Standardy pro základní vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Podpora provázanosti NSK s počátečním vzděláváním a posilování její systémové úlohy a úplnosti Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Celostátní síť pro venkov
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Standardy RVP ZV září 2013 Praha, Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…
vlastní hodnocení školy
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Odborný seminář MŠMT STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Hlavní manažér SP Kvalita I
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Markéta Hendrichová Klášter Teplá
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
PS Vzdělávání NS MAS ČR pro IPo MAP
Transkript prezentace:

Standardy pro základní vzdělávání Konference MŠMT 15.10.2010 Praha PaedDr. Jiřina Tichá ředitelka odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT jirina.ticha@msmt.cz

Východiska pro tvorbu standardů I. Programové prohlášení vlády „Vláda zavede pravidelné zjišťování výsledků vzdělávání v 5. a 9. ročníku ZV. Bude dále stimulovat transparentní zveřejňování výsledků škol potřebné pro jejich srovnávání s akcentováním rozdílů na úrovni vstupů (odlišné vzdělávání přijímaných žáků) pro optimální porovnatelnost poskytovaného vzdělávání“

Východiska II. Studie McKinsey & Company „Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení“ září 2010 Klesající výsledky ve vzdělávání ohrožují ekonomickou konkurenceschopnost ČR Od roku 1996 se výsledky trvale zhoršují Příležitost ke změně: A) nová vláda a vůdčí osobnost podporující regionální školství B) ekonomická krize C) zveřejnění kritické zprávy

Východiska III. Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků ve vzdělávání Výsledky našich žáků ve výzkumu TIMSS (Trends in Internatioonal Mathematics and Science Study) Př. „Čeští žáci se od roku 1995 do roku 2007 v matematice statisticky významně zhoršili. Jejich výsledek, který patřil v roce 1995 k nadprůměrným, byl v roce 2007 pouze podprůměrný…

Východiska Uvedené zhoršení čtvrťáků bylo největší ze všech zúčastněných evropských zemí a členských zemí OECD“ PISA - podobně neradostné výsledky (čtenářská gramotnost) TZ ČŠI ……

Současný stav Ověřování výstupů je další logický systémový krok Všechny školy pracují podle svých ŠVP, školy odvedly obrovský kus práce V RVP chybí standardy (měly být nastaveny od začátku) – výstupy příliš obecné Jasná pravidla pro další období (jinak chaos) Ověřování výstupů je další logický systémový krok

Kurikulární reforma jako proces změny 1. fáze tvorba standardů 2. fáze ověřování výsledků žáka

Státní garance ověřování výsledků Systém ověřování výstupů musí garantovat stát, který nese prvotní odpovědnost za vzdělávání a dává finanční prostředky ČR je jednou z posledních zemí, kde neprobíhá celostátní ověřování výsledků žáka Je třeba se poučit v zemích, kde dosahují vynikajících výsledků

Cíle systému ověřování výsledků Zahájit poslední fázi procesu KR jako procesu změny Standardy by měly školám poskytovat vhodný nástroj k dalšímu vlastnímu využití Standardy by měly školám – učitelům, žákovi i rodičům poskytovat důležitou zpětnou vazbu pro další cestu Standardy (při opakovaných šetřeních) mohou poskytovat přidanou hodnotu

Diskuze Pozitiva Rizika Tvorba Časové hledisko Ověřování ….

Harmonogram Pilotní ověřování 1-2 roky Poté generální zkouška Ostrý provoz

Výzva Jde o první materiál, který by měl vznikat z podnětu pedagogů Opřeme se o zahraniční zkušenosti a budeme hledat nejlepší cesty k dosažení společného cíle společně s Vámi

Závěr Jednou se začít musí

Děkuji za pozornost Těším se na další spolupráci