Ishikawa fishbone diagram

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Advertisements

ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
managementu znalostí podle
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Nový obchodní model společnosti TECH FASS s.r.o.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Audit IT procesů ve FNOL
A Integrace ERP a e-shopu prakticky aneb není propojení jako propojení … Ing. Jan Svoboda Head of e-shop platforms, Allegro Group
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Školení správců II. Petr Pinkas RNDr. Vít Ochozka.
Archivní a spisová služba a organizace práce Ing. Radim Jäger.
Zpětnovazební obvody v ekonomice Skorkovský KPH ESF MU Brno.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Zavádění a údržba informačních systémů
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
úvod pojetí a obsah marketingu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Computer Help …vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Computer Help …vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Předávání dat a komunikace s OTE
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Případová studie (řešení kontaktního centra a portálu HelpDesk) Petr Taševský Obchodní manažer – oddělení ENTERPRISE Případová studie (řešení kontaktního.
Jako součást informačního systému podniku
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ.
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Ishikawa fishbone diagram
Milan Cvrkal Dynamics ERP Insider Product Specialist Czech Republic Microsoft.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
CRM a jeho možné využití
Metodika řízení projektů
Helios Orange - Implementace systému
Ishikawa fishbone diagram
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Návrh, požadavky, implementace
Řízení změn IS Milan Mikloš Vedoucí odboru IT
Ishikawa fishbone diagram
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ishikawa fishbone diagram
Návrh, požadavky, implementace
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Ishikawa fishbone diagram
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
HYPOTÉKY Odesílání obchodů na zpracování před konce roku 2015
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Transkript prezentace:

Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH

Úvod (FBD= fishbone diagram) FDB je nástroj pro zjištění vztahů: Používá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu Je součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) Dalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno Dalším nástrojem je PARETO=PA analýza Příčiny Následek

Fishbone diagram (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Mother Nature Men Plat Moc teplo Školení Strašná zima Nespokojený dělník Neschopný Nebezpečné Zákeřný Zastaralé Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

Vybrané problémy při podpoře ERP I dlouhá doba odezvy na požadavky požadavek směrovaný na nesprávného konzultanta špatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase řešení sporů reklamace-standardní servis výše poplatků kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno zahájení řešení-vyřešeno zahájení řešení- implementace vadné části

Vybrané problémy při podpoře ERP II nedostatečné školení uživatelů zákazníka nekvalitní konzultanti dodavatele nesprávně zvolné komunikační pravidlo telefon e-mail SKYPE nezájem vedení obou zúčastněných stran co je to doba reakce na požadavek charakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) do 1 hod do 12 hod do 1 dne do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení do roka a do dne Lomikare …. doba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic

Diagram času odezvy = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha KI nevyřešil vyhledání vhodného konzultanta integrátora (KI) D zahájil práci D vyřešil KI předal klientovi předáno distributorovi (D) D předal I KI zahájí řešení KI vyřešil řešení KI předáno klientovi DOBA ODEZVY I DOBA ODEZVY II převzetí požadavku = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha

Fishbone diagram-podpora jádro Mother Nature Men Nízký plat HR špatně vybírá typy K Špatné školení Špatné počasí Pěkné počasí Nižší kvalita konzultantů Konzultant si bere dovolenou Flegmatik reaguje později Cholerik se hádá s klientem i s Help Deskem Konzultanti mají chřipku Nespokojený zákazník Neschopný Nesprávná komunikace Zajímá se jen o golf Špatný SW pro podporu (HELP DESK) Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

CRT – příklad Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

Ishikawa – navazuje na CRT Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

Nespokojený zaměstnanec I

Nespokojený zaměstnanec II

5WHYs WHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? Nebyl benzin v nádrži WHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? Nekoupil jsem ho ráno cestou do práce WHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? Neměl jsem peníze WHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? Prohrál jsem je večer v pokeru WHY 5 : Proč jsi to prohrál? Neumím blafovat s prázdnou rukou

5WHYs Příčina Následek