Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_03 DUM: 19 Datum ověření ve výuce: 20.12.2012 Ročník: 7. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Zlomky Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy se zlomky

ANOTACE zlomek, slovní úloha Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Znalost zlomků a její aplikace ve slovních úlohách Konkrétně: Naučit se řešit slovní úlohy ve kterých se vyskytují zlomky Způsob využití: Vyučující zopakuje se žáky vědomosti o zlomcích Připomene postupy pro počítání se zlomky Následně předvede vzorové řešení typické slovní úlohy Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina nebo i hodiny (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni vyřešit slovní úlohu se zlomky Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: zlomek, slovní úloha Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení Zlomek Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní pojmy a vzorce ⅝ Zlomek se skládá ze tří částí: čitatel (nahoře)...udává počet částí zlomková čára...odděluje čitatele a jmenovatele jmenovatel(dole)...udává na kolik částí je rozdělen celek (velikost jedné části)

Chovatel velbloudů odkázal svým synům celkem 36 velbloudů. Vzorový příklad č.1 Chovatel velbloudů rozdělil v závěti mezi své tři syny velbloudy takto. Nejstarší Ali dostal 1/3, prostřední Mustafa dostal 2/6 a nejmladší Hasan si odvede zbylých 12 velbloudů. Kolik velbloudů odkázal chovatel svým synům? Řešení Jestliže Ali dostal 1/3 a Mustafa 2/6, znamená to, že dostali oba stejně...1/3=2/6. Dohromady tedy dostali 2/3. Na nejmladšího syna tedy zbyla třetí třetina. Víme, že 1/3 = 12 velbloudů potom všech velbloudů bylo 3·12=36 Chovatel velbloudů odkázal svým synům celkem 36 velbloudů.

Vzorový příklad č.2 Řešení Studenti gymnázia museli vypracovat 60 maturitních otázek do konce dubna. Rozdělili si práci takto: Pilný vypracuje 2/5 otázek, Poctivý 1/3 a Nespolehlivý zbytek. V březnu ale zjistili, že Nespolehlivý vypracoval jenom 3/4 svých otázek. Kolik otázek ještě není vypracovaných? Řešení Studenti si práci rozdělili takto: Pilný...2/5 z 60 = (60:5)·2 = 24 Poctivý..1/3 z 60 = 60:3=20 Nespolehlivý..60-(24+20)=16 Nespolehlivý vypracoval ¾ z 16=12 Chybí mu tedy 4 otázky. Ještě nejsou vypracovány 4 otázky.

K hledání největšího společného dělitele můžeme použít rozklad čísla na prvočinitele. Najdi největší společný dělitel čísel 56 a 70. 56 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 7 70 = 2 ∙ 5 ∙ 7 D (56;72) = 2 ∙ 7 = 14 Největším společným dělitelem čísel 56 a 72 je číslo 14.

Příklady k řešení Brigádníci si rozdělili mzdu podle odpracovaných hodin. Milan pracoval 20 hodin, Petr 15 hodin a Karel 10 hodin. Kolik peněz každý z nich dostal, jestliže společně obdrželi 9 000 Kč? Novákovi jeli na chalupu. 3/4 cesty jeli vlakem, 1/5 autobusem a poslední 3 km museli jít pěšky. Jak daleko mají z domu na chalupu? Písemnou práci z matematiky psalo 24 dětí. 1/3 dostala jedničku, 1/4 dvojku, 1/6 trojku a 1/8 čtverku. Kolik žáků dostalo nedostatečnou? Je známo, že z ledovce je nad hladinou vynořen pouze 1/10 svého objemu. Jaká je hmotnost ponořené části ledovce, jehož vynořená část váží 4,2 tuny?

Řešení Brigádníci si rozdělili mzdu podle odpracovaných hodin. Milan pracoval 20 hodin, Petr 15 hodin a Karel 10 hodin. Kolik peněz každý z nich dostal, jestliže společně obdrželi 9 000 Kč? mzda za 1 hodinu...1/45 z 9000=200 Kč Milan..20/45=4000 Kč; Petr..15/45=3000 Kč; Karel...10/45=2000 Kč Novákovi jeli na chalupu. 3/4 cesty jeli vlakem, 1/5 autobusem a poslední 3 km museli jít pěšky. Jak daleko mají z domu na chalupu? 3/4+1/5=19/20; cesta pěšky je 1/20 3 km=1/20...celá cesta 3·20=60 km Písemnou práci z matematiky psalo 24 dětí. 1/3 dostala jedničku, 1/4 dvojku, 1/6 trojku a 1/8 čtverku. Kolik žáků dostalo nedostatečnou? 1..8 žáků;2..6 žáků;3..4 žáci;4..3 žáci; Nedostatečnou dostali 3 žáci Je známo, že z ledovce je nad hladinou vynořen pouze 1/10 svého objemu. Jaká je hmotnost ponořené části ledovce, jehož vynořená část váží 4,2 tuny? celek...10·4,2 = 42 tun; pod vodou..42 - 4,2 = 37,8 tuny