Desetinná čísla II VY_32_INOVACE_41_Desetinna_cisla2 Matematika a její aplikace, 5.ročník Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Pamatuj si: Desetinné číslo se nezmění,připíšeme-li za jeho poslední desetinné místo libovolný počet nul. Např: 0,5 = 0,50 2,3 = 2,30 11,4 = 11,40 1,3 = 1,30 52,5 = 52,50
Pamatuj si: Přirozené číslo můžeme zapsat jako číslo desetinné,přitom na místě desetin i setin píšeme nuly. Např: 3 = 3,0 = 3,00 14 = 14,0 = 14,00
Pamatuj si: Jestliže je na posledním desetinném místě nula,můžeme tuto nulu v zápisu čísla vynechat. Např: 1,80 = 1,8 32,80 = 32,8 4,00 = 4,0 = 4
Procvičuj: Přeškrtni nuly,které můžeš vynechat v zápisu čísel,aby se jejich hodnota nezměnila. 2,50 1,70 7,01 2,30 40 2,40 6,04 14,00 0,12 230 2,01400 1,52 3,00 2,95 3,200 3 200 1,30
Základní údaje o DUM Autor DUM: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina, Jivina 9 294 14 Období vytvoření DUM: 1. a 2. pololetí šk. roku 2010/2011 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: matematika Tematický okruh : Desetinná čísla Téma: desetinná čísla DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro prezentaci a procvičování v předmětu matematika ve pátém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků. Lze ho využít i pro procvičování do žákovských sešitů , stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době procvičování učiva chyběli.
Textová část je vlastní Použité zdroje: Textová část je vlastní