové slovní zásoby odpověď ANO / NE – odhad diskuse obrázek písemné / slovní shrnutí seznamy slov

Co vidíte na obrázku? Jak myslíte, že se text bude jmenovat?

3. Vysvětlete, co to znamená. Kůň měří v kohoutku 80 centimetrů. To je nepopsatelné. Jsou to koně v pravém slova smyslu. Je to dlouhověké plemeno.

ČTECÍ AKTIVITY PROČ? udržet pozornost zaměřit pozornost motivace KDY a JAK? předem (paměť vs. porozumění) dvojice časový limit BOX řazení obrázků nalezení chyb na obrázku doplnění mezititulků (zařazení; vymýšlení) otázky na porozumění doplnění tabulky / nákresu / seznamu vypsání klíčových bodů/slov/frází (rekapitulace v počtecí fázi) vložení vyjmutých vět na správná místa

1. Doplňte informace podle textu MINIATURNÍ KŮŇ chov malá zahrada vlastnosti inteligentní aktivity mini parkur

2. Na co se reportérka ptala? Doplňte pět otázek. 1. Jak jste se dostala k chovu koní, zejména těch miniaturních? 2. Jak vás napadlo začít jezdit na takovéto akce? 3. Jsou všichni vaši koně zvyklí na lidi? 4. Kolika let se miniaturní koně dožívají? 5. Běžní koně jsou zvyklí na život ve stádech, můžeme toto říci i o koních miniaturních? 3. Vypište klíčovou informaci z každé odpovědi.

4. Vyplňte tabulku podle textu. MINIATURNÍ KŮŇ obvyklá výška v kohoutku   průměrná délka života ideální velikost stáda tři typické vlastnosti

POČTECÍ AKTIVITY PROČ? zopakování / procvičení nového nové kontexty další kanály další řečové dovednosti zaměřené na JAZYK hledání synonym / antonym hledání párů formální vs. neformální hledání příbuzných slov hledání určitých gramatických forem nebo jejich tvoření využití nové slovní zásoby ve větách trénink výslovnosti nových / obtížných / užitečných slov a frází reformulace vět zaměřené na TÉMA diskuse (Co si myslíte o…) dialog (Role-play na základě textu) písemná reakce jiná prezentace obsahu před a po

Dělejte rozhovor podle textu. Použijte vybrané fráze. JAKÉ MÁTE DOMA ZVÍŘE? Nedávno jsem měl/a možnost udělat rozhovor s …, který/která se věnuje chovu… Jak jste se dostal/a k chovu tohoto zvířete? Momentálně mám… …, proto mi ta zvířata vyhovují. Je Vaše zvíře zvyklé na lidi? Toto zvíře je velmi… Kolika let se tato zvířata dožívají? V průměru se dožívají…, ale mohou se dožívat klidně i… Mají tato zvířata ráda kontakt s jinými zvířaty? Chovám je samostatně / dvě / tři…, protože…

ZDROJE DOFF, Adrian. Teach English: a training course for teachers. Cambridge: Cambridge University Press in association with the British Council, 1990. ISBN 0521348641.   CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5. JOHNS, Tim a Florence DAVIES. Text as a Vehicle for Information: the Classroom Use of Written Texts in Teaching Reading in Foreign Language. Reading in a Foreign Language [online]. 1983, březen 1983, 1(1), 1-19 [cit. 2018-10-10]. ISSN 1539-0578. Dostupné z: http://nflrc.hawaii.edu/rfl/PastIssues/rfl11johns.pdf SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: MacMillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4. UR, Penny. A course in language teaching: practice and theory. Repr. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. Cambridge teacher training and development. ISBN 0521449944.

Děkuju za pozornost.