Universidad de Cádiz 23.7.-3.8.2018 Mgr. Martin Hoššo Formación Práctica para profesores de E/LE (Español como Lengua Extranjera) - Nivel Superior Universidad de Cádiz 23.7.-3.8.2018 Mgr. Martin Hoššo
UCA: Facultad de Filosofía y Letras Av. Dr. Gómez Ulla, 1, 11003 Cádiz
Zaměření a náplň kurzu Modul 1: „Plan Curricular“ a konfliktní gramatické jevy ve výuce španělštiny * www.marcoele.com Modul 2: Hodnocení Modul 3: Praktické postupy při výuce
Modul 1 - obsah I. Význam slovní zásoby – přístup, idiomatické výrazy Strategie a) paměťové: kartičky, obrázky, myšlenkové mapy b) kompenzační: příklady, parafráze c) afektivní: organizace, překonávání bloků d) sociální: spolupráce, práce ve skupině * www.expresionesyrefranes.com
Modul 1 - obsah I. Význam slovní zásoby – přístup, idiomatické výrazy Techniky a) texty b) slovníky c) hry d) vizuální podpora e) synonyma a antonyma f) definice
Modul 1 - obsah II. Literární texty jako součást výukových materiálů Přínos a) jazyková bohatost b) schopnost interpretace c) slovní zásoba d) kulturní aspekt e) autenticita materiálu * www.ciudadseva.com
Modul 1 - obsah III. Výuka a procvičování výslovnosti Problémy související s výslovností a) hlásky existující v cizím jazyce, ale ne v mateřském b) různé fonické realizace c) odlišná pozice v rodném a cizím jazyce d) výslovnost různých hlásek: erre, jota, „seseo/ceceo“, t/d, etc.
Modul 1 - obsah III. Výuka a procvičování výslovnosti Vhodné aktivity a) čtení nahlas b) nahrávky c) písničky d) diktáty e) poslechy f) cvičení tzv. minimálních párů
Modul 1 - obsah III. Výuka a procvičování výslovnosti Užitečné stránky www.lyricstraining.com www.forvo.com www.elpais.com/especiales/2016/acentos-del-espanol/ www.soundofspeech.ulowa.edu
Modul 1 - obsah IV. Konfliktní gramatické jevy: zájmena Zvláštnosti zájmen ve španělštině a) „complementos directos/indirectos“ b) pořadí zájmen c) reduplikace d) zájmeno se e) „loísmo, laísmo, leísmo“
Modul 1 - obsah V. Konfliktní gramatické jevy: slovesné perifráze viz buletin aktivit
Modul 2 - obsah I. Hodnocení výkonu Zásadní otázky: a) Co hodnotíme? b) Proč hodnotíme? c) Jak budeme hodnotit? d) Jaká jsou kritéria hodnocení?
Modul 2 - obsah II. Vypracování hodnotného a proveditelného testu III. Oficiální zkoušky Instituto Cervantes IV. Nácvik ústní zkoušky DELE (se zahraničními studenty)
Modul 3 - obsah I. Využití digitálních nástrojů Klasifikace a) vertikální: chronologická informace, shora dolů, např. blog b) horizontální: publikování záleží na komunitě uživatelů, např. wiki c) síťově uspořádané: sítě kamarádů, známých a sledovatelů, např. sociální síť * www.rubistar.com
Modul 3 - obsah II. Herní prvek ve výuce: hry a gamifikace Aktivity a) soutěže b) stolní hry c) kartičky d) bingo e) aplikace herních technik v průběhu hodiny
Modul 3 - obsah II. Herní prvek ve výuce: hry a gamifikace Užitečné stránky www.babadum.com www.kahoot.it www.educaplay.com
Modul 3 - obsah III. Výuka španělštiny se specifickými cíli a) obchodní španělština b) právní a administrativní španělština c) španělština reklamy d) španělština pro akademické účely e) španělština pro turismus f) vědecká a technologická španělština