NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Procvičení a upevnění učiva
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Umím se chovat ve škole NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Poměr, úměra.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V.,MNICHOVICKÁ 62
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
MAGNETICKÁ SÍLA AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Zlomky Sčítání zlomků..
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA DESETITISÍCE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_19_písemné dělení dvojciferným dělitelem
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Matematika TEMA: Poměr ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0816

Datum vytvoření projektu červen 2011 Ročník 7. Popis prezentace Prezentace je určena do témat zlomky a poměr, využívá znalosti a dovednosti žáků s prací v editoru Microsoft PowerPoint a matematické znalosti i dovednosti v oboru racionálních čísel. Prezentace může být využitá pro práci malé až tříčlenné skupiny, celé třídy na interaktivní tabuli a také jako práce pro jednotlivce.

Matematika 7. ročník Zlomek nebo poměr

Máme jednoduchý pravý zlomek 4 8 Co je to zlomek ? Co naznačuje zlomková čára? Můžeme tento zlomek zapsat také jinak? a) 4 : 8 b) 8 : 4 c) 4,8 d) 8,4 Přečteme jej ……………. ……………

Správná odpověď

Zlomek napsaný jako dělení dvou čísel čteme takto a nazýváme jej: čtyři ku osmi Jiný zlomek napsaný jako dělení čteme 3 : 6 tři ku šesti 10 : 5 deset ku pěti 7 : 8 sedm ku osmi 1 : 2 ……………………. Odpověď na to jak nazýváme zlomek zapsaný jako dělení najdeš v některé ze tří přesmyček A) M Ě R P O B) N O R P O C) Č E T S O U

Správná odpověď

MĚRPO nebo - li Poměr je tedy správná odpověď. Jestliže je celek složený ze dvou částí můžeme tyto části popsat tak, že uvedeme v jakém jsou poměru. Poměr může být složený i z více částí. Pro lepší pochopení uvedeme příklad. Máme pouzdro kde jsou 2 propisky a 8 pastelek. V tom případě říkáme, že propisky a pastelky jsou v pouzdru zastoupeny v poměru 2:8 nebo 1:4. Tzn. že 2 : 8 = 1 : 4