ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_Stavební spoření TEMA: Matematika.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Numerická gramotnost Ing. Barbora Chmelíková.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
Seminář o stavebním spoření
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Složené úrokování Tematická oblast
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Sčítání desetinných čísel
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy finanční matematiky 1
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Ing. Jitka Michálková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
Seminář o stavebním spoření
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: VI/2 Finanční gramotnost AUTOR: Müllerová TEMATICKÁ OBLAST: Matematika NÁZEV DUMu: Příklady z finanční matematiky 1 POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 06 KÓD DUMu: DM_FIN_MAT_06 DATUM TVORBY: 10.7.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace určena pro 4.ročník gymnázií (oktáva). Jedná se už o konkrétní řešení klasických příkladů. Prezentaci je možno využít pro opakování i při zkoušení. Opět v ní opakujeme základní pojmy jednoduchého a složeného úročení a frekvenci připisování úroků.

Příklady z finanční matematiky 1

Jaký rozdíl je mezi úlohami A,B a C? Pan K si uloží do banky částku 100 000 Kč s roční úrokovou mírou 2 % na pět let. Úrokovací období je jeden rok. Pan K si každý rok svoje úroky vybírá a používá je pro běžné platby. Kolik korun bude mít pan K na účtu po pěti letech? Kolik korun bude mít pro běžné platby? Pan K si uložil do banky částku 100 000 Kč s roční úrokovou mírou 2 % na pět let. Úrokovací období je 1 rok. Pan K úroky nevybírá. Kolik Kč bude mít pan K na účtu za pět let? Pan K si uložil do banky částku 100 000 Kč s roční úrokovou mírou 2 % na pět let. Úrokovací období je čtvrtletní. Pan K úroky nevybírá. Kolik Kč bude mít pan K na účtu za pět let?

Odpověď: jednoduché úročení a úroky připisovány ročně složené úročení a úroky připisovány ročně složené úročení a úroky připisovány čtvrtletně

Odpovězte na všechny zadané úlohy (předpokládejte daň 15 %)

Řešení: příklad a) vložená částka: 100 000 Kč úrok za 1. rok (po zdanění): úrok za 5 let: v bance: 100 000 Kč Pan K může pro běžné platby použít 8 500 Kč

Řešení: příklad b) vložená částka: 100 000 Kč úroková míra: 2 % úroky zůstávají úrokovací období 1 rok => použijeme vzorec Pan K bude mít za 5 let na účtu necelých 108 794 Kč

Řešení: příklad c) vložená částka: 100 000 Kč úroková míra: 2 % úroky zůstávají úrokovací období čtvrt roku => použijeme vzorec Pan K bude mít za 5 let na účtu okolo 108 852 Kč

A na závěr ještě poslední úloha Jakou úrokovou míru by musela poskytnout banka, aby měl pan K po pěti letech na účtu 150 000 Kč? Jak dlouho mu bude trvat, aby těch 150 000,- naspořil za současných podmínek (tj. s úrokovou mírou 2 %)?

Řešení: a) vyjdeme ze základního vzorce

Řešení: a) vyjdeme ze základního vzorce: Trvalo by to asi 24 let.

Zdroje: vlastní (z absolvovaných školení) osobní finanční poradce