Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu CZ. 1. 07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_1_5_Minulost s „used to“ Šablona číslo: V Sada číslo: 1 Autor: Mgr. Bronislava Hašpicová Pořadové číslo DŮM: 5
Anotace V této prezentaci vysvětluji zákonitosti pro používání minulost s vazbou „used to“ Autor Mgr. Bronislava Hašpicová Klíčová slova Minulý čas, sloveso v minulém čas prostém, zápor, Druh učebního materiálu prezentace Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – anglický jazyk
Tuto vazbu používáme, hovoříme-li o situacíh ačinnostech, které se pravidelně odehrávaly v minulosti, ale dnes tomu tak není. Můžeme překládat do češtiny ve smyslu „bývávalo“
People used to be hungry after the war. Tom used to read a lot.
Pokud neíme, jestli se událost současnoti dále opakují, použijeme čas minulý prostý She earned a lot of money. (Nevíme, jestli stále tak vydělává.)
„Used to“ je vhodné pro vyjádření dávných, bývalých zvyků. I used to play tennis on Mondays. Na současné zvyky použijeme čas přítomný prostý. I play tennis on Mondays.
Použitá literatura: Hastings, B., Uniňska, M., Maturita Activator. United Kingdom: PEARSON LONGMAN, 2008 Kerr, P. , Straigtforward. Oxford: MACMILLAN EDUCATION, 2005 Umiňska, M., Kratz, C., Solutions. Oxford: , 2008 Navrátilová, H., Angličtina – cvičebnice středoškolské gramatiky. Třebíč: PETRA VELANOVÁ, 2009 Wilke, S., Traditional Teaching, USA: MH TEACHERS PUBLISHING, 2005 Quirk, L., Longman Dictionary of Contemporary English. United Kingdom: PEARSONS LONGMAN, 2000 .