Rovnice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Využití goniometrických funkcí Řešení pravoúhlého trojúhelníku VY_32_INOVACE_M9F 20.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Sčítání a odčítání úhlů
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Poměr.
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Podobnost trojúhelníků
Opakování na 4. písemnou práci
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
desetiminutovka = = = = min= . h .min 425s = . min ..s
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
2.2 Kvadratické rovnice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ŘEŠENÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pythagorova věta – příklady
Obvod a obsah rovnoběžníku
Goniometrické funkce Tangens a kotangens. Goniometrické funkce Tangens a kotangens.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta v rovině
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Obvod a obsah kruhu - přemýšlej
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Rovnovážná poloha páky – opakování
PODOBNOST.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Podobnost trojúhelníků
Opakování na 4.písemnou práci
Transkript prezentace:

Rovnice

Z nabídky vyber správný kořen rovnice 6x + 32 = 4x + 16 x = 6 x = -8 x = 8 x = -1 3 (1 + 2y) = 21 y = 2 y = -3 y = 0 y = 3 x – 3 (x – 2) – (x – 4) = 13 x = -1 x = -2 x = 1 x = 2

Najdi chyby v úpravách rovnic Do sešitu udělej zkoušku. 2 . (x – 1) – 3 . (x – 2) + 4 . (x – 3) = 19 2x – 2 – 3x – 6 + 4x – 12 = 19 + 3x – 8 = 19 3x = 12 3x = 27 x = 9 x = 6 Do sešitu udělej zkoušku.

Najdi chyby v úpravách rovnic Do sešitu udělej zkoušku. y + 4 . (y + 5) – 3 . (y + 4) = 4 . (y – 5) y + 4y + 20 – 3y – 12 = 4y – 5 20 2y + 20 = 4y - 20 8 - 2y = 28 - y = 14 Do sešitu udělej zkoušku.

Najdi chyby v úpravách rovnic Do sešitu udělej zkoušku. 5 . (2x – 1) – 3 (2x + 1) = 4 - 3 (x – 3) 10x – 5 – 6x – 3 = 4 – 3x - 9 + 4x – 8 = 3x + 13 - 7x = 5 21 x = 3 Do sešitu udělej zkoušku.

Na zájezdu je 15 osob. Mužů je o 3 více než žen Na zájezdu je 15 osob. Mužů je o 3 více než žen. Kolik mužů a žen je na zájezdu? Žen ……………… x Mužů ………..… x + 3 Celkem ………… 15 Žen …. 6 Mužů ….. 6 + 3 = 9 x + (x + 3) = 15 ZK: 6 + 9 = 15 2x + 3 = 15/-3 2x = 12/:2 x = 6 Zájezdu se zúčastnilo 6 žen a 9 mužů.

Délka obdélníku je o 12 cm menší než dvojnásobek jeho šířky Délka obdélníku je o 12 cm menší než dvojnásobek jeho šířky. Obvod obdélníku je 102 cm. Vypočítej jeho obsah. b šířka ……………… b délka ………..…. a = 2b - 12 a obvod ………… 102 cm o = 2(a + b) 102 = 2 (2b – 12 + b) S = a . b 102 = 4b – 24 + 2b 102 = 6b – 24 / + 24 S = 30 . 21 126 = 6b / :6 S = 630 cm2 b = 21 cm a = 2 . 21 – 12 = 30 cm ZK: (21 + 30) . 2 = 51 . 2 = 102 cm Obsah obdélníku je 630 cm2.

V trojúhelníku ABC je vnitřní úhel α polovinou úhlu γ a úhel β má velikost rovnou třem čtvrtinám úhlu γ. Urči velikosti vnitřních úhlů trojúhelníku ABC. α ……………… γ/2 Podle zadání počítej úhly β ……..………. ¾ γ γ ……..…..…. γ γ = 80° součet …………180° α = 40° α + β + γ = 180 β = 60° ZK: α + β + γ = 180° Odpověď: …