Zvratná a zdůrazňovací zájmena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řekni mi jak se jmenuješ. Tell me what your name is.
Advertisements

ANJ-GRAMATIKA Zájmena
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Kdy jsi jej naposledy viděl? When was the last time you saw him?
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Reflexive pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
VY_32_INOVACE_Aj-G 6.,7.08. Regular verb (pravidelná slovesa) verb (sloveso) + ed played worked Example: She played tennis. (Hrála tenis.) Irregular.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Nepravidelná slovesa v přítomném a minulém čase Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Adjectives, adverbs, pronouns VY_22_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková Datum: VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_22 Téma: vedlejší věty.
Present perfect Předpřítomný čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Past perfect. Předminulý čas se týká činnosti v minulosti, která byla dokončena před jinou činností v minulosti. Past perfect ( I had played). Mluvíme-li.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Anglický jazyk Past Perfect 2. Mgr. Helena Slaninová
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
GE - Vyšší kvalita výuky
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
VY_32_INOVACE_Sei_III_09 Past simple
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Past simple – irregular verbs
Translation 09/04 Kdo se zajímá o divadlo? Who is interested in theatre? Má Phil rád divadlo? Ne, nemá. Does Phil like theatre? No, he doesn‘t. Phil.
Transkript prezentace:

Zvratná a zdůrazňovací zájmena Odpovídají českému se, si, sobě, sebe

I – myself You – yourself He – himself She – herself It – Itself We – ourselves You – yourselves They – themselves Tvoří se pomocí: – self (j. č.) – selves (m. č.)

He cleaned the floor himself. He washed himself. Umyl se (sám sebe). He cleaned the floor himself. Uklidil tu podlahu (sám).

myself herself itself O sobě: Řeknu Vám něco o sobě. I will tell you something about ____________. Řekla mi všechno o sobě. She told me everything about ____________. Ta informace sama o sobě neříká nic nového. The information___________ doesn´t say anything new. myself herself itself

yourself herself himself herself Please, make ________ comfortable. She made the coffee ________. himself He did the work________. herself She saw________ in the mirror.

By….self Chceme-li zdůraznit, že si někdo něco udělal sám bez pomoci. I went alone – I went by myself. No one helped you. You did it by yourself. She went to the opera by herself. Ale někdy – by vypouštíme. He wrote the test himself. I did all the work myself.

Ona to přinesla sama. To se rozbilo samo. Mluv o sobě. Musíte to udělat sami. Věřím si. Řídili jsme to auto sami. Letělo to samo. Zranil jsem se. Napsal jsem ten dopis sám. Šla do kina sama.

She brought it (by) herself. It broke itself. Speak about yourself. You must do it yourselves. I trust myself. We drove the car (by) ourselves. It flew itself. I hurt myself. I wrote the letter myself. She went to the cinema by herself.