NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
OBOJŽIVELNÍCI ZNAKY, ANATOMIE. Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Michal Krtička Datum :
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
DVOUKŘÍDLÍ VY_32_INOVACE_20_23. Dvoukřídlí – zařazení do systému: řád: dvoukřídlí třída: hmyz podkmen: vzdušnicovci kmen: členovci.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Procvičování písmen N, D
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
Základní škola, Hradec Králové
Autor: Mgr . Iveta Váňová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Trávicí soustava hmyzu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HMYZ STAVBA TĚLA.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Pavoukovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_26_Přehled členovců
Porozumění jednoduchému textu 1
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pavoukovci skupina bezobratlých živočichů zahrnuje přes druhů
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
PLOŠTICE.
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
BLECHY, SÍŤOKŘÍDLÍ, CHROSTÍCI
PŘÍRODOPIS 6 HMYZ.
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._31.HMYZ TÉMA: HMYZ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

ANOTACE: Záměrem prezentace je přiblížit žákům charakteristické znaky hmyzu - stavbu jejich těla a jejich rozmnožování a následný vývoj. Cílem bublinových popisků je motivace žáků a rozvoj jejich komunikačních dovedností. Získané poznatky si mohou žáci prověřit krátkým závěrečným testem. K prezentaci je vhodnější využít učebnu s interaktivní tabulí, aby se žáci mohli aktivně účastnit řešení závěrečného testu. Jako další pomůcky na doplnění dané prezentace doporučujeme učebnici (především kvůli dalším obrázkům vztahujícím se k probíranému tématu). Prezentaci lze také případně oživit preparovanými nebo živými zástupci hmyzu nebo pozorováním mikroskopických preparátů s částmi jejich těla (např. stavba křídla, nohy apod.). Prezentace byla vytvořena dne 1. 5. 2012 a ověřena dne 11. 5. 2012.

Hmyz

Urči sám nebo s pomocí učebnice - o které části těla hmyzu se jedná. Charakteristika - nejpočetnější skupina živočichů Urči sám nebo s pomocí učebnice - o které části těla hmyzu se jedná. hlavy - tělo se skládá z: hrudi zadečku hmat K čemu slouží? • hlava - tykadla čich - složené oči + (někdy až 4 jednoduchá očka) - ústní ústrojí

▫ kousací ▫ bodavě sací ▫ lízavě sací ▫ lízací ▫ sací - dle druhu potravy, kterou přijímají rozlišujeme ústní ústrojí: ▫ kousací (horní pysk, pár kusadel, pár čelistí, spodní pysk – na čelistech a spodním pysku makadla) - př. ▫ bodavě sací - př. komár ▫ lízavě sací - př. ▫ lízací - př. ▫ sací - př.

Uveď co se nachází na hrudi hmyzu. - 3 páry článkovaných končetin u některých první pár = tvrdé krovky (např. brouci) - 2 páry křídel druhý pár - blanitý • zadeček - většina orgánů

Přehled některých soustav vzdušnice Čím dýchá hmyz? - DS - vzdušnice žábry celý povrch těla - CS - otevřená, trubicovité srdce - NS - dokonalejší - vyvinula se ze žebříčkovité - VS - nitkovité (malphigické) trubice Jsou zástupci hmyzu odděleného pohlaví nebo patří mezi obojetníky? - RS - odděleného pohlaví

- vývoj hmyzu z vajíčka až do dospělého stavu = proměna • proměna nedokonalá • proměna dokonalá vajíčko vajíčko nymfa (stádium podobné dospělci) larva (nepodobá se dospělci) dospělec (imago) kukla (klidové stádium) - např. dospělec - např. kudlanka motýli

Opakování hlavy 1) Doplň větu: Tělo hmyzu se skládá z ………………, hrudi zadečku ……………… a ……………… . 2) Přiřaď co k sobě patří: c) 1. komár …… a) ústní ústrojí kousací e) 2. včela …… b) ústní ústrojí sací a) 3. brouci …… c) ústní ústrojí bodavě sací d) 4. moucha …… d) ústní ústrojí lízací b) 5. motýli …… e) ústní ústrojí lízavě sací 3) Rozhodni: Hmyz má 6 nohou. ANO / NE 4) Rozhodni: Vývoj hmyzu vajíčko – nymfa – dospělec nazýváme proměna dokonalá. ANO/ NE

Použité zdroje - použité obrázky - kliparty galerie MS Office 2010