Program rozvoje venkova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Dynamický nákupní systém pro praxi
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Program rozvoje venkova
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Program rozvoje venkova 2014 - 2020 Zadávání zakázek od 6. kola příjmu žádostí o dotaci (Příručka pro zadávání veřejných zakázek PRV 4. verze) Platnost: dnem podpisu ministra 6.2.2018 pro operace 4.3.1 a 19.2.1 a 19.3.1 dnem účinku aktualizovaných pravidel

Analýza finančních oprav 1. – 3. kolo příjmu PRV POČET ZAKÁZEK POČET ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU % ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU POČET ZAKÁZEK Z UKONČENÝCH ŽÁDOSTÍ % UKONČENÝCH ZAKÁZEK ZE ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU 1 2 608 129 4,9% 15 11,6% 2 1 453 69 4,7% 8 3 2 585 131 5,1% 21 16,0% CELKEM 6 646 329 5,0% 44 13,4%

Nejčastěji udělované finanční opravy Mezi prvních 6 nejčastějších finančních oprav patří: 3. Nedodržení minimální délky lhůty pro podání nabídek (119x) 23. Jiné porušení výše neuvedené (105x) 9. Diskriminační vymezení předmětu zakázky (34x) 13. Netransparentní posouzení a/nebo hodnocení nabídek (32x) 10. Nedostatečné vymezení předmětu zakázky (24x) 11. Změna kval. požadavků po otevření nabídek (23x) Fop č. 3 – nejvíce jeden den (2%), byly ale udělovány i sazby 5, 10, 25 a v jednom případě i 100 %. Fop č. 9 – předmět zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen příliš konkrétně. V rámci položkového rozpočtu je obsažen konkrétní typ výrobku…….. Fop č. 13 – Protokol o posouzení a hodnocení nabídek neobsahuje náležitosti z Příručky např. výzvu k doplnění/ objasnění nabídek. Nebo nesedí datumy – např. otevírání obálek dle ZD 1.12.2016. Posouzení a hodnocení proběhlo 30.11.2016. Nesplnění zadávacích podmínek – např. nabízený stroj není v souladu s technickými parametry, přesto vyhrál. Fop č. 10 – Předmět zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen nedostatečně, tak že zadávací podmínky neobsahují veškeré informace podstatné pro zpracování nabídky. Technická specifikace stroje je příliš obecná či chybí úplně. Není předložen žádný slepý položkový rozpočet, jen výkresová dokumentace atp. Fop č. 11 – Nedodání některých kvalifikací vůbec či dodání jen některých nebo neúplných. „Staré” výpisy z rejstříků oproti požadavku v ZD, nedoložen výpis prokazující příslušné živnostenské oprávnění, nedostatečné reference atp.... a účastník nebyl vyzván k doplnění či opravě.

Finanční oprava č. 23 Důvody 1 smlouva rozdílná od VŘ 2 dodavatel je zároveň subdodavatel 3 propojení dodavatelů 4 sloučení zakázek 5 diskriminační podmínky řízení 6 Žadatel nedodal 3 nabídky 7 neúplné nabídky 8 nebyla vybrána nejnižší cena, ovlivnění řízení 9 zadávací podmínky/dokumentace Smlouva není v souladu s podmínkami z VŘ a vybranou nabídkou. Např.: jiné termíny realizace, neobsahuje všechna hodnocená kritéria, platební podmínky (např. ustanovení o zálohách) atp. 9. Povinné náležitosti dle kap. 3.2.1 Příručky. Nejasné stanovení podmínek v ZD. Zadavatel uzavřel smlouvu s uchazečem, který měl být vyřazen např. kvůli překročení maximálně přípustné nabídkové ceny

Stručný přehled limitů zadavatel zakázky mimo režim Příručky pro zadávání zakázek zakázka malé hodnoty zakázka vyšší hodnoty   méně než 400.00,- (bez DPH) nejméně 400.000,- (bez DPH) nedosahuje podlimitní VZ podlimitní VZ nadlimitní VZ veřejný Cenový marketing Příručka ZZVZ dotovaný méně než 500.00,- (bez DPH) nejméně 500.000,- (bez DPH) není zadavatel podle ZZVZ

Příručka - Přehled nejdůležitějších změn v Příručce V případě zakázky vyšší hodnoty je povinnost uvést informaci, že otevírání nabídek se mohou zúčastnit účastníci, kteří podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek

Příručka – předmět zakázky, stavební práce Do zakázek na stavební práce by se neměly neodůvodněně zahrnovat technologie či stroje (dodávky), které nejsou nijak nutné ke zhotovení/rekonstrukci dané stavby, nejsou do ní nijak zabudovány či s ní jinak pevně spojeny*. *Je třeba, aby zadavatel posoudil, zda je konkrétní komponent spjat s dílem takovým způsobem, že jeho případnou demontáží by dílo přestalo plnit zamýšlenou funkci. Výklad: Jedná se o možnost ovlivnit výběr nabídky. Podstata slovního obratu „Střet zájmů“ směřuje k situaci – „já (či společnost v mém zájmu) zakázku vyhraji a před tím jsem to nějak ovlivnil“. Povinnost předcházet střetu zájmů (tedy postupovat tak, aby k nim nedocházelo) je obecné povahy a nelze ji považovat za splněnou pouhým získáním čestných prohlášení od členů komise, osob zastupujících zadavatele či přizvaných odborníků. Zadavatel by se měl snažit bránit vzniku situací, které mohou střet zájmů vytvořit. V případě zakázek na stavební práce tak například bude zjevně nevhodné, aby se členem komise stala osoba, která je v pracovním nebo jiném poměru u dodavatele, který se může zakázky reálně účastnit. Pokud zadavatel v průběhu zadávacího řízení zjistí jakékoliv indicie nasvědčující tomu, že dochází ke střetu zájmu, je povinen přijmout opatření k nápravě = zakročí a zamezí osobám, u kterých střet zájmu zjistil, účastnit se dalšího průběhu zadávacího řízení. Pokud zjistil, že již uvedené opatření není možné, neboť již došlo ke zvýhodnění určitého dodavatele (např. tím, že tento dodavatel dostal určité informace, které nebyly přístupné ostatním účastníkům řízení, nebo že je dostal v předstihu), pak dodavatele, který byl zvýhodněn, vyloučí (či zruší výběrové řízení).

Příručka - Zadávací podmínky Součástí oznámení o zahájení výběrového řízení / výzvy k podání nabídky musí být základní informace o zakázce a výběrovém řízení. Oznámení musí přímo či nepřímo obsahovat alespoň tyto údaje: a) Identifikační údaje zadavatele ; b) Název zakázky; c) Druh zakázky (dodávky, služby nebo stavební práce); d) Lhůta a místo pro podání nabídky; e) Předmět zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky; f) Pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují i) kritéria hodnocení, ii) metodu vyhodnocení nabídek v jednotlivých kritériích a iii) váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii;

Příručka - Zadávací podmínky g) Způsob jednání s účastníky, pokud hodlá zadavatel s účastníky jednat h) Podmínky a požadavky na zpracování nabídky, jaké údaje týkající se předmětu zakázky a jeho realizace mají účastníci v nabídkách uvést, aby mohl zadavatel posoudit soulad nabídky se zadávacími podmínkami,; i) Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny; j) Doba a místo plnění zakázky; k) Požadavky na varianty nabídek, pokud je zadavatel připouští; l) Pravidla pro vysvětlení zadávacích podmínek

Příručka - Zákaz značkové specifikace Není-li to odůvodněno předmětem zakázky, zadavatel nesmí zvýhodnit nebo znevýhodnit určité dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky v rámci zadávacích podmínek stanoví prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na a) určité dodavatele nebo výrobky, nebo b) patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu

Příručky - Lhůta pro podání nabídek Lhůtu pro podání nabídek stanoví zadavatel vždy s ohledem na předmět zakázky v oznámení výběrového řízení stanovením konce lhůty pro podání nabídek. Lhůta stanovená podle této Příručky počíná dnem uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení podle odst. 3.1.2 a 3.1.4 nebo odesláním výzvy k podání nabídky podle odst. 3.1.3. Lhůta se počítá v celých kalendářních dnech (nikoliv v hodinách), začíná se tak počítat až dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek a pro její splnění musí uplynout celkový počet kalendářních dnů dle odst. 3.3.2.

Příručky - Lhůta pro podání nabídek Lhůta pro podání nabídek nesmí být: a) u zakázek malého rozsahu kratší než 10 kalendářních dnů, b) u zakázek vyšší hodnoty kratší než 15 kalendářních dnů a kratší než 30 kalendářních dnů v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní sektorové veřejné zakázky podle nařízení vlády č. 172/2016 Sb.

Příručka - Vysvětlení zadávacích podmínek Vysvětlení zadávacích podmínek Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Zadavatel odešle vysvětlení zadávacích podmínek, případně související dokumenty, nejpozději do 2 pracovních dnů po doručení žádosti.

Změna smlouvy Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu závazku ze smlouvy, kterou uzavřel na plnění zakázky (odst. 4.4.4 Příručky) Za podstatnou se považuje taková změna, která by: a) umožnila účast jiných dodavatelů nebo by mohla ovlivnit výběr dodavatele v původním výběrovém řízení, pokud by zadávací podmínky původního výběrového řízení odpovídaly této změně, b) měnila ekonomickou rovnováhu závazku ze smlouvy ve prospěch vybraného dodavatele, c) vedla k významnému rozšíření rozsahu plnění veřejné zakázky.

Děkuji za pozornost Ing. Jaromír Vodička