Preromantismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
NĚMECKÝ PREROMANTISMUS
DUM - Digitální Učební Materiál
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Německý preromantizmus
2. Sentimentalismus a preromantismus
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Ladislav Fuks Tematická oblast: Česky jazyk a.
Preromantismus Johann Wolfgang Goethe. Preromantismus 2. pol. 18. století – začátek 19. století ● Umělecký směr, vznikl jako reakce na klasicismus, osvícenství.
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
AUTOŘI. PREROMANTISMUS umělecký proud, který vznikl zhruba ve 2. pol. 18. století reakce na klasicismus a osvícenství, a který ohlašoval blížící se romantismus.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Preromantismus ● Johann Wolfgang Goethe. Preromantismus 2. pol. 18. století – začátek 19. století ● Umělecký směr, vznikl jako reakce na klasicismus,
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 4 Deismus, materialismus a optimismus.
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Česká literatura 2. poloviny 19.století PŘEHLED.  50. léta 19.století: MÁJOVCI = DRUŽINA MÁJOVÁ:  uznávali K.H. Máchu, vydali almanach= sborník Máj.
Filosofie v česky psané literatuře Příprava antologie literárních textů k filosofickému hledání s žáky a studenty Pedagogická sekce České křesťanské.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Romantismus.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
OSVÍCENSTVÍ OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L-4-021
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
„Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“
Vítězslav Nezval.
RENESANCE A HUMANISMUS - 4
Exilová literatura Exilová nakladatelství Josef Škvorecký.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Karel Jaromír Erben Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Preromantismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Česká poválečná literatura I.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
Dějiny hudby a její osobnosti
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Středověká literatura
Antoine de Saint Exupèry
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Česká literatura po roce 1945
KLASICISMUS.
Konec 19. století ve světové literatuře
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Renesance Mgr. Hana Šenková.
KLASICISMUS A OSVÍCENSTVÍ VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE, PREROMANTISMUS
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Generace buřičů.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Preromantismus

Znaky Proud různých uměleckých tendencí v druhé polovině 18. století Přechod mezi klasicismem a romantismem Pronikání citovosti a fantastičnosti do literatury Přírodní scenérie, zádumčivá a tajuplná místa Postavy – mnich, poustevník, vězeň,poutník

Jean Jacques Rousseau

Francouzský spisovatel, skladatel a filosof Jean Jacques Rousseau Francouzský spisovatel, skladatel a filosof Před rozumem dává přednost senzibilitě Majetek příčinou nerovnosti, člověk se rodí dobrý, civilizace ho kazí Návrat k neporušené přírodě (přirozený, civilizací nezkažený život)

Jean Jacques Rousseau - dílo Emil čili O výchově – pedagogický román Kniha byla po vydání odsouzena, dokonce byla veřejně pálena Nová Heloisa – milostný román v dopisech, vrcholné dílo evropského preromantismu

Antoine François Prévost Manon Lescaut Próza o dramatické, tragické lásce rytíře de Grieux k lehkomyslné Manon Inspirace pro mnohé spisovatele V české literatuře V. Nezval

Německo a hnutí Sturm und Drang Totožné rysy s preromantismem obecně Největší rozmach v dramatu a v poezii Johann Wolfgang Goethe: Faust Friedrich Schiller: Loupežníci; Óda na radost Friedrich Klinger: drama Sturm und Drang

Francie Donatien Sade – pro amorálnost svého díla dlouho vyloučen z literární historie, mnohá díla vydána až ve 20. století Volnost názorů, mravů, téměř absolutní nevázanost Dílo např. 120 dní Sodomy

http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Jacques_Rousseau