Tanečně – pohybová terapie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

EFT – na emoce zaměřená terapie
NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Tanečně pohybová terapie (TPT )
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Diagnostika SPU.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Tanečně pohybová terapie MUDr. Iveta Zedková Jeseník,
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
PST 402 Časopisy pro psychoterapii Mgr. Barbora Petránková FSS MU Brno, PS 2013.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Duševní zdraví a psychohygiena
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
osob s mentálním postižením
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Pedagogická komunikace
Úvod do psychologie
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
ARTETERAPIE.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
Úvod do psychologie
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 4. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY A PRINCIPY PRÁCE SE ZMĚNOU A ZÁTĚŽÍ V NÁROČNÝCH KOMUNIKAČNÍCH.
Humanitární aplikace informatiky Jaromír Plhák. Organizace hodin Jedno vybrané téma. Obecné informace k danému tématu studenti představí vlastní.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Filozofie ošetřovatelství
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Psychiatrické vyšetření
Úvod do psychologie II. přednáška
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Metody pedagogiky.
Pedagog.
Transkript prezentace:

Tanečně – pohybová terapie Karolína Šindelářová Denisa Mouchová

Tanečně pohybová terapie tanec a pohyb jako psychoterapeutický, léčebný nástroj Vychází z holistického pohledu na člověka Nejednota mezi tělesnými a duševními procesy -> negativní působení -> Snaha o jednotu Prožitky a myšlenky do pohybu Pohyb – prostředek vyjádření, interakce, terapeutické intervence

Vznik a východiska Návrat k tanci jako ke spontánnímu projevu moderní balet Labanova analýza - popis pohybu a jeho struktury Model Marian Chace - zrcadlení pohybů, synchronie, změny pohybu analytický přístup (Jung), gestalt terapie, arteterapie, expresivní terapie bioenergetika

Výzkum Malé množství kvantitativních výzkumů, spíše kvalitativní výzkumy a případové studie Meekums – TPT podporuje rozvoj vztahu matky a dítěte s častějším očním kontaktem, nárůstem pohybové a rytmické synchronie, verbální interakce a vzájemného objímání (Meekums, 1990) Tin-hung Ho – TPT snižuje depresi, úzkost, zlepšuje vědomí tělového schématu (Tin-hung Ho, 2008) Odborné časopisy (především v Americe): American Journal of Dance Therapy; Body, Movement and Dance in Psychotherapy; Dance Research Journal…

Cíle Získání pocitu celistvosti sebepřijetí, body image, rozšíření pohybového repertoáru, získání náhledu na vlastní vzorce chování, vytváření nových možností, vyrovnání se s problémy, zpracování osobních témat, zvládání stresu prevence psychických a fyzických problémů

Pro koho je terapie vhodná Tam, kde využití verbálních terapií brání omezení na intelektové nebo komunikační úrovní Mentální retardace, demence, duševní onemocnění, smyslové postižení Lidé s omezeným nebo nekonkrétním verbálním zpracováním citlivého tématu nebo se slovním vyjádřením bez prožitku a kontaktu se sebou U psychických problémů souvisejících s tělem či jeho změnami Poruchy příjmu potravy, senioři, lidé po sexuálním zneužívání

Základní pilíře v přímé práci expresivní pohyb pohybový vzorec pohybový styl rytmus kinestetická empatie terapeutický vztah verbalizace kognitivní složka

Metody zrcadlení kotvení práce se symbolem a metaforou předávání pohybu kotvení tady a teď práce se symbolem a metaforou nevědomí spojení s arteterapií konkretizace motivů imaginace pomůcky, známé objekty, ztvárnění slov, relaxace autentický pohyb sny, symboly

Vzdělání víkendové workshopy pro veřejnost konference celoročně, cca 2500 Kč expresivní terapie, TANTER, Creatis, DanceLab, agentura Boa, taneční terapie Brno tematicky zaměřené konference dlouhodobé výcviky

Terapeutický výcvik Tanter podmínky nastoupení magisterské studium v pomáhající profesi, uměleckém oboru 23 let praxe v pomáhající profesi – 320 hodin výcvik 4 roky 580 hodin – 350 sebezkušenost, 200 teorie, 30 kineziologie a pohybová anatomie 500 hodin praxe 100 hodin supervize 70 hodin sebezkušenost (paralelní kurzy) terapeut má povinnost kontinuálního vzdělávání etický kodex

Další výcviky Expresivní terapie – dle standardů TANTER 4 roky – 600 hodin 28 000 ročně alespoň Bc. titul Akademie Alternativa 3 roky – 480 hodin akreditace MŠMT - status: umělecký terapeut 18 let pro speciální pedagogy, psychology - Osvědčení o prohlubování odborné kvalifikace 11 500 Kč/semestr DanceLab – vědomé tělo 1-2 roky, 160 – 320 hodin 17 000 – 31 000 Kč

Holos, H. Jasyčková, H. L. Kotálová chybí psychologické vzdělání zaměňování s terapeutickým tancem pozorně hledat cena – cca 600 Kč CKP Dobřichovice – Mgr. Klára Čížková expresivní terapie - Mgr. Ing. Jana Špinarová Dusbábková, M.A., BC DMT MUDr. Radana Syrovátková, ADTR Holos, H. Jasyčková, H. L. Kotálová Praxe

Zhodnocení ano, ALE!

NE ANO ANO I NE všehoschopnost a pro všechny vhodnost doplňková metoda absence dostatečného množství výzkumů atraktivita chybí psychologické vzdělání doplňková metoda relativně dlouhá tradice dohledatelné zdroje asociace – kontrola, etický kodex dobře zpracovaná výuková základna ANO I NE eklekticismus