Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Strategie dopravy MD ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Předsednictví ČR v Radě EU Agenda a Priority
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Integrovaná strategie území Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. Jan Balcar.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vysokorychlostní trat ě v Č R, koncepce a otázky k ř ešení Emanuel Šíp předseda Dopravní sekce Hospodářské.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Co očekáváme od rekodifikace stavebního práva
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
DTM Kraje Vysočina.
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý Dlouhy@komora.cz prezident Hospodářské komory České republiky www.komora.cz 227. Žofínské fórum Národní investiční plán a rozvoj dopravní infrastruktury. Palác Žofín, 30. dubna 2019

Pohled Hospodářské komory na význam dopravy Doprava – přirozený krevní oběh země, propojující podnikatele a zákazníky a rozvíjející kontakty mezi lidmi Historická výhoda České republiky – díky své zeměpisné poloze vždy byla evropskou křižovatkou pohybu lidí a zboží V poslední době se bohužel tyto výhody ztrácejí – země nepostupuje dostatečně rychle ve strategických projektech (dálnice, železnice) a je stále častěji objížděna Hospodářská komora klade velký důraz na dostavbu dálnic a brzkou výstavbu sítě vysokorychlostní železnice – návrat ke křižovatce Evropy a výrazné zlepšení dopravní nabídky pro regiony i podnikatele 2

Základní problémy výstavby dopravní infrastruktury z pohledu podnikatelů Složitá a málo funkční stavební legislativa – účinně se účastníme prací na rekodifikaci stavebního práva Kvitujeme pokrok v přípravě staveb za ministra Ťoka, ale bude trvat ještě několik let, než bude možné stavět podle toho, co jsou priority, ne podle toho, co je náhodou připraveno k realizaci Je třeba si pohlídat chyby úředníků – to je voda na mlýn nejrůznějších aktivistů Výstavba dálnic po malých a často vzájemně nespojitých úsecích Podstatné zhoršení kvality údržby silnic na úrovni státu i krajů Dopravní strategie (Dopravní politika, Dopravní sektorové strategie) zastaralá, nutnost novely Nutnost podpořit rehabilitaci stavebního sektoru – utrpěl jak hospodářskou krizí, tak i nedomyšleným zastavením přípravy staveb

Účast Hospodářské komory ČR na rekodifikaci stavebního práva Od srpna 2018 spolupráce HK s Ministerstvem pro místní rozvoj na věcném záměru rekodifikace veřejného stavebního práva V lednu letošního roku předloženo k meziresortnímu připomínkovému řízení – probíhá vyhodnocení Cíl: maximální možná integrace, zjednodušení, zrychlení a zefektivnění územního plánování a povolování staveb Základ řešení: jednotné povolovací řízení integrující územní řízení, stavební řízení a EIA Vytvoření jednotné soustavy státní stavební správy v čele s Nejvyšším stavebním úřadem Závazné lhůty pro rozhodování úřadů

Program Rychlých železničních spojení Schválení programu vládou ČR v květnu 2017 a jeho politická podpora v Parlamentu ČR – konec dlouholetého váhání a cesta ke splnění snů celých generací Příprava studií proveditelnosti na jednotlivé traťové úseky zatím běží slušným tempem Problém: dosud se Rychlá spojení pojímají jako čistě technická záležitost. Je třeba přikročit k přípravě obchodní koncepce, koncepce financování, sítě přestupních bodů a harmonogramu předstihových investic HK ČR uvítala zahájení prací na územně technické studii k požadavku podnikatelů napojit pražské Letiště Václava Havla na trasu VRT Praha- Drážďany – studii je třeba zpracovat a vyhodnotit zcela profesionálně a objektivně

Co prosazuje Hospodářská komora ČR pro rozvoj české dopravní infrastruktury kromě nové stavební legislativy? Obnovu strategické role Ministerstva dopravy a zefektivnění fungování státních investorských organizací Revizi zastaralých koncepcí železniční sítě a orientaci jejího vývoje na předpokládaný evropský stav 2030 – 2050 Řešení důstojné budoucnosti české vodní dopravy – v první řadě realizaci Plavebního stupně Děčín Zajištění stabilního financování rozvoje dopravní infrastruktury prostřednictvím přímého rozpočtového určení daní (silniční daň, mýto apod.) včetně zajištění dostatečného financování údržby silnic nižších tříd Zadávací řízení na dopravní projekty orientovaná přednostně na ekonomickou výhodnost nabídky

Děkuji Vám za pozornost ! Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR Děkuji Vám za pozornost ! Vladimír Dlouhý Dlouhy@komora.cz prezident Hospodářské komory České republiky www.komora.cz 227. Žofínské fórum Národní investiční plán a rozvoj dopravní infrastruktury. Palác Žofín, 30. dubna 2019