Kontrola hlavy válců.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

STROJNÍ OBRÁBĚNÍ BROUŠENÍ IV. Ing. Iveta Mičíková
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Tato prezentace byla vytvořena
TEPELNÉ MOTORY.
strojírenství Strojírenská technologie Upínací přípravky ST52
Digitální učební materiál
Rozdíl mezi kluznými a kuličkovými ložisky
Spalovací motory.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Spalovací motor zážehový
Digitální učební materiál
STROJÍRENSTVÍ Broušení ST47_002 Způsoby broušení
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Kontrola těsnosti spalovacího motoru
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
QBE INSURANCE (EUROPE) LIMITED, organizační složka Na Pankráci 1683/127, Praha 4 Tel.: , Fax:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
OPAKOVÁNÍ TÉMATICKÉHO CELKU. Opakování tématického celku. 1. Vyjmenujte druhy ručních pil. 2. Popište jednotlivé druhy pil. 3. Uveďte parametry pil. 4.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Ohýbání dřeva Patří mezi speciální kategorie obrábění dřeva. Jedná se o rovinné nebo prostorové tvarování masivních dřevěných dílců. Výsledkem musí být.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Navrhování montážních přípravků Ročník:2. Datum.
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
ROVER-CZECH S.R.O.. Výroba Údržba Zásobníky materiálu.
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Digitální učební materiál
Pevné části motoru – kontrola, údržba
Tato prezentace byla vytvořena
Vstřikovače vznětových a zážehových motorů
ZPV Industrial, s.r.o. zajišťuje
Zkracování na hrubou délku
Zhotovování klínových spojů Frézováním ( s tupým a ostrým ozubem) a řezáním pilovými kotouči (spoje s tupým ozubem).
BRUSKY.
TEXTAR produktové informace Technické školení TEXTAR
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBezpečná.
Spoje potrubí-rozvod plynu-závitové spoje1 VY_32_INOVACE_475.
Spalovací Motory Benzínové
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Servisní a opravárenská činnost Opravy a servis převodovek Opravy ostatních strojních zařízení Montáže a demontáže ložisek Obchodní činnost Dodávky převodovek.
Nedestruktivní zkoušky Jsou zkoušky bez porušení materiálu DRUHY NEDESTRUKTIVNÍCH ZKOUŠEK 1. POHLEDEM A POKLEPEM - ZVONY, KOLEJNICE. 2. RENTGENOVÁ ZKOUŠKA,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název: Měření kompresního tlaku Autor: Šnejda Karel Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Ročník: 3. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Pístové spalovací motory
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Základní pojmy v automatizační technice
Pilování.
VY_32_INOVACE_10_2_16.
Broušení stupňovitých povrchů
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Odlitky.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Opotřebení pístu a válce
Kontrola hlavy válců Doplnit zabrušování ventilů a sedel + montáž hlavy válců.
Transkript prezentace:

Kontrola hlavy válců

Kontrola hlavy válců U hlavy motoru kontrolujeme zejména: Rovinnost dosedací plochy Přítomnost prasklin Těsnost ventilů Vůle vodítek ventilů

Rovinnost dosedací plochy kontrolu provádíme vlasovým pravítkem maximální dovolenou nerovnost udává výrobce (například 0,02 mm na 100 mm délky) její deformace většinou bývá způsobena použitím nesprávného postupu při utahování, velkým utahovacím momentem a nebo tepelnou deformací rovinných ploch hlava válců se nikdy nesmí demontovat z bloku motoru, pokud nemá pokojovou teplotu, protože by také došlo k její deformaci odstranění nerovnosti se provede obráběním (frézováním, srovnáním na rovinné brusce)

Praskliny Nejprve pozorně prohlédneme oblast mezi ventilovými sedly, kde hlava praská nejčastěji z důvodu velkého rozdílu teplot praskliny mohou být i přímo v sedlech (u hlav, kde jsou sedla vytvořena přímo v hlavě) litinové hlavy se v těchto případech obvykle neopravují (výměna), hliníková lze zavařit praskliny zjišťujeme buď vizuálně, drobnější pomocí kapilárních, magnetických, rentgenových a ultrazvukových zkoušek, nebo tlakováním hlavy

Těsnost ventilů kontrola se provádí speciální pneumatickou zkouškou podtlakem nebo prosakováním detekční kapaliny nalité do sacích a výfukových kanálů hlavy kolem talířů ventilů do spalovacího prostoru v případě netěsnosti se musí provést renovace ventilového sedla strojním, popř. ručním frézováním při ruční renovaci je nutné následně zabrousit ventil v sedle zabrušovací pastou zejména u hliníkových hlav se používají sedla vložená, která lze vyměnit ventily se opravují broušením na ventilové brusce, nebo se mění za nové

Vůle vodítek ventilů U nejstarších motorů se vodítka ventilů vyvrtávala přímo do litinové hlavy válců. Jejich oprava spočívala ve vystružení na větší (opravný) průměr a montovaly se ventily s odpovídajícím průměrem dříku. Dnes se používají hliníkové hlavy, u kterých jsou vsazená vodítka ventilů.

Zkouškové otázky: Popište postup kontroly hlavy motoru a uveďte možnosti oprav.