PODOBNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Užití goniometrických funkcí
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_13
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Podobnost trojúhelníků
Opakování na 4. písemnou práci
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Poměr v základním tvaru.
2.2 Kvadratické rovnice.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
Pythagorova věta – příklady
Zlatý trojúhelník, obdélník a pětiúhelník
Podobnost trojúhelníků
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Věty o podobnosti trojúhelníků
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Poměr v základním tvaru.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta v rovině
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Rovnice.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Podobnost trojúhelníků
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

PODOBNOST

NEJSOU PODOBNÉ .2 JSOU PODOBNÉ .2 Který z obdélníků vpravo je podobný obdélníku vlevo? N M NEJSOU PODOBNÉ 4 cm D C K 6 cm L 3 cm D' C' .2 A B 5 cm 6 cm .2 JSOU PODOBNÉ A' 10 cm B'

Co jsou tedy podobné útvary ? Jsou to takové útvary, jejichž poměr vzdáleností odpovídajících si stran je stejný D' C' D C B'C' : BC = 10 : 5 = 2 : 1 10 cm 5 cm 3 cm B A A'B' : AB = 6 : 3 = 2 : 1 A' 6 cm B'

Tento poměr lze vyjádřit číslem, které nazveme POMĚR PODOBNOSTI

k > 1 k = 1 k < 1 Jakou hodnotu může mít poměr podobnosti k ? Nový útvar je větší než původní k = 1 Nový útvar je shodný s původním k < 1 Nový útvar je menší než původní

Rozhodni, které útvary jsou podobné . 7,5 7,5 3 6 3 2,5 5 6 3 . 6 5 6

V PODOBNÝCH ÚTVARECH JSOU ODPOVÍDAJÍCÍ SI ÚHLY SHODNÉ U pravoúhlého trojúhelníku v předchozí úloze jsou strany zvětšeny 1,5 krát. Zvětšily se také vnitřní úhly ve stejném poměru? N E !!! V PODOBNÝCH ÚTVARECH JSOU ODPOVÍDAJÍCÍ SI ÚHLY SHODNÉ

Obsah obdélníku A´B´C´D´: Příklad: Je dán obdélník ABCD s délkami stran a = 4 cm a b = 3cm. K němu jsem vytvořil podobný ob- délník A´B´C´D´s trojnásobnými délkami stran a´ = 12 cm a b´ = 9 cm. Mohl bych říct, že obsah obdélníku A´B´C´D´ bude také třikrát větší? 4 . 3 = 12 cm2 Obsah obdélníku ABCD: 12 . 9 = 108 cm2 Obsah obdélníku A´B´C´D´: Není to pravda, obsah obdélníku A´B´C´D´ bude 9 x větší.