NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Matematika TEMA: Poměr ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0816
Datum vytvoření projektu červen 2011 Ročník 7. Popis prezentace Prezentace je určena do témat zlomky a poměr, využívá znalosti a dovednosti žáků s prací v editoru Microsoft PowerPoint a matematické znalosti i dovednosti v oboru racionálních čísel. Prezentace může být využitá pro práci malé až tříčlenné skupiny, celé třídy na interaktivní tabuli a také jako práce pro jednotlivce.
Matematika 7. ročník Zlomek nebo poměr
Máme jednoduchý pravý zlomek 4 8 Co je to zlomek ? Co naznačuje zlomková čára? Můžeme tento zlomek zapsat také jinak? a) 4 : 8 b) 8 : 4 c) 4,8 d) 8,4 Přečteme jej ……………. ……………
Správná odpověď
Zlomek napsaný jako dělení dvou čísel čteme takto a nazýváme jej: čtyři ku osmi Jiný zlomek napsaný jako dělení čteme 3 : 6 tři ku šesti 10 : 5 deset ku pěti 7 : 8 sedm ku osmi 1 : 2 ……………………. Odpověď na to jak nazýváme zlomek zapsaný jako dělení najdeš v některé ze tří přesmyček A) M Ě R P O B) N O R P O C) Č E T S O U
Správná odpověď
MĚRPO nebo - li Poměr je tedy správná odpověď. Jestliže je celek složený ze dvou částí můžeme tyto části popsat tak, že uvedeme v jakém jsou poměru. Poměr může být složený i z více částí. Pro lepší pochopení uvedeme příklad. Máme pouzdro kde jsou 2 propisky a 8 pastelek. V tom případě říkáme, že propisky a pastelky jsou v pouzdru zastoupeny v poměru 2:8 nebo 1:4. Tzn. že 2 : 8 = 1 : 4