TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 3 Učivo – Obdélník, čtverec
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – OBDÉLNÍK
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Lichoběžník.
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Vzdělávací obor: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Elektronická učebnice - I
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Vzájemná poloha dvou kružnic
TÉMA: Obdélník a čtverec
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Bodu a přímky. Dvou přímek.
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
TÉMA: Osová souměrnost
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Téma: Nakupujeme v mléčné jídelně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
TÉMA: Geometrie v praxi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Transkript prezentace:

TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 11 Matematika a její aplikace –geometrie ve 4.r. TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896

Anotace a citace Žáci si procvičí učivo o rýsování kolmic a rovnoběžek Matematika pro 4. ročník ZŠ, 1.díl RNDr. Růžena Blažková, CSc; RNDr. Milena Vaňurová, CSc; RNDr. Květoslava Matoušková, CSc Naklad. Alter, Praha 2005

Úloha 1 Narýsuj úsečku EF délky 7cm. Najdi střed úsečky EF. Narýsuj osu o úsečky EF. Zvol si na přímce o bod M. Co můžeš říci o úsečkách EM a FM?

Řešení úlohy 1 Úsečky EM, FM mají stejnou délku, jsou shodné M E S F o

Úloha 2 Narýsuj přímku p a na ní vyznač bod U. Bodem U veď přímku r, která je kolmá k přímce p. Na přímce r vyznač bod T. Narýsuj přímku t, která prochází bodem T a je kolmá k přímce r. Jaká je vzájemná poloha přímek p a t?

Řešení úlohy 2 T t p U r Přímky p a t jsou vzájemně rovnoběžné.

Úloha 3 Narýsuj dvě různoběžné přímky a, b a bod C, který neleží na žádné z těchto přímek. Bodem C veď přímku c, která je rovnoběžná s přímkou a. Bodem C veď přímku d, která je rovnoběžná s přímkou b. Jaká je vzájemná poloha přímek c, d?

Řešení úlohy 3 d C b c a Přímky c a d jsou vzájemně různoběžné s průsečíkem v bodě C.