Pracovní skupina pro financování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vzorový projekt pro ZŠ.
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Pracovní skupina pro financování . Pracovní skupina pro financování

Pracovní skupina pro financování . Vedoucí PS: Mgr. Tomáš Ledvinka Skupina bude mít 4 členy: Mgr. Michaela Vencová PhDr. Ing. Pavel Štursa PhDr. Zuzana Andělová ?

Vize . Pomůžeme zrealizovat akce, které školy chtějí, ale nemají na ně dostatek peněz.

Cíle . pomoc s hledáním zdrojů financování pro aktivity MAPu i další připomínkování a příprava podkladů finanční plánování schválených aktivit pomoc zapojeným školám s vícezdrojovým financováním

Aktuální úkoly . sestavit pracovní skupinu identifikovat aktuální finanční zdroje vytvořit informační platformu

Pracovní skupina Matematická gramotnost Mgr. Jana Macháčková, Ph.D Mgr. Roman Hlávka ………..

Východiska Závěry MAP I Poznatky z praxe Výsledky mezinárodních šetření Odborné články zabývající se problémy žáků i učitelů v matematickém vzdělávání (Hejný, Kuřina, Stehlíková, Novotná, Kaslová,Tichá, Streefland, Freudentahl…)

Cíle a vize vycházejí z MG Matematická gramotnost zdatnost užívat matematiku pro hlubší porozumění světu zpracovávat informace a používat je při řešení praktického problému zvládat dílčí složky matematiky s porozuměním (jazyk matematiky, numerické techniky, metody řešení úloh, geometrickou představivost) FK: rozumět matematice umět matematiku použít MK: zpracovávat informace a používat je při řešení praktických problémů

Matematicky gramotný znamená být vybavený použitelnou matematikou MG - rozumět matematice - umět matematiku použít 5P matematické gramotnosti Pamatovat si Počítat Přemýšlet Porozumět Použít Schopnost porozumět matematickému textu Něco znát – vybavovat si potřebné pojmy, postupy, teorie Řešit úlohy

Prostředky Způsob prezentace práce Projekty Spolupráce s PedF Spolupráce s rodiči Pracovní dílny se žáky, učiteli Videozáznamy z hodin (příklady dobré praxe) Sdílené reflexe z vyučovacích hodin Zaměřit se na otázky didaktiky (CO? PROČ? JAK?) Konstruktivistické vyučování Atd… Rozvoj ICT Např.: GEOGEBRA https://www.geogebra.org/classic#geometry KAHOOT...

Pracovní skupina pro rozvoj čtenářské gramotnosti a rozvoj potenciálu každého žáka vedoucí PS – Mgr. Tereza Martínková

Čtenářská gramotnost Čtenářská gramotnost znamená schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti.

Cíle pracovní skupiny umožnit dětem a žákům získat schopnost porozumět psanému textu aktivně vést děti a žáky k rozvoji schopností a vědomostí podpořit pedagogy základních a mateřských školy v získávání profesních dovedností pro zprostředkovávání aktivit rozvíjejících čtenářskou gramotnost vytvořit (především) na území městské části Praha 1 různorodou síť spolupracujících subjektů navrhnout aktivity směřující k rozvoji čtenářské gramotnosti využitelné pro školy i širokou veřejnost

Konkretizace cílů Vyhledávat a sdílet informace o možnostech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti rozvoje čtenářské a předčtenářské gramotnosti, včetně jejich financování Vyhledávat a sdílet informace o metodických a podpůrných materiálech pro rozvoj čtenářské a předčtenářské gramotnosti vytvořit síť kontaktů mezi subjekty podporující čtenářskou a předčtenářskou gramotnost vytvořit přehled aktivit směřujících k rozvoji čtenářské a předčtenářské gramotnosti zohlednit rozvoj čtenářské i předčtenářské gramotnosti u dětí a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a odlišným mateřským jazykem (vyhledávat a sdílet informace o možnostech propojení)

Prostředky ŠABLONY II – realizace čtenářských klubů, aktivity ve školní družině, DVPP OP VVV mimo systém zjednodušeného financování – možnost partnerské spolupráce v projektech dotační tituly MŠMT – př. RP podpora vzdělávání cizinců ve školách zapojení rodičovské veřejnosti – vybavování školních knihoven, třídních knihovniček

Plánované aktivity pro nejbližší období 6-7 měsíců sestavení sítě kontaktů pro zájemce o rozvoj čtenářské a předčtenářské gramotnosti sestavení přehledu metodických materiálů a aktivit k tématu čtenářské a předčtenářské gramotnosti ve spolupráci s aktéry MAP návrh školních a mimoškolních aktivit podporujících čtenářství

Kulturní povědomí Michaela Vencová – vedoucí PS Eva Špačková Zuzana Andělová

Východiska Historické centrum Prahy „genius loci“ Koncentrace kulturních institucí, spolků s aktivitami hudebními, výtvarnými, dramatickými, literárními, divadla, galerie, knihovny (V. Havla), Fr. institut, edukační programy pro školy, na území se nacházejí 4 konzervatoře, 3 ZUŠ ZŠ Vodičkova s rozšířenou VV, etická výchova, čten. kluby Podpora MČ P1 – soutěž PF, Karel IV., Máme rádi Prahu 1 Výstavní prostory, Galerie P1 Koncentrace výkonově orientovaných rodičů – zájem o kulturní aktivity Chybí volnočasové centrum (DDM), Truhlářská 8

Vize, cíle „Kultura je to, co způsobilo, že člověk je něčím víc než náhodnou hříčkou přírody.“ (A. Malroux) Vytvářet podmínky pro uznání důležitosti tvůrčího vyjadřování myšlenek, zážitků a emocí různými formami, včetně hudby, divadelního umění, literatury a vizuálního umění – u dětí, žáků, pedagogů; spojení s místem kde žiji, vzdělávám se Podporovat: současné aktivity škol, vyhledávat nové příležitosti spolupráci mezi školami a kult. institucemi propojení s ostatními gramotnostmi (jazykovou, čtenářskou) aktivní pedagogy, motivace, oceňování zapojení aktivních rodičů – příležitosti

Prostředky, plán aktivit Dotazování, rozhovory, ankety = co je potřeba Aktualizace výstupů z MAP I (SWOT analýza apod.) Workshopy, besedy, sdílení, příklady z praxe, výjezdy… dle zájmu Vyhledávání finančních zdrojů (+ PS pro financování) Více zapojovat partnerská města Rozvíjet již započatou spolupráci s Fr. institutem a KVH Plán aktivit: Výstavy, multumediální prezentace, spolupráce s UMPRUM, Pedagogickou fakultou UK Kulturně vzdělávací večery – náplň budeme hledat společně Do konce školního roku – workshop pro pedagogy /ZŠ J.G.J. Volnočasové centrum – Truhlářská 8 Přehled volnočasových aktivit v území

Truhlářská 8