Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Lineární funkce a její vlastnosti
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFY SLOŽENÝCH GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Vlastnosti funkcí Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
INVERZNÍ FUNKCE Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování.. Práce se zlomky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární lomená funkce
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Funkce a jejich vlastnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Nerovnice s absolutní hodnotou
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
S omezeným definičním oborem
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Funkce a jejich vlastnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Rozcvička Urči typ funkce:
FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
GRAFY SLOŽENÝCH GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Matematika Funkce - opakování
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Lineární funkce a její vlastnosti
Funkce a jejich vlastnosti
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Příklady s lineární funkcí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Transkript prezentace:

Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/26.0026 Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a Státního rozpočtu České republiky

LINEÁRNÍ FUNKCE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Rozlišujeme funkce s absolutní hodnotou na celém předpisu: Např.: Dále funkce s jednou absolutní hodnotou na částečném předpisu nebo funkce s větším počtem absolutních hodnot: Např.: Využijeme znalostí řešení rovnic s absolutní hodnotou. Konkrétně tzv. nulových bodů.

Funkce s absolutní hodnotou na celém předpisu: PŘ: Načrtněte graf funkce: Nejprve určíme graf funkce bez absolutní hodnoty: Nyní v osové souměrnosti (podle osy x) zobrazíme tu část grafu funkce f1 , která je pod osou x. Ta část grafu funkce f1 , která je nad osou x, zůstává součástí výsledného grafu dané funkce f. Dostáváme výsledný graf funkce f. Na závěr určíme definiční obor a obor hodnot funkce:

PŘ: Načrtněte grafy funkcí PŘ: Načrtněte grafy funkcí. Určete jejich D(f), H(f) a průsečíky s osami x, y: nejprve načrtneme graf funkce: pak graf funkce: (To znamená posunout graf funkce f1 ve směru osy y o 2 dolu) Na závěr využijeme vlastnosti absolutní hodnoty a načrtneme výsledný graf funkce f. Definiční obor a obor hodnot funkce:

Funkce s absolutní hodnotou na částečném předpisu nebo s větším počtem absolutních hodnot: nejprve načrtneme graf funkce: pak graf funkce: Na závěr načrtneme výsledný graf funkce f. (To znamená posunout graf funkce f2 ve směru osy y o 3 nahoru) Definiční obor a obor hodnot funkce:

nejprve načrtneme graf funkce: pak graf funkce: potom graf funkce: Na závěr načrtneme výsledný graf funkce f. Definiční obor a obor hodnot funkce:

nejprve načrtneme graf funkce: pak graf funkce: Na závěr načrtneme výsledný graf funkce f. (To znamená převrátit graf funkce f2 podle osy x využitím osové souměrnosti) Definiční obor a obor hodnot funkce:

Při řešení lineárních rovnic a nerovnic s jednou nebo více absolutními hodnotami jsme využívali tzv. nulových bodů a tabulky. Toho využijeme i u funkcí: nulový bod: Grafem je lomená přímka, která se láme v nulových bodech. tabulka: 1 Definiční obor a obor hodnot funkce:

tabulka: -2 -1 nulové body: Definiční obor a obor hodnot funkce: