ŠÍŘENÍ TEPLA (zapni zvuk)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelná výměna prouděním
Advertisements

Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Vodivost látek.
Na této prezentaci spolupracovali:
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_09 Název materiáluTání a tuhnutí.
TUHNUTÍ. TÁNÍ – opakování a) Je přeměna pevné látky na látku kapalnou. b) Probíhá při teplotě tání (u krystalické látky). c) Těleso teplo přijímá. d)
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
První termodynamický zákon a jeho aplikace na děje s ideálním plynem.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Směsi-II USAZOVÁNÍ, ODSTŘEĎOVÁNÍ, FILTRACE, KRYSTALIZACE, DESTILACE, REKTIFIKACE, SUBLIMACE Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Název školy: Základní škola T. G
Elektrické vodiče a izolanty
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
Tání a tuhnutí Tání je děj, při kterém se pevná látka mění v kapalinu.
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Téma: Vnitřní energie, teplo
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
TEPLO.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
TÁNÍ.
VY 52 Inovace 37.
Teplo.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Co už víme o kapalinách? částice v kapalinách na sebe nepůsobí tak velkými silami jako částice v pevných látkách, proto se mohou volněji přemísťovat a.
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
LÁTKA A TĚLESO. LÁTKA A TĚLESO ? Umíš odpovědět Co je to těleso Co je to látka Jaký je rozdíl mezi tělesem a látkou Čím se liší tělesa a čím látky.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Měrná tepelná kapacita látky
ELEKTRICKÝ PROUD.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Skupenství látek.
Změny skupenství Tání a tuhnutí
Třída 3.A 13. hodina.
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
VY_32_INOVACE_
Vzájemné silové působení těles
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Fyzika 2.E 4. hodina.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Molekulová fyzika Šíření tepla.
Termika VY_32_INOVACE_05-49 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

ŠÍŘENÍ TEPLA (zapni zvuk) SOUTĚŽNÍ KVÍZ ŠÍŘENÍ TEPLA (zapni zvuk)

Proč je vakuum nejlepší tepelný izolant? Obsahuje částice Neobsahuje částice Počet částic se mění A B C

Aby došlo k proudění, musí se vzduch ohřívat Zdola Shora Uprostřed A B C  

Jakým způsobem se může teplo šířit? Šplháním Vedením Plazením A B C

Kam umístíte radiátor, aby bylo v místnosti teplo co nejdříve? Za okno Nad okno Pod okno   A B C

V jakých látkách dochází k proudění tepla? V plynech a pevných látkách V pevných a kapalných V kapalinách a plynech A B C

Mokré ruce studí víc při Dešti Větru Bezvětří A B C

S tělesem ze železa S tělesem z porcelánu S tělesem z mědi Máme tři tělesa stejné teploty. Každé z nich dáme do kádinky s vodou o stejné teplotě. Která voda se ohřeje nejvíc? S tělesem ze železa S tělesem z porcelánu S tělesem z mědi   A B C

Fyzikální značka pro teplo je: Q A B C

Pohlcením tepelného záření se těleso: Ohřívá Ochlazuje zmenšuje   A B C

Kdy dochází k tepelné výměně? Při dotyku dvou těles různé teploty Při dotyku dvou těles stejné teploty Při dotyku dvou těles nulové teploty A B C

Kdy se limonáda ochladí rychleji? Led na dně Led uprostřed nádoby Led na hladině A B C

Je v něm duté vlákno Je v něm vzduch Jsem v něm já a hřeju Proč spacák hřeje? Je v něm duté vlákno Je v něm vzduch Jsem v něm já a hřeju A B C

Řešení: 1B 2A 3B 4C 5C 6B 7B 8C 9A 10A 11C 12B