Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Kyseliny a hydroxidy Zdroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se tvoří názvy kyselin
Advertisements

Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Názvosloví anorganických sloučenin
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
Opakování kyseliny a zásady
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví solí.
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 1
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Názvosloví anorganických sloučenin,
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Vzorce pro opakování.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
Neutralizace Vznik solí
Kyseliny Mgr. Helena Roubalová
ZÁSADY - HYDROXIDY.
NÁZVOSLOVÍ DVOUPRVKOVÝCH SLOUČENIN
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
Názvosloví anorganických sloučenin
Obecná chemie (i pH i jednoduchý výpočet z chem. rovnice):
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
Názvosloví kyselin a hydroxidů
KYSELINY 1) BEZKYSLÍKATÉ KYSELINY: (koncovka -vodíková) Kyselina
Vlastnosti a reakce kyselin
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Jak se tvoří názvy oxidů
HYDROXIDY - OPAKOVÁNÍ Kyseliny - patří mezi žíraviny
A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.
Názvosloví - opakování III.
Jak se tvoří názvy hydroxidů
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 2
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Hydroxidy.
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_04-17 N á zev š koly Středn í průmyslov á š kola stavebn í, Resslova 2, Česk.
NÁZVOSLOVÍ. Názvosloví Oxidační číslo  formální náboj, který by byl na atomu, pokud bychom elektrony vazeb přiřadili atomu s vyšší elektronegativitou.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Kyseliny (kyslíkaté) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Bezpečnost práce s kyselinami.
Úvod do názvosloví.
Neutralizace Vznik solí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-18
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Chemické názvosloví anorganických sloučenin
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
KYSELINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_26.
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Oxidační čísla - opakování
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-05
Agrochemie – 3. cvičení.
Přehled chemických vzorců
Názvosloví anorganických kyselin
NEUTRALIZACE.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Kyseliny a hydroxidy Zdroje a použité materiály : vlastní obrázky z Klipartu PowerPoint Anotace : V tištěné či elektronické formě žáci opakují, procvičují a upevňují získané znalosti a dovednosti v tématu kyselin a hydroxidů. VY_32_INOVACE_32_KYSELINY_A_HYDROXIDY Vytvořeno jako DUM do předmětu chemie pro 9. Ročník na ZŠ Studentská Mnichovo Hradiště dne 22.8.2011

Opakování, procvičování – kyseliny, hydroxidy

Rozděl uvedené látky do příslušných skupin : Au, HBr, SO3, KCl, H2CO3, FeS, P4, MgO, Pb(OH)2, KF, Hg, LiOH, HClO3, AgBr, O2, Mn2O7, Al(OH)3, Na2S, H3PO4, AlI3,   OXIDY – HALOGENIDY – SULFIDY – PRVKY – KYSELINY – HYDROXIDY -

Pojmenuj : HNO2 – HI – Ca(OH)2 – H2SiO3 – KOH – HMnO4 -

Napiš vzorec : hydroxid lithný – kys. fosforečná – kys. arsenitá – hydroxid hlinitý – hydroxid hořečnatý – kys. fluorovodíková -

Doplň, která látka se takto rozštěpila : ………………. 3 OH- + Al 3+ ………………. 2 H+ + CO32- ………………. 3 H+ + PO43- ……………….. OH- + Li+

Označ, ve které látce má daný prvek nejvyšší oxidační číslo : 1. HIO 2. SiI4 3. NaIO4 1. H2SO4 2. SO2 3. Cr2S3 1. NO2 2. HNO2 3. HNO3 1. HCl 2. HClO 3. HClO3

Najdi správnou odpověď : Hygroskopický hydroxid Látka odštěpující 2H+ Látka, ve které má prvek ox.č. + V Vzorec hašeného vápna pH = 4,2 Ca(OH)2 HCl HClO NaOH H2SiO3 HNO3 Fe(OH)3

Označ (NE)PRAVDIVÉ info o kyselinách : Dráždivé, žíravé účinky ANO NE pH = 7 ANO NE Ve vodě odštěpují H+ ANO NE Vždy tříprvkové sloučeniny ANO NE Lakmus zůstává fialový ANO NE

Označ (NE)PRAVDIVÉ info o hydroxidech : Dráždivé, žíravé účinky ANO NE pH = 0 - 5 ANO NE Ve vodě odštěpují H+ ANO NE Vždy tříprvkové sloučeniny ANO NE Lakmus vždy barví dočervena ANO NE