NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
(Actinaria) Sasanky.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Diblastica – dvoulistí
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 08 TEMA: Přírodopis 6 - Kroužkovci.
Rozmnožování hub a žahavců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření.
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 Měkkýši plži TEMA: Přírodopis.
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
MEDÚZOVCI 12. zaří 2013 VY_52_INOVACE_210205
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
zpracovaný v rámci projektu
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV:VY_32_INOVACE_3. 2. 4. 3. F 01 TEMA: Přírodopis 6, bezobratlí - Žahavci ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Tento materiál je určen pro žáky 6. ročníku, cílem je popsat životní prostředí žahavců a jejich hlavní znaky.

Žahavci

Kmen Žahavci jsou vodní, mořští i sladkovodní , bezobratlí živočichové starý název láčkovci Třídy: a) medúzy b) koráli a sasanky c) nezmaři

Žahavci – tělní typy Žahavci mají 2 hlavní tělní typy: Polyp (přisedlá forma) Medúza (plovoucí forma) (7)

Mořští žahavci Korálnatci Medúzovci

Medúzy jsou volně se pohybující se vodní organismy. Vyskytují se pouze v mořích a živí se většinou dravě. žahavými rameny omráčí kořist, např. rybu. Ramena obsahují jed, který působí člověku bolest a může být pro něj dokonce i smrtelně nebezpečný

Talířovka ušatá

Kořenoústka plicnatá je mořská medúza. Žije v teplejších mořích. Můžeme se s ní setkat i na Evropských pobřežích Je dravá. Živí se nejdrobnějšími organismy, dovede však lapat i větší kořist, kterou napřed rozloží trávicími šťávami mimo své tělo a pak ji vysaje.

Vývoj žahavců Plovoucí stádium je medúza, která má pohlavní orgány - pohlavním rozmnožováním vznikne larva (planula), která přisedne a vyroste v polypa, ten se nepohlavně pučením dále množí a vznikají buď další polypi, nebo medúzy (procesem zvaným strobilace). Jednotlivá stádia však mohou být u různých skupin i úplně potlačena. Například nezmar se vyskytuje pouze ve stádiu polypa a množí se v tomto stádiu pohlavně i nepohlavně, stejně jako korálnatci (také nemají žádné medúzové stádium). Někteří žahavci zase provozují jen stadium medúzy

Kořenoústka plicnatá

Koráli - se vyskytují v teplých mořích. Stádium je polyp, medúza se nevyskytuje. Tvoří vnější kostru –exoskelet a vnitřní kostru - endoskelet. Ty jsou tvořeny uhličitanem vápenatým (CaCO3) či koralinem (barvivo), který je červený. Z koster vznikají korálové útesy a dokonce celé ostrovy

Korálový útes Korálový útes je velký podmořský útvar, složený z korálů. Korálové útesy se vyskytují v tropických oblastech planety a jsou domovem mnoha druhů tropických ryb a ostatních mořských tvorů Velký bariérový(korálový ) útes – satelitní snímek

Rohovitky (Gorgonacea) je řád přisedlých žahavců (konkrétně korálnatců) žijících v mnoha oceánech světa, ale především v tropech a subtropech

Sasanky Žije v indo-pacifické oblasti a ve volné přírodě dorůstá až průměru jeden metr. Živí se bezobratlými i drobnými obratlovci včetně ryb a korýšů.

Sasanka karafiátová je mořský dravý živočich z třídy korálnatců řádu sasanek obývá chladnější moře severního Atlantského a Tichého oceánu , kde se vyskytuje od přílivové zóny až do hloubek maximálně 100 metrů Sasanka může mít velkou variaci ve vzhledu a v zabarvení.

Charakteristika kmene Žije ve stojatých nebo mírně tekoucích vodách Potřebuje dostatek rostlin, na které se přichytí Dostatek kyslíku Žije přisedle - polyp

Nezmar hnědý běžně se vyskytuje ve stojatých a líně tekoucích vodách mírného pásu na severní polokouli. Jejich polypy přisedlé na kamenech a vodních rostlinách lze najít od jara do podzimu.

Rozmnožování nepohlavní – pučení – probíhá zejména na jaře na těle vyraší pupen, doroste v dospělého jedince a od mateřského se oddělí pohlavní - vajíčko a spermie – léto – ochlazení vody pod rameny se tvoří spermie, na spodní části těla vajíčka –) oplození oplozená vajíčka přečkají zimu a na jaře se z nich líhnou noví nezmaři nezmar je obojetník = hermafrodit ( na jednom jedinci se tvoří samčí i samičí pohlavní buňky) regenerace – schopnost obnovit poničenou tkáň

Citace a zdroje Nezmar zelený. Rybsvaz.cz [online]. 2011 [cit. 2011-10-24]. Dostupné z: http://www.rybsvaz.cz/zu/slides/Nezmarzeleny.html Nezmar hnědý. Cs.wikipedia.org [online]. 2011 [cit. 2011-10-24]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nezmar_hn%C4%9Bd%C3%BD Kořenoústka plicnatá. Cs.wikipedia.org/ [online]. 2006 [cit. 2011-10-24]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rhistozoma_pulmo.jpg Medúza v Egejském moři: kořenoústka plicnatá. Cs.wikipedia.org [online]. 12.9.2008 [cit. 2011 -10 -24]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jellyfish2.jpg Velký korálový útes. NASA, by MISR. Cs.wikipedia.org [online]. 26. srpna 2000 [cit. 2011-10-24]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GreatBarrierReef-EO.JPG.jpg Sasanka velkolepá. Cs.wikipedia.org [online]. 11/25/06 [cit. 2011-10-25]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amphiprion_perideraion_(Pink_anemonefish)_in_Heteractis_magnifica_(Magnificent_sea_anemone).jpg Sasanka karafiátová. Cs.wikipedia.org [online]. Photo of very small Metridium senile at the Steinhart Aquarium in San Francisco, taken June 2005 by . 30.11.2005 [cit. 2011-10-25]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Metridium_senile_1.jpg Talířovka ušatá. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-10 -25]. Dostupné z: Sasanka karafiátová. <i>Cs.wikipedia.org</i> [online]. Photo of very small Metridium senile at the Steinhart Aquarium in San Francisco, taken June 2005 by . 30.11.2005 [cit. 2011-10 -25]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Metridium_senile_1.jpg

Zdroje a citace Obrázky. Office.com: vyhledávání obrázků a klipartů [online]. 2011 [cit. 2011-10-29]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe ČERNÍK, Vladimír, Marta HAMERSKÁ, Zdeněk MARTINEC a Jan VANĚK. Přírodopis 6 pro základní školy: Zoologie a botanika. 1. vydání. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 2007. ISBN 978-80-7235-374-3.