4. Analogový vs. digitální signál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

 Podíl objemu a termodynamické teploty plynu je při stálém tlaku konstantní. ? Jaké je znění Gay – Lussacova zákona ?  Objem určitého množství plynu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Náhradní rodinná péče VY_32_INOVACE_19_36. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Připojení k internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_2_10_Připojení k internetu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Televize 8. ročník.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ Ochrana před dotykem neživých částí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
Teorie Informace, signál
MODEM.
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
GPRS, EDGE, CDMA, WiFi, vytáčené připojení, linka euro ISDN, ADSL
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
METODICKÝ POPIS Prezentace slouží k výkladu nové látky. Posun se provádí kliknutím. Opakování kliknutím na šipku, resp. lva.
Droga Je ??????????????.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
EVROPSKÁ UNIE.
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
F-Pn-P055-cocka_Spojka PAPRSKOVÁ OPTIKA 5. SPOJNÁ ČOČKA.
F-Pn-P056-cocka_Rozptylka
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Kubické elementární buňky
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
PAPRSKOVÁ OPTIKA 8. ZVĚTŠENÍ DALEKOHLEDU
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
1. Typy spojitých modulací
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
DOCSIS, kabelové modemy
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
2. Centrální gravitační pole
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Transkript prezentace:

4. Analogový vs. digitální signál FS-Pn-P007-Analog_vs_Digit ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY 4. Analogový vs. digitální signál

ANALOGOVÝ VERSUS DIGITÁLNÍ PŘENOS ANALOGOVÝ PŘENOS – ZAJÍMÁ NÁS KONKRÉTNÍ HODNOTA PŘENÁŠENÉ VELIČINY (např. okamžitá hodnota napětí, el. proudu apod.) DIGITÁLNÍ PŘENOS – ZAJÍMÁ NÁS ZDA KONKRÉTNÍ VELIČINA SPADÁ DO JEDNOHO INTERVALU ČI DO DRUHÉHO INTERVALU.

VLIV ÚTLUMU NA KVALITU SIGNÁLU

VLIV ÚTLUMU NA KVALITU SIGNÁLU

ANALOGOVÝ A DIGITÁLNÍ PŘENOS MODEM=MODulator&DEModulator PŘENOS DIGITÁLNÍCH DAT PO ANALOGOVÉM PŘENOSOVÉM KANÁLE (např. Internet po klasické telefonní lince): DATA JSOU NAMODULOVÁNA NA ANALOGOVÝ SIGNÁL POMOCÍ MODEMU A NA DRUHÉ STRANĚ ZPĚT DEMODULOVÁNA. PŘENOS ANALOGOVÝCH DAT (např. hlasu, obrazu) PO DIGITÁLNÍM PŘENOSOVÉM KANÁLE: ANALOGOVÝ SIGNÁL MUSÍ BÝT ZDIGITALIZOVÁN (ZAKÓDOVÁN) POMOCÍ tzv. KODEKU A NA DRUHÉ STRANĚ DEKÓDOVÁN. CODEC=CODer&DECoder

VÝHODY DIGITÁLNÍHO PŘENOSU MŮŽE BÝT IDEÁLNÍ, KVALITA DAT SE PŘI PŘENOSU NEMĚNÍ, CHYBOVOST LZE ÚČINNĚ ELIMINOVAT. UMOŽŇUJE DOSAHOVAT VYŠŠÍCH PŘENOSOVÝCH RYCHLOSTÍ. MŮŽE BÝT BEZPEČNĚJŠÍ, PŘENÁŠENÁ DATA LZE SNADNO ŠIFROVAT, LZE SNÁZE ZAJISTIT SPOLEHLIVOST PŘENOSU. JE EFEKTIVNĚJŠÍ – MÁ VĚTŠÍ VÝTĚŽNOST. NAPŘ.: ANALOGOVÉ TV VYSÍLÁNÍ: NA 1 FREKVENČNÍ KANÁL SE VEJDE JEN 1 TV PROGRAM. DIGITÁLNÍ TV VYSÍLÁNÍ: NA 1 FREKVENČNÍ KANÁL SE VEJDE NEJEN VÍCE TV ALE I RADIOVÝCH PROGRAMŮ SOUČASNĚ (TZV. MULTIPLEX). DOKÁŽE PŘENÁŠET RŮZNÉ DRUHY PROVOZU SOUBĚŽNĚ – HLAS OBRAZ I ČISTÁ DATA. PŘENESENÁ DATA LZE SNADNO ZPRACOVÁVAT. KOMPRIMACE DAT PRO PŘENOS APOD.

Zdroje a použitá literatura: [1] ZÁVODNÝ. Modulace. In: Technoweb: Stránka určená studentům SOŠP Břeclav [online]. [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: ucitel.spsbv.cz/zavodny/Prezentace/Modulace.ppt [2] TOMAN, Jiří a Ivo PROCHÁZKA. Technické základy. In: Česká televize [online]. [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/technika/digitalni-vysilani-dvb-obecne/technicke-zaklady/ [3] POISL, Zbyněk. Jak funguje analogové a digitální vysílání. In: DigiZone.cz [online]. 2006 [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: http://www.digizone.cz/clanky/jak-funguje-analogove-a-digitalni-vysilani/ [4] Modem. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Modem [5] Codec. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Codec