11. září 2018 Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Evropský sociální fond v ČR
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Místní akční skupina Rakovnicko
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Řízení a plánování kariéry
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Inkluze jako bubák školství? Ladislav Zilcher Chomutov
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní plán inkluze + OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
Asistent pedagoga pro děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

11. září 2018 Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ Diskuzní workshop k Metodice rovných příležitosti ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV č. j.: MSMT-34985/2017-2 11. září 2018 Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Cíl - poskytovat všem jedincům v maximální možné míře rovné vzdělávací příležitosti Indikátor spravedlnosti vzdělávacích systémů - vztah mezi výsledky žáků a jejich socioekonomickým zázemím Projev nerovnosti: koncentrace žáků ze znevýhodněného prostředí v určitých školách/třídách a často nižší kvalita vzdělávání Mechanismy segregace: politické ekonomické demografické rezidenční Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Hodnocení ČR dle OECD ČR má druhý nejvyšší dopad sociálně – ekonomického zázemí na školní výsledky žáků ze všech zkoumaných zemí Znaky nerovností v ČR: Rozřazování žáků v útlém věku do různých typů škol a tříd, a tím předurčování jejich další vzdělávací a profesní dráhy. Znevýhodňování žáků z jiných etnických skupin, rodin sociálně slabých či žáků se zdravotním postižením . Velké rozdíly v kvalitě poskytovaného vzdělávání mezi jednotlivými školami. Zvyšující se procento škol s „výběrovými třídami“. OECD Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Hodnocení ČR dle OECD Znaky nerovností v ČR: Žáci z podobně situovaných společenských vrstev se koncentrují v určitých školách. Žáci s podnětným rodinným zázemím dosahují lepších výsledků než žáci pocházející z méně podnětného prostředí. Rozřazování žáků uvnitř škol do tříd dle úrovně znalostí a dovedností. Kurikulární reforma - specializace škol + kombinace s dosavadním způsobem financování (na 1 žáka), odchod žáků na víceletá gymnázia vznik „zbytkových“ škol Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Výsledný efekt diferenciace do různých vzdělávacích proudů - koncentrace žáků, a to z rodin s vyšším sociálně – ekonomickým postavením ve výběrových programech/školách z rodin s nižším sociálně – ekonomickým postavením v nevýběrových programech/školách Předmětem kritiky je tedy přetrvávající segregace na školách (nejen speciálních) Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Cíl akčního plánu - eliminace nerovností ve vzdělávání - naplňování socializační a demokratizační funkce základního vzdělávání Cíl Krok 1 Krok 2 Krok 3 1) omezovat vnější diferenciaci v základním vzdělávání 2) efektivně začleňovat žáky do hlavního vzdělávacího proudu a směřovat ke kvalitnímu inkluzívnímu vzdělávání 3) posunout výběr vzdělávacího směru až na úroveň vyššího středního vzdělávání Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Zmírňování segregace ve vzdělávání je jednou z priorit využívání Evropských strukturálních a investičních fondů a je požadavkem Evropské komise. Desegregace a rovnosti ve vzdělávání nelze dosáhnout v krátkodobém horizontu, jde o proces dlouhodobý Řešení na všech úrovních: změny legislativy řešení na krajské a místní úrovni přímá pomoc školám Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

PROBLÉMY A HROZBY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA BRUNTÁLSKU Slabé stránky Nepřipravenost poradenských center Nepřipravenost budov ZŠ a MŠ v oblasti stavebních úprav a vnitřního upořádání Finanční prostředky Ve městech vyšší počet žáků ve třídách Malá připravenost pedagogických pracovníků z hlediska speciálního vzdělávání Zvýšená až nadměrná administrativa Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Hrozby Veřejné mínění Legislativa Finanční prostředky Absolventi Zhroucení nastaveného systému Možné znevýhodnění většinové „zdravé“ populace Žáci jako pokusní králíci Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II Kodex školy Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. Příloha Metodiky rovných příležitostí ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV . Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

PŘÍKLADY Z PRAXE A DISKUZE Náměty k diskuzi příklady z praxe – PPP, odbor Sociálních věcí, odbor ŠKaTv, MŠ/ZŠ centrum kolegiální podpory sociálně vyloučené lokality víceletá gymnázia specializace škol Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

NÁVRH STRUKTURY PRACOVNÍ SKUPINY ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI Simona Hovadíková Jana Juřenová Zdeňka Kadláčková Zástupce ASZ Pavla Poláková Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II

Děkujeme za pozornost a těšíme se na další setkání. Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II