MÉDIA A KOMUNIKACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Září 2008 Mobil jako sedmé masmédium Tomáš Zeman.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Poslání, principy a metoda skautingu
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Média: nástroj vládnoucí třídy
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)
Teorie masové komunikace
Koncepty veřejného mínění Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
funkce médií ve společnosti moc médií
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Média a reprezentace reality
PŘÍPRAVA K MATURITĚ. POČÍTAČOVÁ VĚDA ?? INFORMATIQUE VĚDU O CÍLEVĚDOMÉM ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ PROSTŘEDNICTVÍM AUTOMATICKY PRACUJÍCÍCH STROJŮ FRANCOUZ.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Masová komunikace, masová média
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Marketingová komunikace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Hannah Arendtová Politická teorie
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_51_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Masmédia.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Alberto Melucci: Challenging Codes SM as prophets SH jako signály upozorňující na hlubokou transformaci v logice komplexní společnosti. Jako prorok SH.
Moc a síla internetu Mediální výchova 8. ročník LIDICE.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Základy mediální výchovy
25 / 1 / 2011.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_11_20
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média a jejich vliv
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
SOC119: ÚVOD DO SOCIOLOGIE PRO NESOCIOLOGY
Marketingová komunikace
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Analýza využití GIT na ORP a OPOÚ v kraji Vysočina
Střední škola obchodně technická s. r. o.
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
Transkript prezentace:

MÉDIA A KOMUNIKACE

MASOVÁ KOMUNIKACE Popis komunikace: KDO říká CO, JAKÝM kanálem, KOMU a s jakým ÚČINKEM (Lasswell) masová komunikace založena na centralizovaných médiích Masová komunikace: Komplexnější Profesionální komunikátoři, jen určitá témata Specialisté, nákladné technické vybavení Rychlost, dosah Masové přesvědčování, „odlidštění“ Čí významy dekódujeme? Vliv na makrocelek

1. masmédium – noviny masově koncem 19. stol. Vzrůst gramotnosti Prostorová koncentrace Vzrůst volného času Demokratizace společnosti Politická síla (aféra Murdoch, Silvio Berlusconi) Prodej novin od 60. let 20. století klesá

Televize „oltář moderní doby“ problematika násilí nikdy nejde o objektivní popis – konstrukce obsahu, selekce podle různých kritérií

Analýza publika 1. Představa, že média ovlivňují každého přímo, magický účinek 2. Koncept názorových vůdců – dvoustupňová komunikace 3. „Dohodnutý“ vliv médií – média konstruují význam sociální reality

Hyperrealita – televize definuje svět, vytváří jej (Jean Baudrillard) Mediální vjemy se prolínají se skutečností „válka v přímém přenosu“ Přímo z médií se šíří zprávy velkého nebo mizivého významu, prostředek je ponechán názorovým vůdcům McLuhan – každé médium je zprávou samo o sobě (The medium is the message) John Thompson – média nástrojem symbolické moci, vždy slouží vládnoucím skupinám

Zpravodajská hodnota 1. Walter Lippman (1922) Wilke – nejdůležitější: jednoznačnost, překvapení, prostorová blízkost, osobní zaujetí, konflikt Wilke – nejdůležitější: Personalizace Vztah k elitním národům Negativita – if it bleeds, it leads „hluboký lidský příběh“ Gatekeepers

Globalizace médií Mediální imperialismus – ve sdělovaných informacích převažuje perspektiva Prvního světa Regulace masmédií? Internet – má spojovat, stimuluje decentralizaci a individualismus Sociální sítě Občanská žurnalistika Mediální výchova http://technet.idnes.cz/ucinky-masovych-medii-0uv- /veda.aspx?c=A130114_162701_veda_pka

Propaganda Účinnost a prostředky válečné propagandy? Konflikt televizoru a ledničky (realita ekonomické prosperity) Příklad: ruská a proruská propaganda Dezinformační servery Opakované použití obrazových materiálů v nových kontextech www.tapolitika.cz – odkaz propaganda http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11238050887-co- dokaze-lez/

Mediální manipulace www.demagog.cz http://zpravy.aktualne.cz/domaci/studenti-rozjizdeji-kampan- proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a0025900fea04/ Terorismus a média – je zveřejnění vinou/podílem na vině?

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/porady/11276561613- kosmo/215512121020002-ceska-skola/ Od 28 minuty