Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT - WebRangers ALŽBĚTA a KLÁRA. Dvě nejlepší kamarádky, Kláris a Betty, se hodlají sejít jedno odpoledne, aby Kláris pomohla Betty založit Facebook.
Advertisements

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
PRÁZDNINY 2010 A JAK TO ZASE ZAČALO. CO SE VLASTNĚ DĚLO NA KOPRETINĚ ? •B•Bylo potřeba uskutečnit další výměnu elektrického vedení •Š•Štěstí přeje připraveným,
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace DOMOV PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM ZAŠOVÁ.
Výlet do Anglie Josef Chrpa 2007 – Student Septimy.
Klára Ligocká Slunečný server…. Bez elektroniky v naší době by jsme se neobešli… Je to dobře nebo špatně ??? Ukážeme si dobré ale i špatné stránky Bez.
Složení počítače Informatika 5. třída.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
Jak ovlivňuje můj život současná technika. Televize V dnešní době je zcela pravděpodobné, že 2 % ze 3 % lidí mají doma televizi. Já si myslím, že televize.
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
Technologie.
Proč mají spermie ocásek?
eTwinningové odpoledne s rodinou ZŠ Hustopeče, Nádražní ul.
Základní pojmy v informatice –II.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Pár vtípků.
Elektronická pošta Autor: Eva Trávníčková, ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Informatika 5. ročník.
Masarykovo gymnázium. ISIC  Tento rok jako první se zaváděj nový trend v podobě ICIS KARET  Je velice všestraná..  Slouží k zadávání obědnávek na oběd.
Jak zahnat nudu? Autor: :D Datum: Web: Desatero proti nudě.
Jak na bezpečný internet?
Jak na bezpečný internet?
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
39.1 Předložky NAD Z PO ZA KOLEM NA V K VEDLE PRO OD BEZ U PŘED PŘES O
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
Zdravý životní styl Libor Štrohalm.
N EBEZPEČNÉ SITUACE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc při Dětském centru s komplexní péčí a podpůrnou rodinnou terapií „U nás v domečku“ Seznámení se zařízením,
Na výletě v Bruselu Alena Rampová Mateřská škola Kličkova vila Příbram.
Nejlepší hry a aplikace pro Apple NATÁLIE JERMANOVÁ.
NÁŠ PRVNÍ ŠKOLNÍ VÝLET PRAHA, C, Školní rok 2010 / 2011.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace je určena žákům 5. ročníku, slouží k seznámení žáků s internetem, jeho nejčastější používání, varování před některými nástrahami a.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
INTERNET Pro 5. ročník.
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
Rodina dříve a dnes Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Animace v aplikaci PowerPoint 2007
BEZPEČNĚ NA INTERNETU VY_32_INOVACE_13
BANKA.
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
UMÍŠ ŘÍCT – NE! Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prohlédni si pohádku o Karkulce. Pokus se sám povídat podle obrázků
Otázky pro průběžnou práci
Co bychom měli také o internetu vědět
Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?.
hospodaření domácnosti.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Proč mají spermie ocásek?
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Technika kolem nás Svět, ve kterém žijeme, se skládá z živé a neživé přírody, ale také techniky. Dokázali byste říct příklad živé a neživé přírody? Do.
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Transkript prezentace:

Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete si, která to byla? Co můžeme vlastně dělat na internetu?

Vyhledávání informací Dříve museli lidé všechny informace vyhledávat v knížkách. Dnes je to mnohem snazší, protože kromě knih máme také internet. Chceme-li se dozvědět, jak velký byl dinosaurus nebo jaká zvířátka žijí v Africe, stačí si zapnout internet a napsat svou otázku. Na co byste se zeptali internetu?

Hledání obrázků, fotografií Na internetu ale nenajdeme jenom informace. Je na něm také mnoho obrázků a fotografií. Například, když venku prší a my si chceme vymalovat obrázek, stačí zapnout internet a vybrati si, který se nám líbí. Maminka nebo třeba starší sourozenec nám ho poté může vytisknout pomocí tiskárny. Můžeme také my, maminka nebo třeba sourozenec dát na internet obrázek? (Ano, můžeme. Internet je totiž složen z obrázků, které tam dali lidé). 21.6.2019 Představení NÚKIB

Sledování videí Video je od slova vidět, pozorovat, dívat se. A přesně to na internetu děláme s videi – díváme se na ně. Malým dětem jsou na internetu určena videa s pohádkami. Jsou na internetu i jiná videa než pohádky? (Ano, jsou. Je tam hodně videí pro starší děti a dospěláky. Pokud se díváme na pohádku, která skončí, poprosíme maminku nebo tatínka, aby nám pustil jinou nebo internet vypnuli. Sami nevybíráme další, protože bychom mohli pustit takové, které není pro malé děti.) 21.6.2019 Představení NÚKIB

Hry Internet slouží k práci i zábavě. Je na něm mnoho her, které si můžeme zahrát sami nebo třeba se sourozenci. Jen si musíme dát pozor, abychom u hraní netrávili příliš mnoho času. Víte proč? (Pokud budeme dlouho hrát hry, může nás začít bolet hlava, oči nebo třeba ruce z toho jak držíme myš. Budeme také unavení, a pokud si navíc přestaneme hrát s druhými dětmi, může se stát, že přijdeme o kamarády a to přece nechceme). 21.6.2019 Představení NÚKIB

Poslouchání písniček Kromě videí je na internetu také hodně písniček, které můžeme poslouchat. Poslouchali jste někdy na internetu písničky? 21.6.2019 Představení NÚKIB

Nakupování v internetovém obchodě Když doma dojde chleba, maminka nebo tatínek vyrazí s nákupní taškou do obchodu. Nakupovat můžeme také na internetu. Víte, jak takové nakupování vypadá? Stejně jako v obchodu si nejprve prohlížíme to, co bychom si rádi koupili, například nové lego nebo plyšáka. Na lego ani plyšáka si na internetu nemůžeme sáhnout, můžeme si ale vybrat podle obrázku. Když se nám nějaké líbí, přesuneme ho do „internetového košíku“ pomocí myšky. Lego nebo plyšáka nám potom přinese poštovní doručovatel. Rodiče ovšem musí hračku zaplatit. Pamatujte děti i v internetovém obchodě za náš nákup musíme zaplatit. 21.6.2019 Představení NÚKIB

Mapy Plánujeme-li výlet s babičkou a dědečkem nebo rodiči mohou nám pomoc internetové mapy. Ukážou nám správnou cestu a nemusíme ji hledat v knize, které se říká atlas. Viděli už jste někoho, jak používá internetové mapy, třeba když řídí? 21.6.2019 Představení NÚKIB

Elektronické bankovnictví Abychom si mohli něco koupit, potřebujeme peníze. Ty můžeme mít uložené buď doma v pokladničce nebo je můžeme mít uložené v bance. Banka nám slouží jako velká pokladnička. Abychom pro peníze nemuseli chodit do banky, můžeme se přes internet připojit do internetové banky. 21.6.2019 Představení NÚKIB

Komunikace s druhými lidmi Jednou z velkých výhod internetu je možnost komunikovat s druhými lidmi na dálku. Můžeme si tak povídat s kamarády, bratrancem nebo třeba babičkou, která bydlí daleko. Na obrázku vidíte obálku. Díky internetu můžeme druhým lidem poslat něco jako internetový dopis, obrázek nebo fotografii. Můžeme na internetu poznat nového kamaráda nebo kamarádku? (Ano můžeme, ale pozor! Vzpomínáte na pohádku O neposlušných kůzlátcích, která pustila do domečku vlka. Stejně jako kůzlátka nevěděla, že za dveřmi stojí vlk, ani my nevíme, kdo si s námi přes internet píše. Pokud si tedy s někým na internetu píšeme, vždy to řekneme rodičům. Ti nás ochrání před internetovými vlky.) 21.6.2019 Představení NÚKIB

Komunikace za použití webové kamery Jednou z velkých výhod internetu je možnost komunikovat s druhými lidmi na dálku. Můžeme si tak povídat s kamarády, bratrancem nebo třeba babičkou, která bydlí daleko. Lidé si buď mohou posílat „internetové dopisy“ nebo si přímo povídat a u toho se na sebe dívat. Slouží k tomu jedno zařízení. Vzpomenete si jaké? (Webová kamera). 21.6.2019 Představení NÚKIB