NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
Advertisements

Skupenství látek.
Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
S TRUKTURA LÁTKY Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 7.ROČNÍK.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Změny skupenství látky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Skupenství Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ.
SKUPENSTVÍ LÁTKY Mgr. Kamil Kučera.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Teplo.
Autor: Stejskalová Hana
VY_32_INOVACE_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Skupenství látek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzájemné silové působení těles
VLASTNOSTI KAPALIN
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Věcné učení První pomoc
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Člověk a příroda – fyzika
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Simona Rendeková NÁZEV: VY_12_INOVACE_03_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_SKUPENSTVÍ VODY ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3130

ANOTACE: Prezentace je určena pro žáky 3. tříd, slouží k seznámení se základními pojmy a procvičení práce s textem OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák se orientuje v textu, umí vyhledat potřebné informace KLÍČOVÁ SLOVA: Skupenství, voda, led, pára DRUH INTERAKTIVITY: Práce s textem CÍLOVÁ SKUPINA: Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁNÍ: Základní vzdělávání – první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA Od 3.ročníku

Skupenství látek

V jakých podobách se může objevovat voda? Led Pára

Skupenství SKUPENSTVÍ KAPALNÉ - voda PEVNÉ - led, sníh PLYNNÉ - pára Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ KAPALNÉ - voda PEVNÉ - led, sníh PLYNNÉ - pára

Kdy se mění tyto podoby? VODA PÁRA (vypařování) LED VODA (tání) při zvýšení teploty VODA LED (tuhnutí) PÁRA VODA (kondenzování) při snížení teploty

Známá skupenství Kapalné Pevné Plynné Většina látek může být ve všech třech skupenstvích U některých látek můžeme mít s určením skupenství potíže Med, pasta na zuby,…

Čtvrté skupenství Někdy se setkáme i se čtvrtým skupenstvím – zvláštní stav látky, který vzniká například v plameni, ve svítících zářivkách, při elektrickém sváření PLAZMA

Zápis Látky mohou být ve skupenství: pevném, kapalném, plynném Někdy se setkáváme i se čtvrtým skupenstvím – PLAZMA Vlastnosti látek pevných: nemění tvar ani objem, mají různou tvrdost, mohou být křehké, pružné, tvárné. Vlastnosti látek kapalných: Tekuté (dají se přelévat) Mění snadno tvar (zaujímají jej podle nádoby) Snadno dělitelné (kapky) Nestlačitelné (objem se nemění) V klidu je hladina v nádobě vodorovná Vlastnosti látek plynných: Jsou stlačitelné Snadno mění tvar i objem Jsou rozpínavé Jsou tekuté

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/SnowflakesWilsonBentley.jpg/300px-SnowflakesWilsonBentley.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/North_Sea_01_ubt.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Water_droplet_blue_bg05.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Carlb-newfoundland-iceberg-2002.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Runny_hunny.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Candle-calendar.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/US_Navy_050530-N-0902H-062_Hull_Technician_Fireman_Derrick_Young_of_San_Rafael%2C_Calif.%2C_practices_welding_techniques_aboard_the_Nimitz_class_aircraft_carrier_USS_Ronald_Reagan_%28CVN_76%29.jpg