NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UCHO Marcela Hanáková.
Advertisements

Lidské ucho Alžběta Svobodová.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Seminární práce z biologie
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Smyslová soustava.
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Autor: Lenka Kraváčková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Sluch a rovnovážné ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Fyziologie smyslových orgánů
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
SMYSLY.
Úvod do biomedicínské informatiky
Smyslové vnímání Sluch
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ - smyslová ústrojí = čidla - patří sem: zrak, sluch, čich, hmat, chuť - smyslová buňka přijme podnět → šíření po nervových vláknech do.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Prezentace – výklad učiva
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._32.ÚSTROJÍ SLUCHU TÉMA: ÚSTROJÍ SLUCHU ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

ANOTACE: Účelem prezentace je zopakovat a rozšířit již získané znalosti žáků o ústrojí sluchu a rovnováhy. Prezentace je doplněna motivačními bublinovými popisky. Své poznatky si mohou žáci prověřit v krátkém závěrečném testu. Ověřování prezentace je vhodné provádět v učebně s interaktivní tabulí, aby se žáci mohli aktivně účastnit řešení závěrečného testu. Dále je vhodné prezentaci doplnit obrázky sluchového a rovnovážného ústrojí v učebnici nebo rozkládacím anatomickým modelem sluchového ústrojí. Prezentace byla vytvořena dne 7. 5. 2012 a ověřena dne 18. 5. 2012.

Ústrojí sluchu zvuků - funkce: vnímání polohy vnější střední ucho (rozsah přibližně 16 až 20 000 Hz) - funkce: vnímání polohy Odhadni, nebo najdi s pomocí učebnice, co nám umožňuje vnímat sluchové ústrojí? vnější střední ucho - orgán sluchu = ……… vnitřní - vnější ucho: • ušní boltec - zachycení zvukových vln • vnější zvukovod - vedení zvukových vln • bubínek - rozhraní mezi vnějším a středním uchem (jemná, citlivá blána)

- spojuje s nosohltanem Eustachova trubice - střední ucho: • sluchové kůstky kladívko třmínek kovadlinka - přenos zvukových vln na oválné okénko + do vnitřního ucha - spojuje s nosohltanem Eustachova trubice vyrovnává tlak vzduchu mezi dutinou středoušní a nosohltanovou - vnitřní ucho: - v kosti skalní • kostěný hlemýžď - vyplněn tekutinou • blanitý hlemýžď se sluchovými buňkami - také vyplněn tekutinou

- jeho součástí - rovnovážné ústrojí: • vejčitý váček a kulovitý váček - z nich zvuk veden sluchovým nervem mozková kůra spánkových laloků - jeho součástí - rovnovážné ústrojí: • vejčitý váček a kulovitý váček • 3 polokruhovité kanálky Zopakuj si která část mozku zpracovává informace z rovnovážného ústrojí. - smyslové buňky citlivé na změnu polohy Nápověda: a) mozeček b) mezimozek - přenos informací do c) koncový mozek mozečku …………

Poruchy sluchu - mohou být vyvolány: • nadměrným hlukem • úrazem Odhadni co může být příčinou poruch sluchu. • úrazem Následující obrázek ti napoví. • vrozenou ztrátou sluchu • zánětem středního ucha

Opakování ušní boltec 1) Doplň: Vnější ucho tvoří ……………… vnější zvukovod a …………………… . 2) Rozhodni: Bubínek vytváří rozhraní mezi vnějším a středním uchem. ANO / NE 3) Vyber pravdivé tvrzení: Středoušní kůstky se nazývají: a) kladívko, řemínek, okénko b) kovadlinka, hlemýžď, třmínek c) třmínek, kladívko, kovadlinka vnitřního ucha 4) Doplň: Rovnovážné ústrojí je součástí ……………… .

Použité zdroje - použité obrázky - kliparty galerie MS Office 2010