Význam individualizovaných edukačních materiálů pro nemocné s CKD/DKD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jak by měla společnost, politici a plátci zdravotní péče přistupovat k civilizačním chorobám 21. století.
Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Magdaléna Štochlová, Aleš Lang 11. září 2013 Komunitní služby v oblasti bydlení.
VEDENÍ NUTRIČNÍHO DEKURZU (dle FN Bohunice) LÉČEBNÁ VÝŽIVA – 3. ROČNÍK JANA STÁVKOVÁ ÚSTAV OCHRANY A PODPORY ZDRAVÍ.
ZAČNEME NETRADIČNĚ…ZAČNEME ÚKOLEM…  5-denní jídelníček.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_PV 17 Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Konec plýtvání - osvěta veřejnosti Mgr. Jiří Jakl předseda Zvonečník, z.s.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Energetická hodnota potravin (EH)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Dietní systém Mgr. Jana Spáčilová.
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
VY_32_INOVACE_10_08_hospodaření domácnosti, příjmy a výdaje
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Projekt zaměřený na zdravý životní styl adolescentů
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Společenská odpovědnost ve školství
Diferencované stravování
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
VY_32_INOVACE_Lul_II_09 Malá pevnost- Vnitřní pracovní komanda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obezita.
Bazální metabolismus Výpočet denního energetického výdeje
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název projektu: Moderní škola
Pedagogika školního sportu
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
OSOBNOST.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Diferencované stravování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Návykové látky Alkohol
1) nemocný, kde existuje reálná možnost ukončení DPV
Život bez střeva , Praha.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Vylučovací soustava funkce: vylučuje odpadní látky: oxid uhličitý voda
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Transkript prezentace:

Význam individualizovaných edukačních materiálů pro nemocné s CKD/DKD

INDIVIDUÁLNÍ EDUKAČNÍ MATERIÁL NUTRIČNÍ POTŘEBA (POHLAVÍ, VĚK, TV, TH…) DALŠÍ PŘÍTOMNÁ ONEMOCNĚNÍ SOCIÁLNÍ PODMÍNKY ZNALOSTI A SCHOPNOSTI PACIENTA ALTERNATIVNÍ VÝŽIVA ALERGIE/INTOLERANCE POTRAVIN/POKRMŮ FREKVENCE JÍDEL A DOBA JEJICH PODÁNÍ ODLIŠNOST REŽIMU (PRÁCE, VOLNO, SMĚNY, HD…)

NUTRIČNÍ POTŘEBA POHLAVÍ, VĚK TĚLESNÁ HMOTNOST, BMI NUTRIČNÍ STAV DALŠÍ ONEMOCNĚNÍ DRUH TERAPIE FYZICKÁ ZÁTĚŽ V ZAMĚSTNÁNÍ DOMÁCNOST POHYBOVÉ AKTIVITY

EDUKAČNÍ MATERIÁL NUTRIČNÍ PLÁN – CKD/DKD KONZERVATIVNÍ TERAPIE DIETA S REGULOVANÝM PŘÍJEM BÍLKOVIN DIETA S OMEZENÍ BÍLKOVIN DIETA NÍZKOBÍLKOVINNÁ ELIMINAČNÍ METODY DIETA PŘI HEMODIALÝZE DIETA PŘI PERITONEÁLNÍ DIALÝZE DIETA PO TRANSPLANTACI

DALŠÍ PŘÍTOMNÁ ONEMOCNĚNÍ DIABETES, OBEZITA HYPERLIPIDÉMIE, HYPERTENZE GASTRITIS, GASTROPARÉZA JATERNÍ LÉZE, JATERNÍ CIRHOZA CÉLIAKIE, CROHNOVA CHOROBA MALNUTRICE DALŠÍ KOMBINACE ONEMOCNĚNÍ

METABOLICKÉ ODCHYLKY HYPERKALEMIE HYPERFOSFATEMIE HYPOKALCINEMIE HYPERKALCINEMIE HYPERNATREMIE HYPOKALEMIE KOMBINACE

SOCIÁLNÍ PODMÍNKY ZNALOSTI,SCHOPNOSTI PACIENTA OTÁZKA FINANCOVÁNÍ STRAVY MÍSTO TRVALÉHO BYDLIŠTĚ DOSTUPNOST SPECIÁLNÍCH POTRAVIN VYBAVENÍ KUCHYNĚ MOŽNOST STRAVOVÁNÍ V ZAMĚSTNÁNÍ RODINNÝ STAV NÁKUP POTRAVIN PŘÍPRAVA STRAVY

ALTERNATIVNÍ VÝŽIVA OTÁZKA BIO POTRAVIN STRAVA BEZ LEPKU VEGETARIÁNSTVÍ DĚLENÁ STRAVA KREVNÍ SKUPINY ŽIVÁ STRAVA (RAW FOOD POD 45o C) VEGANSTVÍ MAKROBIOTIKA

ALERGIE/INTOLERANCE POTRAVIN/POKRMŮ LAKTÓZOVÁ INTOLERANCE – NĚKDY STAČÍ VYLOUČIT MLÉKO „NATUR“ SAMOVYŠETŘENÍ INTOLERANCE TZV. FOOD TEST – LEHKÁ POZITIVITA V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH STAČÍ MECHANICKÁ ÚPRAVA PSYCHIKA NEZNALOST

FREKVENCE JÍDEL A DOBA JEJICH PODÁNÍ FREKVENCE DLE REŽIMU 3 – 8 KRÁT ZA DEN KDY PACIENT VSTÁVÁ KDY PACIENT ULÉHÁ KE SPÁNKU/USNE SMĚNY V ZAMĚSTNÁNÍ DOBA HEMODIALÝZY DRUH PD - DOBA VÝMĚNY ROZTOKŮ

ODLIŠNOST REŽIMU SESTAVENÍ RÁMCOVÉHO JÍDELNÍČKU U MALÉHO PROCENTA NEMOCNÝCH STAČÍ SESTAVIT JEDEN RÁMCOVÝ JÍDELNÍČEK VĚTŠINA NEMOCNÝCH POTŘEBUJE NĚKOLIK RÁMCOVÝCH JÍDELNÍČKŮ Z DŮVODU: ODLIŠNÝCH PRACOVNÍCH DNŮ A DNŮ VOLNA SMĚN V ZAMĚSTNÁNÍ DOBY VÝUKY VE ŠKOLE HEMODIALÝZY SPORTOVNÍCH AKTIVIT