Klimatizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače teploty, tlaku a výfukových plynů Tematická oblast:Zapalování Ročník:2.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Denní údržba traktoru Zetor
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
VY_32_INOVACE_ES_17 SADA Elektrické systémy. Klimatizaci na vozidle má stále více vozidel Princip klimatizace: je často popisován tak, že je to lednice.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Svařování plamenem VY_32_INOVACE_16_322
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: Základní škola T. G
ELEKTRÁRNY.
Vlastnosti plynů.
Svařování plamenem 1 VY_32_INOVACE_22_434
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
SKUPENSTVÍ LÁTKY Mgr. Kamil Kučera.
Vypařování , var a kapalnění
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
Teplo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Tepelné stroje.
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
zpracovaný v rámci projektu
Přetlak, podtlak, vakuum
PŘEDVÝJEZDNÍ PROHLÍDKA VOZIDLA
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Vlastnosti plynů.
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Adiabatický děj s ideálním plynem
Klimatizace.
Diagnostika brzd.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Opotřebení pístu a válce
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Diagnostika brzd.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Transkript prezentace:

Klimatizace

Funkce systému klimatizace

Funkce systému klimatizace Klimatizace dokáže ochlazovat vzduch a zároveň ho zbavuje vlhkosti. Proto se klimatizace využívá i k odmlžování skel. Klimatizace využívá toho, že kapalina při odpařování odebírá teplo ze svého okolí (když v létě vylezeme z vody, cítíme chlad, dokud neuschneme). V systému klimatizace je chladivo, jehož odpařováním dochází k chlazení. Nejprve však toto chladivo musíme zkapalnit. Toho dosáhneme jeho stlačením. V plynovém zapalovači máme v nádobce zkapalněný plyn a to díky zvýšenému tlaku. Při vypouštění plynu do prostoru s atmosférickým tlakem dojde ihned ke změně skupenství. Pokud bychom nezapálili plamen, zpozorovali bychom ochlazení trysky zapalovače.

Funkce systému klimatizace Kompresor nasává plynné chladivo a stlačuje ho, čímž zároveň dojde k jeho nežádoucímu ohřátí. V kondenzátoru je chladivo ochlazeno proudícím vzduchem a díky tomu dosáhneme jeho zkapalnění. Tryska zredukuje vysoký tlak na nízký. Ve výparníku se díky nízkému tlaku chladivo odpařuje čímž se výparník ochladí. Přes studené lamely výparníku je vháněn vzduch do interiéru. Na výparníku se zároveň vysráží vzdušná vlhkost.

Dezinfekce výparníku Protože na výparníku dochází ke kondenzaci vody, stává se z jeho povrchu vhodné prostředí pro růst plísní. Ty nás pak obtěžují zápachem zejména po zapnutí topení. K dezinfekci systému ventilace lze použít několik prostředků: dezinfekční pěna video dezinfekční sprej video vyvíječ ozónu video více o čištění ozónem

Vyhledávání místa netěsnosti Při úniku chladiva lze netěsnost vyhledat několika způsoby: Pomocí barviva a UV lampy Pomocí detektoru (čichačky) Pomocí vodíku a detektoru vodíku

Zkouškové otázky: Popište správnou funkci systému klimatizace. Objasněte údržbu tohoto systému.