Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Advertisements

Obvod plus vnitřek zdroje napětí
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
MOTRONIC úloha k řešení 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu
Ohmův zákon. Budeme zkoumat,jaký vliv má
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
OHMŮV ZÁKON Ing. Radek Pavela.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
31.1 Ohmův zákon – jak to vše začalo
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Ohmův zákon. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU VOLTMETRŮ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU AMPÉRMERTRŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Elektrické obvody.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
OHMŮV ZÁKON PRO ČÁST ELEKTRICKÉHO OBVODU.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Prvouka – části lidského těla a kostra
OHMŮV ZÁKON PRO UZAVŘENÝ ELEKTRICKÝ OBVOD.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

A Budeme zkoumat, jaký vliv má velikost napětí na procházející proud v uzavřeném elektrickém obvodě. Do obvodu jsme zapojili rezistor o hodnotě R = 100 ohmů. 100 Ω 100 Ω 100 Ω 100 Ω A 100 Ω

A Elektrický obvod připojíme na napětí U = 2 V. 2 V 100 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,02 A = 20 mA. I I A I 2 V I 100 Ω

A Elektrický obvod připojíme na napětí U = 4 V. 4 V 100 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,04 A = 40 mA. I I A I 4 V I 100 Ω

A Elektrický obvod připojíme na napětí U = 6 V. 6 V 100 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,06 A = 60 mA. I I A I 6 V I 100 Ω

A Elektrický obvod připojíme na napětí U = 8 V. 8 V 100 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,08 A = 80 mA. 100Ω 100Ω 51Ω I I A I 8 V I 100 Ω 100

A Elektrický obvod připojíme na napětí U = 10 V. 10 V 100 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,1 A = 100 mA. I I A I 8 V I 100 Ω

Co z toho vyplývá ? Při stálé (konstantní) hodnotě odporu rezistoru jsme hodnoty napětí a proudu zanesli do tabulky: Napětí: 2 V 4 V 6 V 8 V 10 V Proud: 0,02 A 0,04 A 0,06 A 0,08 A 0,1 A 100 Ω Kliknutím spusť animaci 10 U [ V] Velikost proudu je přímo úměrná velikosti napětí. 8 6 4 2 I [ A ] 0,02 0,04 0,06 0,08 0,1

Nyní ponecháme konstantní velikost napětí U = 10 V a budeme měnit hodnoty rezistorů. 51Ω A 10 V 51 Ω Kontrola svorkového napětí digitálním voltmetrem.

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,04 A = 40 mA. I I A I 10 V I 51 Ω

Zapnutím vypínače se uzavře elektrický obvod a vodiči prochází proud. sem klikni Digitální ampérmetr ukazuje velikost proudu I = 0,02 A = 20 mA. I I A I 10 V I 100 Ω

Jaký z toho uděláme závěr? Hodnoty měření zaneseme do tabulky: Stálé/konstantní napětí: 10 V Rezistor o odporu: Procházející el. proud: 0,04 A 0,02 A Čím větší hodnota odporu bude do obvodu zařazena, tím menší bude velikost procházejícího proudu při stálém napětí 10 voltů. 51 Ω 100 Ω

Německý fyzik Georg Simon Ohm dokázal závislost proudu na napětí a proudu a formuloval Ohmův zákon. I = U R U I R

výsledek výsledek výsledek výsledek Vypočti příklady: Žárovka je připojena ke zdroji elektrického napětí 230 V. Odpor vlákna žárovky je Vypočti proud procházející vláknem žárovky. I = 0,22 A 1045 Ω. výsledek Odpor topného tělesa vařiče je při ustálené teplotě Vařič je připojen na napětí 230 V. Jaký proud prochází vařičem? I = 1,64 A 140 Ω. výsledek 3. Rezistorem o odporu 1,2 kΩ prochází proud 10 mA. Jaké napětí naměříme mezi svorkami rezistoru? výsledek 120 V Vláknem žárovky o odporu prochází proud 0,05 A. Můžeme ke změření napětí na svorkách žárovky použít voltmetr s měřicím rozsahem 3 V ? Nemůžeme, protože napětí je 6 V. Voltmetr by se poškodil. 120 Ω výsledek

The. Wikimedia. org: Georg Simon Ohm3 [online]. 2011-10-12 [cit The. Wikimedia.org: Georg Simon Ohm3 [online]. 2011-10-12 [cit. 2019-02-04]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georg_Simon_Ohm3.jpg>. Autorem obrázků rezistorů, schémat, grafu a fotografií měřicích přístrojů je Zdeněk Hanzelín.